چالش ناسا

در چالش ناسا شرکت کنید و برنده یک جایزه باورنکردنی شوید

چالش ناسا به یکی از اصلی ترین مشکلات فضانوردان در سفر به فضا بازمیگردد. ناسا در تلاش است تا شرایطی را فراهم آورد که فضانوردانی که به کره مریخ سفر می‌کنند، بتوانند هر آنچه که نیاز دارند را خودشان تأمین کرده و دیگر نیازمند تجهیزات جانبی نباشند. ناسا هر سال چالش‌های متفاوتی برای علاقمندان به علم و اکتشاف ایجاد می‌کند. امسال هم مدیران این مجموعه تصمیم گرفته‌اند تا به کمک دوست داران علم برای یک موضوع بسیار چالشی راه حل پیدا کنند.

با چالش ناسا پولدار شوید

چالش تبدیل CO2 ناسا از همگان درخواست کرده تا به این مجموعه کمک کنند تا راهی برای توسعه فناوری سنتزی جدید پیدا کنند تا بتوانند از دی اکسید کربن به عنوان منبع کربن برای تولید مولکول ایی استفاده کنند. این کربن می‌تواند برای تولید محصولات متنوع استفاده شود. از آنجاییکه دی اکسید کربن به وفور در فضای مریخ یافت می‌شود، چنین تکنولوژی‌ای می تواند به ساخت محصولات کاربردی در آن منطقه منتهی شود و در نتیجه امکان زندگی و رشد انسان در این سیاره را فراهم آورد. از طرف دیگر کشف این موضوع می‌تواند به از بین رفتن CO2 موجود در اتمسفر زمین نیز کمک کند.

چالش ناسا به چه صورت است؟

رقابت به دو مرحله تقسیم می‌شود. در فاز اول، تیم‌ها باید یک سیستم تبدیل طراحی و توصیف کنند که شامل جزئیات روش‌های فیزیکی شیمیایی برای تبدیل دی اکسید کربن به گلوکز می‌شود، باشد. در فاز دوم مرحله ساخت و ساز سیستم و عملی سازی آن است که مشروط به پذیرفته شدن طرح در مرحله اول است. ناسا با همکاری وزرات انرژی ایالات متحده، سازمان‌های حمایت کننده این برنامه هستند.

جایزه چیست؟

  • ناسا به 5 تیم که بتوانند بهترین طرح را در فاز 1 ارائه دهند، مبلغ 50,000 دلار جایزه نقدی خواهد داد. برندگان این چالش 19 آپریل 2019 (سی فروردین 1398) اعلام خواهند شد.
  • فاز دوم این چالش جایزه 750,000 دلاری خواهند داشت و برنده نهایی 1 میلیون دلار برنده خواهد شد.

این چالش از 8 شهریور آغاز شده و تا 9 اسفند ادامه خواهد داشت.

امتیاز: 4.6 از 5 (8 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar mashkook prudent گفت:

    در 9 اسفند 97 این چالش به پایان رسیده و اینم آدرسش:
    https://www.nasa.gov/solve/CO2_Conversion_Challenge

  2. Avatar مسلم زحمتکش مزنگانی گفت:

    با سلام
    من به سایت ناسا سر زدم ولی چنین مطلبی ندیدم میشه دقیقا بفرمایید کدام قسمت منعکس شده
    متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.