8 راه ساده برای آوردن طبیعت بیشتر به خانه و برنامه روزانه خود

گنجاندن طبیعت بیشتر در خانه و زندگی روزمره برای حفظ یک سبک زندگی متعادل و رضایت‌بخش ضروری است. طبیعت برای ما التیام‌بخش و آرامش‌بخش است اما دنیای پرشتاب و مبتنی بر فناوری امروزی باعث قطع ارتباط ما با دنیای طبیعی اطرافمان شده است. مطالعات نشان می‌دهد گذراندن وقت در طبیعت فواید بی‌شماری برای سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی ما دارد.

تاثیر طبیعت بر روحیه و شادابی

به عنوان مثال، محققان دانشگاه پن استیت دریافتند که تقویت ارتباطات اجتماعی مبتنی بر فعالیت‌های طبیعت‌گردی می‌تواند با بهبود سلامت و کیفیت زندگی سالمندان مرتبط باشد. علاوه بر این، مطالعاتی نشان می‌دهد درمان رفتاری مبتنی بر فضای باز، بر روحیه مثبت، مهارت‌های اجتماعی، زندگی روزمره و مهارت‌های مقابله‌ای بیماران بستری تأثیر می‌گذارد. همه ما می توانیم از طبیعت روزانه بهره‌مند شویم.

در این مقاله، ما چند راه ساده و در عین حال موثر را برای آوردن زیبایی و آرامش طبیعت به روال روزمره شما با شما به اشتراک می‌گذاریم:

8 راه برای وارد کردن طبیعت بیشتر به برنامه روزانه

روز خود را با طبیعت آغاز کنید

روز خود را با کنار زدن پرده‌های اتاق و پذیرایی شروع کنید تا نور طبیعی وارد خانه شود. چند لحظه در هوای تازه نفس بکشید و در مناظر و صداهای بیرون غوطه‌ور شوید. این کار کوچک می‌تواند تاثیر مثبتی برای روز پیش‌رو داشته باشد و باعث ایجاد حس آرامش و ارتباط با طبیعت شود.

یک فضای سبز در داخل خانه ایجاد کنید

حتی اگر در شهری شلوغی زندگی می‌کنید، باز هم می‌توانید با آوردن طبیعت و سرسبزی به داخل خانه از مزایای آن بهره‌مند شوید. گیاهان گلدانی، گل‌ها یا حتی یک باغ کوچک را به فضای زندگی خود اضافه کنید. این گیاهان نه تنها محیط شما را زیبا می‌کنند، بلکه هوا را تصفیه می‌کند و حس آرامش را در خانه ایجاد می‌کنند.

در طبیعت استراحت کنید

به‌جای صرف وقت ناهار در شبکه‌های اجتماعی، قدم زدن در پارک نزدیک خانه یا پیدا کردن یک نقطه آرام در طبیعت را در نظر بگیرید. از این زمان برای ارتباط با دنیای طبیعی، تنفس در هوای تازه و شارژ مجدد ذهن و بدن استفاده کنید. قطعا با تمرکز بیشتر و انرژی دوباره به وظایف زندگی خود می‌رسید.

ارتباط با حیات وحش

حیات وحشی را که با ما همزیستی می کنند مشاهده و قدردانی کنید. یک دانخوری برای پرندگان آویزان کنید یا یک باغچه کوچک بسازید تا این موجودات دلربا را به حیاط یا بالکن خود جذب کنید. با تهیه غذا و سرپناه برای آنها، شگفتی‌های طبیعت را از نزدیک می‌توانید ببینید. این کار در حفظ روحیه و تجدید انرژی تاثیر بسیاری دارد.

در فعالیت‌های خارج از منزل شرکت کنید

شرکت در فعالیت‌های فضای باز باعث شادی شما می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا زیبایی‌های طبیعت را درک کنید. به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا پیک نیک در پارک بروید. مکان‌های دیدنی، سواحل یا کوه‌ها را کاوش کنید. این فعالیت‌ها نه تنها باعث ورزش بدنی می‌شود بلکه یادآور وسعت و شکوه دنیای طبیعی هستند.

قطع اتصال برای اتصال مجدد

در عصر تکنولوژی ضروری است که به طور منظم از نمایشگرها فاصله بگیریم و در طبیعت غرق شویم. زمان‌های خاصی را در طول روز یا هفته تعیین کنید که در آن از دستگاه‌های دیجیتالی خود جدا می‌شوید و آرامش فضای باز را در آغوش می‌گیرید. در تمرینات ذهن آگاهی مانند مدیتیشن شرکت کنید یا به سادگی ساکت بنشینید و به صداهای طبیعت گوش دهید.

طبیعت‌گردی آخر هفته

برای کشف جاذبه‌های طبیعی در منطقه و شهر خود، می‌توانید یک سری گردش‌های آخر هفته‌ای برنامه ریزی کنید. از پارک‌های ملی، باغ‌های گیاه‌شناسی یا مکان‌های طبیعی اطراف دیدن کنید. این گردش‌ها فرصتی برای فرار از شلوغی شهری فراهم می‌کنند و به شما کمک می‌کند تا طبیعت بیشتری را وارد برنامه روزانه خود کنید.

طبیعت را به محل کار خود بیاورید

اگر بیشتر روز خود را در داخل خانه به کار می‌گذرانید، عناصر طبیعت را وارد فضای کاری خود کنید. میز خود را با گیاهان کوچک تزئین کنید یا یک تصویر از طبیعت بر روی کامپیوتر یا لپتاپ خود قرار دهید. استفاده از مواد طبیعی مانند چوب یا سنگ را در دکوراسیون دفتر خود در نظر بگیرید. این موارد ساده می‌توانند فضایی آرام‌بخش و با طراوت برای شما ایجاد کند.

گنجاندن طبیعت بیشتر در زندگی روزمره نیازی به حرکات بزرگ یا تغییرات اساسی در سبک زندگی ندارد. با ایجاد تغییرات کوچک در روال زندگی و طرز فکر خود، می‌توانید تعادلی بین دنیای مدرن و دنیای طبیعی ایجاد کنید.

نظرات خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.