کشف ذخایر گاز کم‌عمق

خودکفایی منطقه با کشف ذخایر گاز کم‌عمق در امارات متحده به میزان هزار میلیارد فوت مکعب

امارات متحده عربی به عنوان تولیدکننده برجسته اوپک، امروز دوشنبه 3 فوریه 2020، از کشف ذخایر گاز کم‌عمق به میزان هزار میلیارد فوت مکعب خبر داد. مقامات اماراتی اظهار داشتند که این منابع عظیم گازی به منطقه خلیج فارس در دستیابی به خودکفایی کمک خواهد کرد. در ادامه با جزییات خبر همراه دینو باشید.

کشف ذخایر گاز کم‌عمق در امارات متحده عربی

شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) از کشف ذخایر گاز کم‌عمق در حدود 80 هزار میلیارد فوت مکعب (2.2 هزار میلیارد متر مکعب) خبر داد. این منابع جایی مابین دبی و ابوظبی – به عنوان بزرگ‌ترین شیخ‌نشین در میان هفت کشور عضو امارات متحده عربی – قرار دارد. با این حال، بیشتر این ذخایر در ابوظبی واقع شده است. در بیانیه‌ای از این اتحاد، چنین آمده:

این اکتشاف جدید، هدف کشور را برای دستیابی به خودکفایی گاز و اجرای پروژه‌های مهم توسعه‌ای تقویت می‌کند.

رهبران ابوظبی و دبی امروز شاهد امضای توافق‌نامه‌ای بین ADNOC و اداره ذخایر دبی برای اکتشاف و توسعه این منابع گازی بودند. در ماه نوامبر، ابوظبی به عنوان ششمین کشور بزرگ جهان، اکتشافات جدیدی از 7 میلیارد بشکه نفتی را برای افزایش کل ذخایر نفت خام امارات تا 105 میلیارد بشکه، اعلام کرد. این کشور همچنین از کشف 58 هزار میلیارد فوت مکعب گاز معمولی خبر داد. در نهایت کشف ذخایر گاز کم‌عمق باعث افزایش کل ذخایر 273 هزار میلیارد فوت مکعب و همچنین 160 هزار میلیارد فوت مکعب گاز غیرمتعارف شد.

کشف ذخایر گاز کم‌عمق

بیانیه بهره‌برداری

در بیانیه‌های روز دوشنبه هیچ جزئیاتی در مورد بازه زمانی تعیین شده به جهت عملیاتی شدن منابع جدید گاز و یا برآورد هزینه پروژه‌ها ارائه نشده است. منابع گازی کم‌عمق کشف شده، در فاصله کمی از سطح به دام افتاده‌اند؛ با این حال، برای استخراج به فناوری‌های پیشرفته‌ای احتیاج دارند. تصمیم بر این است که گاز استخراج شده در انتها به دبی عرضه شود. به دلیل ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، امارات متحده عربی مورد تحریم قرار دارد. دبی هم اکنون بیشتر نیاز خود را از کشور همسایه خود قطر وارد می‌کند. «سلطان الجابر» (Sultan al-Jaber)، مدیرعامل شرکت ملی نفت ابوظبی گفت:

این توافق، تعهد ADNOC را برای اطمینان از تامین گاز پایدار و اقتصادی و دستیابی به خودکفایی سوخت تقویت می‌کند.

در طول سال 2018، ADNOC به چندین شرکت بین‌المللی، حق امتیاز میادین نفتی موجود و جدید را اعطا کرد. همچنین حدود 132 میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در بخش نفت در طی 5 سال آینده اختصاص داد. ADNOC قصد دارد در تولید گاز با امارات متحده عربی همکاری کند تا به یک صادرکننده خالص تبدیل شود. قرار است ظرفیت تولید نفت خام را به 4 میلیون بشکه در روز در سال 2020 و به 5 میلیون بشکه در دهه بعدی برساند. به نظر شما خودکفایی منطقه با کشف ذخایر گاز کم‌عمق در امارات متحده عربی به میزان هزار میلیارد فوت مکعب، امکان‌پذیر خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: AFP

بیشتر بخوانید: علل اهمیت خاورمیانه چشمه منابع انرژی دنیا و آغازگر پیدایش جوامع نوین بشری برای غرب

بیشتر بخوانید: جزایر مصنوعی دریای شمال می‌توانند نیروی برق میلیون‌ها خانه بریتانیا را تولید کنند

امتیاز: 4.5 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۲ دیدگاه

  1. Avatar خالی گفت:

    ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، امارات متحده عربی مورد تحریم قرار دارد؟؟ اون قطر بود نه امارات، وگرنه منبع بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.