پربازدیدترین کشورهای جهان

پربازدیدترین کشورهای جهان کدام کشورها هستند؟ (لیست کشورهای برتر)

براساس گزارشی که توسط سازمان جهانی جهانگردی منتشر شده است، فرانسه در سال 2018 بیش از هر کشور دیگری در جهان بازدید کننده داشته است. بیش از 89 میلیون بازدیدکننده برای دیدن چنین جاذبه‌های مشهور جهان مانند موزه لوور، برج ایفل و دیگر مناطق دیدنی به فرانسه می‌روند. بسیاری از این جاذبه‌های اصلی در پایتخت فرانسه، پاریس واقع شده اند که از نظر جمعیت نیز در بین بزرگترین شهرهای اروپا قرار دارد. پس از فرانسه، اسپانیا، ایالات متحده و چین نیز در صدر لیست پربازدیدترین کشورهای جهان قرار دارند. در این مطلب لیستی از 10 کشور از پربازدیدترین کشورهای جهان را در اختیارتان قرار خواهیم داد و توضیحاتی را در این زمینه ارائه خواهیم کرد.

پربازدیدترین کشورهای جهان

انگلستان با 37 میلیون بازدیدکننده

با داشتن تاریخ طولانی و جالب، فرهنگ غنی، امکانات و زیرساخت‌های گردشگری درجه یک، انگلستان به عنوان دهمین کشور پربازدید جهان شناخته شده است. گردشگران در انگلستان درآمدی حدود 17.2 میلیارد دلار برای این کشور ایجاد می‌کنند. اکثر بازدید کنندگان از مناطق دیگر اروپا وارد می‌شوند و گردشگران ایالات متحده و کانادا دومین گروه از بازدید کنندگان خارجی به انگلستان هستند. صنعت گردشگری داخلی نیز در کشور بسیار رونق دارد. لندن پربازدیدترین شهر انگلستان است و برج لندن محبوب‌ترین جاذبه در کل این کشور به حساب می‌آید.

تایلند با 38 میلیون بازدیدکننده

تایلند با داشتن سواحل آفتابی و شنی، جزایر گرمسیری، حیوانات وحشی، مکان‌های باستان شناسی، معابد و صومعه‌ها، یک مکان داغ جهانی برای گردشگری است. جشنواره‌های پر هیاهو و پر جنب و جوش این کشور، زندگی شبانه پر رونق، امکانات خرید در سطح جهانی و غذاهای دلپذیر تایلندی، همه و همه مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری هستند. تخمین زده می‌شود که درآمد مستقیم و غیرمستقیم از طریق گردشگری تقریباً 20.2٪ از تولیدات ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین فرض بر این است که تا سال 2032، تایلند حدود 100 میلیون بازدید کننده را به خود اختصاص دهد.

آلمان با 39 میلیون بازدیدکننده

آلمان تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان و همچنین از داخل این کشور را پذیرفته است. تخمین زده می‌شود صنعت گردشگری در آلمان 4.5٪ به تولید ناخالص داخلی ملی کمک می‌کند و 2 میلیون فرصت شغلی مرتبط با گردشگری ایجاد کرده است. برلین، مونیخ و هامبورگ از شهرهای پر بازدید این کشور هستند. بازدید از آلمان برای اهداف آموزشی و تجاری نیز بسیار رایج است. چندین منطقه حفاظت شده در داخل آلمان وجود دارد که می‌توان به پارک ملی ساکسون سوئیس ، پارک ملی تالاب ناحیه پومرانیا غربی و پارک ملی یاسموند اشاره کرد که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به سمت خود جذب می‌کنند.

مکزیک با 41 میلیون بازدیدکننده

مکزیک، کشور بزرگی است که در آمریکای شمالی قرار دارد. این کشور به دلیل سواحل بکر و استراحتگاه‌های خوب بسیار مشهور است. در دهه‌های اخیر، صنعت گردشگری در این کشور رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. با توجه به میزان فرهنگ و اماکن میراث جهانی یونسکو، جای تعجب نیست که چرا مسافران عاشق مکزیک هستند. اکثریت قریب به اتفاق بازدیدکنندگان از همسایگان مکزیک هستند که می‌توان به کانادا و ایالات متحده آمریکا اشاره کرد. البته تعداد زیادی از مسافران اروپا و آسیا نیز به این کشور سفر می‌کنند.

ترکیه با 46 میلیون بازدیدکننده

ترکیه دارای خطوط ساحلی دریای مدیترانه است و یک مقصد توریستی شناخته شده به حساب می‌آید. این کشور همچنین دارای اماکن تاریخی متنوعی از جمله صومعه‌های باستانی، مساجد و شهرهای ویران شده است. شهر آنتالیا پایتخت گردشگری کشور ترکیه محسوب می‌شود. استانبول نیز به دلیل داشتن بسیاری از موزه‌ها، بازارها و اماکن تاریخی بسیار محبوب است. اگرچه ترکیه در سال 2014 به 41.2 میلیون بازدیدکننده رسید، اما بخش گردشگری آن در طی سال‌های بعد با افت قابل ملاحظه ای روبرو شده است. اکنون این کشور با تبلیغات شدید، توانسته تا تعداد گردشگران خود دوباره افزایش دهد و نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب نماید.

