کشور‌هایی با بالاترین جمعیت غیر مذهبی جهان

در این مطلب شما را با کشور‌هایی که بالاترین جمعیت غیر مذهبی جهان را دارند، آشنا می‌کنیم. دین یکی از قدیمی‌ترین فلسفه‌های شناخته‌شده برای بشر است. محققان بر این باورند که قدیمی‌ترین نشانه‌های دین در 150000 سال پیش ظاهر شد و نئاندرتال‌ها اولین کسانی بودند که مردگان خود را دفن کردند.

بی دینی و جمعیت غیر مذهبی

دین به آرامی تکامل پیدا کرد، از فرآیندهای شمنی و آیینی اولین دینداران گرفته تا متون هرمی مصریان باستان چند هزار سال قبل از تولد عیسی مسیح تا دین مایا، هندوئیسم و بودیسم به عنوان ادیان اولیه جهان. پس از آن ادیان یهودیت، مسیحیت و اسلام دنیای امروزی را شکل دادند. که دو مورد اخیر از طریق تسخیر اروپایی‌ها و اعراب گسترش یافتند.

با این حال، همزمان با استقبال جامعه از اثبات علمی، جمعیت غیر مذهبی و آتئیست هم رشد کرد. بی‌دینی معمولا به چند دسته تقسیم می‌شود. آنهایی که وجود خدا را رد می‌کنند آتئیست نامیده می‌شوند. غیر خدا باور که هیچ اعتقادی در مورد وجود یا عدم وجود خدا ندارد. ندانم‌گرا که معتقد است خدا را نمی‌توان اثبات یا رد کرد و بی‌تفاوتی (apatheism) که به زبان ساده اهمیتی به وجود خدا نمی‌دهد.

جالب اینجاست که رشد بی‌خدایی در هر کشوری اکنون با پیشرفت اقتصادی مرتبط است. محققان فرض می‌کنند که احتمالاً فعالیت مذهبی با فعالیت کارآفرینانه جایگزین شده است. به عبارت دیگر، مردم ترجیح می‌دهند به جای پرداختن به عبادت، وقت خود را صرف کسب و کار خود کنند.

در این مطالعه نگاهی به ارتباط نمازهای یومیه با سرانه تولید ناخالص داخلی کشور‌ها هم انداخته شد و با افزایش این سرانه، تعداد نماز‌های هر شخص و تعداد افراد مذهبی کمتر می‌شود. با این حال، بزرگترین استثنای این قانون ایالات متحده است که طبق تحقیقات، 55٪ از مردم در آن هر روز دعا می‌کنند.

علاوه بر این، با پایین آمدن نردبان سرانه تولید ناخالص داخلی، تعداد افراد مذهبی زیاد می‌شود. به طوری که اکثر کشورهای کم درآمد مانند افغانستان و پاکستان مردم به صورت روزانه دعا می‌خوانند. داده‌های پیو نشان می‌دهد که اهمیت مذهب در یک کشور با افزایش سرانه تولید ناخالص داخلی کاهش می‌یابد.

کشور‌هایی با بالاترین جمعیت غیر مذهبی در جهان:

10. جمهوری شرقی اروگوئه

جمعیت غیرمذهبی: 41.5٪

جمهوری شرقی اروگوئه کشوری در آمریکای جنوبی است و یکی از صلح آمیزترین کشورهای منطقه است.

9. هلند

جمعیت غیرمذهبی: 44.3٪

پیش بینی می‌شود که افراد بی‌دین از مسیحیان پیشی بگیرند و 46 درصد از جمعیت هلند را در سال 2030 تشکیل دهند. آمار‌ها نشان می‌دهد که 58 درصد مردم در سال 2021 بی‌دین بودند.

8. جمهوری لتونی

جمعیت غیرمذهبی: 45.3٪

جمهوری لتونی یک کشور اروپایی بالتیک است و یکی از کوچکترین کشورهای جهان به حساب می‌آید.

7. کره جنوبی

جمعیت غیرمذهبی: 46.6٪

جمهوری کره یک کشور آسیای شرقی با تولید ناخالص داخلی 2.7 تریلیون دلاری است.

6. چین

جمعیت غیر‌مذهبی: 51.8٪

جمهوری چین بزرگترین اقتصاد جهان از نظر برابری قدرت خرید است. افراد بی‌دین بیشترین جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

5. هنگ کنگ

جمعیت غیرمذهبی: 54.7٪

هنگ کنگ با تولید ناخالص داخلی 544 میلیارد دلاری و درآمد سرانه 74598 دلاری یکی از مرفه‌ترین مناطق جهان است. اکثر جمعیت آن بی‌دین هستند اما بخش بزرگی نیز به بودیسم یا ادیان عامیانه اعتقاد دارند.

4. ژاپن

جمعیت غیر‌مذهبی: 60%

ژاپن یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای روی زمین است. تولید ناخالص داخلی 4.3 تریلیون دلاری آن، سومین کشور بزرگ در جهان است که درآمد سرانه آن 33822 دلار است. ژاپن به دلیل صنعت خودروسازی و رباتیک پر جنب و جوش خود شناخته شده است. در عین حال، اکثر جمعیت ژاپن بی‌دین هستند.

3. جمهوری استونی

جمعیت غیر‌مذهبی: 60.2٪

جمهوری استونی یک کشور اروپای شمالی بالتیک است. این کشور یکی از کوچکترین اقتصادهای جهان را دارد. سرانه تولید ناخالص داخلی استونی 31207 دلار است که بر اساس استانداردهای جهانی نسبتاً بالاست. جدای از بی‌دینی، مسیحیان بزرگترین گروه در استونی هستند و در رتبه دوم قرار دارند و 39.3 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند.

2. کره شمالی

جمعیت غیر‌مذهبی: 71.3٪

جمهوری دموکراتیک خلق کره که معمولاً به عنوان کره شمالی شناخته می‌شود، نیمی از شبه جزیره کره را اشغال می‌کند و با کره جنوبی، چین و روسیه مرز مشترک دارد. کره شمالی یکی از پایین‌ترین درآمدهای سرانه در جهان را دارد و همچنین به عنوان یک کشور سرکش شناخته می‌شود که برای چندین دهه توسط یک خانواده خودکامه اداره شده است.

1. جمهوری چک

جمعیت غیر‌مذهبی: 78.4٪

جمهوری چک یک کشور اروپای مرکزی محصور در خشکی است. این کشور دارای تولید ناخالص داخلی 509 میلیارد دلاری و درآمد سرانه نسبتاً بالای 47527 دلاری از نظر برابری قدرت خرید است. در حالی که جمهوری چک بخشی از اتحادیه اروپا است، از واحد پول خود استفاده می‌کند.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar پارسا گفت:

    اقا مگه بی دینی دلیل پیشرفت نیست؟ پس چرا کره شمالی پیشرفت نمیکنه؟ خخخخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.