نحوه صحیح نشستن پشت میز – 10 نکته اساسی

نحوه صحیح نشستن پشت میز بسیار مهم است و بهتر است هرچه زودتر سعی کنید نحوه نشستنتان را اصلاح کنید که باعث کمر درد و قوز کمر نشود. کمردرد یک اتفاق بسیار آشنا برای کارمندان اداری و اشخاصی است که در طول روز پشت میز می‌نشینند یا با کامپوتر سر و کار دارند و می‌تواند عملکرد و بهره‌وری ما را در حین کار به شدت مختل کند. این تنها کمردرد نیست که می‌تواند ناشی از بد نشستن پشت میز اداری باشد بلکه خطری برای گردن، زانوها و باسن شما به حساب می‌آید و گردش خون شما را ضعیف می‌کند.

10 نکته اساسی نحوه صحیح نشستن

در ابتدا این را باید بدانید که توجه به نحوه صحیح نشستن خودتان، نیاز به تمرین دارد. خیلی وقت‌ها غرق عادات بد نشستنمان می‌شویم طوری که به خودمان میاییم و می‌بینیم که روی میزمان‌ قوز کردیم که این باعث فشار به پشت گردن یا کمرمان می‌شود.

نحوه درست نشستن پشت میز

1. صاف بنشینید و اجازه دهید شانه‌ها و گردن شما در حالت طبیعی خود قرار بگیرند.

2. مطمئن شوید که پاهایتان روی زمین و به صورت صاف قرار دارد.

3. زانوهای شما باید کمی پایین‌تر از باسنتان قرار گرفته باشد (در صورت لزوم از زیرپایی استفاده کنید.)

4. با نشستن درست روی صندلی اداری از پشت خود به درستی حمایت کنید و پشتی صندلی را متناسب با انحنای ستون فقرات خود تنظیم کنید و طوری که گودی کمر شما را پر شود.

5. ران‌های خود را موازی با زمین نگه دارید

6. از روی هم قرار دادن پاهای خود اجتناب کنید زیرا این کار می‌تواند منجر به مشکلات مربوط به وضعیت بدنی شود.

7. ساعد خود را به صورت افقی روی دسته صندلی خود قرار دهید و مچ دست خود را صاف نگه دارید. آرنج شما باید در کنار بدنتان باشد تا بازوی شما در امتداد آرنج شکل L به خود بگیرد.

8. ارتفاع و عرض دسته‌های صندلی اداری خود را طوری تنظیم کنید که با میز و صفحه کلید شما هماهنگ و در یک راستا باشد.

9. تقریباً به اندازه یک بازو از مانیتور فاصله داشته باشید و مطمئن شوید که بالای صفحه کامپیوتر یا لپتاپ با چشمان شما هم‌سطح است. اگر صفحه نمایش خیلی بالا یا خیلی پایین باشد، باید گردن خود را خم کنید که ممکن است ناراحت کننده باشد و بعد مدتی خسته شوید.

10. تنظیم روشنایی یا کنتراست صفحه نمایش می‌تواند استفاده از آن را بسیار ساده‌تر کند. اگر عینک‌های دو کانونی دارید، ممکن است آنها برای کار با کامپیوتر ایده‌آل نباشد. مهم است که بتوانید صفحه نمایش را به راحتی بدون نیاز به بالا یا پایین آوردن سر خود ببینید.

چگونه بعد مدتی درست نشستن، خسته نشویم؟

حفظ وضعیت صحیح نشستن روی صندلی در خانه یا اداره بسیار سخت است و برای تداوم درست نشستن نیاز به تمرکز حواس داریم زیرا در غیر این صورت به راحتی به دام خستگی میوفتیم و خودمان را خم می‌کنیم یا در حالت نامناسب می‌نشینیم. توصیه می‌شود هر ۳۰ دقیقه یکبار وضعیت خود را تغییر دهید اما این تغییر وضعیت می‌تواند ما را رو به خستگی و وضعیت بدنی نامناسب سوق دهد.

بهترین راه حل این است که بایستید و چند دقیقه استراحت کنید، آب بخورید و قدم بزنید. بهتر است از یک تایمر استفاده کنید و این کار را هر ۳۰ دقیقه یکبار انجام دهید. بدن ما طوری ساخته نشده‌است که 6 تا 8 ساعت در روز به طور مداوم بنشیند. ما نیاز به کشش داریم و باید حرکت کنیم. پس سعی کنید درست نشستن و همچنین استراحت و کشش را بین کارتان فراموش نکنید.

اگر شما هم نکته‌‌ای درباره نحوه صحیح نشستن یا حتی راه رفتین دارید لطفا با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.