ایتالیا با 62 میلیون بازدیدکننده

برای بسیاری از افراد، ایتالیا یکی از مقصدهای رویایی زندگی آن‌ها است. ایتالیا با 50 میراث جهانی یونسکو، آثار باستانی بی نظیر فرهنگی ، ساختمان‌ها و اماکن باستانی از دوران امپراطوری روم و دوره رنسانس، به همراه دهکده‌ها و شهرهای عجیب آلپ در شمال کشور و سواحل جذاب مدیترانه در سمت جنوب نظر بسیاری را به خود جلب کرده و به عنوان پربازدیدترین کشور جهان در جایگاه پنجمین لیست قرار گرفته است. برخی از شهرهای پر بازدید ایتالیا شامل رم، ونیز، فلورانس و میلان است که هر یک دارای جاذبه‌ها، تاریخ، فرهنگ و غذاهای بی نظیر خود هستند. ایتالیا به طور مداوم هر سال در بین کشورهای پر بازدید جهان قرار دارد.

چین با 63 میلیون بازدیدکننده

سرزمین دیوار بزرگ چین، پنج کوه مقدس، معبد شائولین، آبشار Huangguoshu، شهر ممنوعه، سه تنگه و سایر مکان‌های طبیعی نیز در این لیست قرار دارد. چین از نظر فرهنگی و تاریخی مهمی که دارد نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده و یکی از مکان‌های پرطرفدار گردشگری در جهان است. این کشور در سال 2014 بیش از 55.6 میلیون بازدید کننده خارجی دریافت کرده و از درآمد ارزی در سال 2010 سود بسیاری کرده است. تخمین زده می‌شود که تعداد سازمان‌های جهانگردی چین در سال‌های آینده به سرعت افزایش یابد و تخمین زده می‌شود که تا سال 2020 این کشور در رتبه اول گردشگری جهان قرار خواهد گرفت.

ایالات متحده آمریکا با 80 میلیون بازدیدکننده

ایالات متحده یک کشور وسیع است که تعداد زیادی جاذبه را برای مسافران جهانی در اختیار دارد. بسیاری از شهرهای ایالات متحده مانند نیویورک، لس آنجلس و لاس وگاس در تمام طول سال دارای گردشگر هستند. از جاذبه‌های مهم طبیعی این کشور می‌توان به Grand Canyon، پارک ملی Yellowstone، شگفتی‌های زیر زمینی آلاسکا، سواحل هاوایی و … اشاره کرد. در 29 ایالت این کشور، صنعت گردشگری جزو سه صنعت اول بوده که بیشترین فرصت اشتغال را نیز برای این کشور ایجاد می‌کند. ایالات متحده بیشترین تعداد گردشگر خارجی خود را از مکزیک ، کانادا و انگلستان دارد و صنعت گردشگری داخلی آن نیز بسیار فعال است.

اسپانیا با 83 میلیون بازدیدکننده

گردشگری یک صنعت بزرگ در اسپانیا است و تقریباً 11 درصد از سهم تولید ناخالص داخلی کشور را به عهده دارد. اکثر بازدیدکنندگان اسپانیا از کشورهای اروپایی مانند انگلستان، فرانسه، ایتالیا و آلمان می‌آیند. اسپانیا کانون جاذبه‌های توریستی است. این کشور دارای شهرهایی تاریخی مانند بارسلونا و مادرید و استراحتگاه‌های درجه یک در سواحل مدیترانه و اقیانوس اطلس است. جشنواره‌های محبوبی مانند کارناوال در اسپانیا برگزار می‌شود. این کشور همچنین دارای 15 پارک ملی، امکانات خوب گردشگری زمستانی و یک زندگی شبانه شلوغ است. 13 شهر اسپانیا نیز به عنوان میراث جهانی یونسکو در نظر گرفته شده و با جذابیت بی نظیر خود بازدید کنندگان خارجی را به خود جلب می‌کنند.

فرانسه با 89 میلیون بازدیدکننده

فرانسه مرکز جهانگردی و گردشگری جهان است. فرانسه میزبان انواع مکان های دیدنی گردشگری است. این کشور دارای شهرهایی معروفی مانند پاریس، لیون و استراسبورگ است که برای بازدیدکنندگان بسیار محبوب بوده است. این شهر دارای کوه‌های آلپ، استراحتگاه اسکی، سواحل، روستاهای زیبا، باغ‌های دیدنی، پارک‌ها و موارد دیگر است. این کشور دارای 37 میراث جهانی یونسکو است که به دلیل ارزش جهانی برجسته شان در سطح جهان به خوبی شناخته شده اند 30٪ از درآمد حاصل از گردشگری از گردشگران خارجی حاصل می‌شود و 70٪ باقی مانده از گردشگری داخلی حاصل می‌شود. فرانسه پربازدیدترین کشور در جهان است و پایتخت آن پاریس پربازدیدترین شهر جهان به حساب می‌آید.

لیست پربازدیدترین کشورهای جهان

پربازدیدترین کشورهای جهان

امتیاز: 4.0 از 5 (6 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar ARIA گفت:

    اگه هر کدوم از توریستای خارجی که وارد کشوری مثل فرانسه میشن فقط 1000 دلار خرج کنن. یعنی درامدی بالغ بر 80 میلیارد دلار در سال.اگه تو ایرانم حکومتی لایق داشتیم بدون شک سالانه ده ها میلیون نفر توریست خارجی وارد میشد و باعث درامد هنگفتی برای کشور و مردم میشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.