فرد نابینا

محققان موفق شدند تا یک فرد نابینا را از طریق ژن درمانی به بینایی محدودی برسانند!

پس از نوعی ژن درمانی که از پالس‌های نور برای کنترل فعالیت سلول‌های عصبی استفاده می‌کند، اولین دید موفقیت آمیز با درمان اپتوژنتیک در یک فرد نابینا انجام شد. در واقع دانشمندان توانستند تا سلول‌هایی حساس به نور را در چشم فرد نابینا ایجاد کنند تا با او توانایی دیدن دهند. در نتیجه شاهد هستیم که این نوع ژن درمانی برای درمان نابینایی نتیجه‌ی مثبت داشته است.

بیشتر بخوانید: آبگرفتگی چشم : چرا چشمانمان بیش از حد اشک تولید می‌کنند؟

روش ژن درمانی برای افراد نابینا به این صورت است که ابتدا تزریقی در چشم فرد نابینا انجام می‌شود و سپس فعال‌سازی ژن‌ها از طریق عینک مخصوص تولیدکننده‌ی نور صورت خواهد گرفت. پس می‌توان گفت این راه‌حل درمانی برای بازگرداندن بینایی افراد، می‌تواند کارساز باشد. در واقع در این روش جایگزینی برای سلول‌های آسیب دیده‌ی چشم و شبکیه به وجود خواهد آمد که به فرد در دیدن محیط و اشیا کمک خواهد کرد.

فرد نابینا

از طریق این روش ژن درمانی می‌توان بسیاری از بیماری‌های نابینایی را درمان کرد اما این روش درمانی جدید نمی‌تواند بینایی کامل را در اختیار بیماران قرار دهد در نتیجه فقط دید محدودی برایشان ایجاد خواهد شد که همین موضوع نیز بسیار موفقیت آمیز است. البته در این میان باید اشاره کنیم که دلایل نابینایی و بیماری‌هایی که منجر به نابینایی می‌شوند نیز متفاوت بوده در نتیجه این روش ژن درمانی برای هرگونه نابینایی نتیجه‌ی موفقیت آمیزی نخواهد داشت. به طور کلی این موفقیت و این روش درمانی، قدم بزرگی برای برطرف کردن مشکل نابینایی و اختلالات بینایی است. در نتیجه می‌توان امید داشت که در آینده مشکل نابینایی به کلی برطرف شود. شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: خستگی چشم در اثر کار با کامپیوتر و راه حل 20-20-20 برای این مشکل
بیشتر بخوانید:
خطای دید: توهم نوری شگفت‌انگیز چشم که باعث ایجاد حرکت در تصاویر می‌شود

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.