کاشت درختان بیشتر در شهرها جان هزاران نفر را نجات می‌دهد

به گفته محققان کاشت درختان بیشتر در مناطق شهری برای کاهش دمای تابستان می‌تواند مرگ و میر مرتبط با هوای گرم و گرمازدگی را تا یک سوم کاهش دهد.

محققان در The Lancet گزارش کردند که مدل سازی داده‌ها نشان می‌دهد که افزایش پوشش درختان به 30 درصد باعث کاهش 0.4 درجه سانتیگراد (0.7 درجه فارنهایت) به صورت محلی در طول ماه‌های گرم تابستان می شود.

بر اساس یافته‌ها از 6700 مرگ زودرس ناشی از افزایش دما در 93 شهر اروپایی در سال 2015، یک سوم آن قابل پیشگیری بود. در حال حاضر به طور متوسط فقط کمتر از 15 درصد از محیط های شهری در اروپا توسط نوعی شاخ و برگ و درخت پوشیده شده است.

کاشت درختان بیشتر

تامارا ایونگمن، سرپرست تیم تحقیق از موسسه بارسلونا می‌گوید: “ما می‌دانستیم که دمای بالا در محیط‌های شهری با پیامدهای سلامتی منفی مانند نارسایی قلبی تنفسی، بستری شدن در بیمارستان و مرگ زودرس همراه است.

هدف ما اطلاع دادن به سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیرندگان محلی در مورد مزایای یکپارچه‌سازی زیرساخت‌های سبز و کاشت درختان بیشتر در برنامه‌ریزی شهری به منظور ارتقای محیط‌های شهری پایدار و سالم‌تر است.”

شهرها به دلیل ساختارشان دمای بالاتری را نسبت به حومه ثبت می‌کنند. این گرمای اضافی عمدتاً به دلیل کمبود پوشش گیاهی، سیستم‌های تهویه مطبوع، آسفالت تیره و مصالح ساختمانی است که گرما را جذب و به دام می اندازد و تغییرات آب و هوایی این مشکل را تشدید کرده است.

سال گذشته، اروپا گرم‌ترین تابستان تاریخ خود و یکی از گرم‌ترین سال‌های خود را تجربه کرد. شهرهایی با بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از دما در جنوب و شرق اروپا بودند.

امروزه شرایط سرما همچنان باعث مرگ و میر بیشتری در اروپا نسبت به هوای گرم می‌شود اما مدل‌های اقلیمی پیش‌بینی می‌کنند که بیماری و مرگ ناشی از گرما در عرض یک دهه بار بزرگ‌تری برای خدمات بهداشتی به همراه داشته است.

محققان میزان مرگ و میر را برای افراد بالای 20 سال بین ژوئن تا آگوست 2015 تخمین زدند که در مجموع 57 میلیون نفر را شامل می‌‌شود.

لورنس وین رایت، مدرس دانشکده سرمایه گذاری و محیط زیست دانشگاه آکسفورد می‌گوید: «این یک تحقیق مهم است. کاشت درختان شهری در مقیاس مناسب و در مکان‌های مناسب احتمالا باعث کاهش متوسط و در عین حال واقعی مرگ و میر ناشی از گرما در بسیاری از مناطق شهری می‌شود.”

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که فضاهای سبز می‌توانند مزایای سلامتی بیشتری مانند کاهش بیماری‌های قلبی عروقی، زوال عقل، سلامت روان بهتر و همچنین بهبود عملکرد شناختی کودکان و سالمندان را به همراه داشته باشد.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.