بهبود مهارت ارتباط با افراد

10 راهکار ساده برای بهبود مهارت ارتباط با افراد در جهت پیشرفت کسب و کار

بخش بزرگی از موفقیت در زندگی، به توانایی شما در درک و تعامل با افراد بستگی دارد. شما می‌توانید در ادامه با همراهی دینو 10 راهکار ساده برای بهبود مهارت ارتباط با افراد را بشناسید.

بهبود مهارت ارتباط با افراد در جهت پیشرفت کسب و کار

مهم نیست که چه فناوری‌ها و سیستم‌های جدیدی را برای توسعه کسب و کار و تجارت خود در نظر گرفته‌اید؛ نحوه ارتباط با مردم همیشه مهم‌ترین موضوع خواهد بود. شما به رشد جذابیت طبیعی و توانایی‌های ذاتی برای بهبود مهارت ارتباط با افراد نیاز دارید. با کمی تمرین و رعایت نکات زیر، موفق خواهید شد.

بهبود مهارت ارتباط با افراد

10 راهکار ساده بهبود مهارت ارتباط با افراد

در ادامه 10 راهکار ساده برای بهبود مهارت ارتباط با افراد در جهت پیشرف کسب و کار خود را بشناسید. با به یاد داشتن و تمرین این راهکارها، به زودی شاهد بهبود مهارت ارتباط با افراد در زندگیتان خواهید شد. گزیده زیر از کتاب «موفقیت آسان است» (Success Is Easy) «دبی آلن» Debby Allen انتخاب شده است.

1. در مورد آن چه که دیگران می‌خواهند بشنوند با آن‌ها صحبت کنید

مردم بیشتر اوقات تمایل دارند فقط چیزی که می‌خواهند را از شما بشنوند. مواردی که مشتریان به صورت بالقوه می‌خواهند بیشتر درباره‌شان بدانند این است: چگونه می‌توانید اهداف، علایق، ایده‌ها، نظرات و آرزوهای آن‌ها را برآورده کنید؟ در مورد این موضوعات با افراد صحبت کنید تا بدون هیچ مشکلی توجه آن‌ها را جلب نمایید.

2. یک دوره آموزشی بگذرانید

برای یادگیری نحوه برقراری ارتباط موثرتر در میان مردم، سرمایه‌گذاری کنید. این امر در هر جنبه‌ای از اشتغال و زندگی شخصی شما نتیجه مثبتی خواهد داشت. پردرآمدترین و قدرتمندترین افراد روی کره زمین، همگی در زمنیه ارتباطاتشان حرفه‌ای عمل می‌کنند. آن‌ها یاد گرفته‌اند چگونه سخت‌ترین شرایط را به چالش بکشند، هنر انگیزه دادن را درک کرده و استراتژی‌های ترغیب‌کننده را بشناسند و به کار ببرند. همیشه داشتن ارتباط خوب، منجر به موفقیت می‌شود.

3. ابراز قدردانی کنید

از دیگران به خاطر تمام کارهایی که برای حمایت از شما انجام می‌دهند، قدردانی کنید. سعی کنید این عادت مهم را در خودتان به وجود آورید. یک «تشکر» ساده باعث می‌شود دیگران احساس خوبی نسبت به شما داشته باشند و کارهای خوب دیگری را برایتان انجام دهند. هر چه بیشتر به دیگران اهمیت دهید، ارتباط بهتری را تجربه خواهید کرد.

4. تعریف اصیل و صمیمانه داشته باشید

وقتی از کسی راجع به یک صفت، مهارت، موفقیت یا مالکیت تعریف می‌کنید، به او احساس شناخت و ارزش می‌بخشید. با تعریف از ویژگی‌های خوب افراد، ذهنیت مثبتی از خودتان ایجاد کنید.

5. با احترام عمل کنید و به دیگران احترام بگذارید

همیشه کار درست را انجام دهید، حتی اگر کسی تماشایتان نکند. در این صورت است که شما یک شهرت تجاری مثبت می‌سازید. اعتبار، خریدنی نیست. قانون طلایی تجارت را بر نگرش، افکار و اعمال خود حاکم کنید. این قانون می‌گوید:

هیچ کس اهمیتی نمی‌دهد که چقدر می‌دانید، تا زمانی که آن‌ها بدانند که چقدر اهمیت می‌دهید.

6. ارزش‌های شخصیتان را بشناسید

مشخص کردن ارزش‌های درونی اصلی شما، آن چه را که می‌خواهید، برجسته می‌کند. ارزش‌ها به شما هویت می‌دهند و همچنین نشان‌دهنده منحصر به فرد بودن و سبک شخصی مخصوص به خودتان هستند. آن‌ها رفتارهای شما را هدایت کرده و یک کد رفتاری شخصی به شما می‌دهند. سعی کنید به ارزش‌های اصلی خود به طور مداوم احترام بگذارید.

7. به اخلاق خوب در تجارت تعهد داشته باشید

اخلاق خوب داشتن در تجارت را تمرین کنید. اخلاق خوب به سادگی باعث می‌شود تجارت خوب حس شود! موفقیت وقتی به راحتی حاصل می‌شود که همیشه با صداقت و راستی رفتار کنید. اخلاق خوب مستلزم برخورد صادقانه در تجارت، پشتیبانی از محصولات و خدمات‌رسانی و همچنین برخورد مناسب با همه است. فقدان اخلاق شغلی موفقیت آینده شما را به خطر می‌اندازد و شهرت شما را لکه‌دار می‌کند.

8. در مورد خود برترتان صادق باشید

ایمان به اعتقادات خودتان به شما کمک می‌کند تا صمیمانه با دیگران در ارتباط باشید. وانمود کردن به چیزی ک نیستید، انجام تجارت را سخت‌تر می‌کند. شما نمی‌توانید برای تایید یا جلوگیری از مخالفت دیگران، شخصیت خود را دستکاری کنید. اعتبار، با عنوان، موقعیت یا نقش شما تعریف نشده؛ بلکه به صادق بودنتان در روابط ارتباط دارد.

9. برای ایجاد ارتباطات محکم، اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

داشتن اعتماد به نفس، باعث احترام دیگران می‌شود. اعتماد به نفس شما از بسیاری جهات از جمله روش‌ها، ظاهر و نحوه صحبت کردن، راه رفتن و گوش دادن به افراد مشخص می‌شود. پذیرفتن خوبی‌ها و بدی‌هایتان، همان گونه که هستید، به ایجاد اعتماد به نفس کمک می‌کند.

10. با نگرش مثبت ذهنی با مشکلات مقابله کنید

تفکر مثبت به شما امکان می‌دهد تا از طریق اقدامات سازنده سعی کنید مشکلات را حل نمایید. با نگرش مثبت، نقاط قوت خود را تقویت کرده و نقاط ضعف را برطرف سازید. این روش به شما کمک می‌کند تا به خاطر داشته باشید که در درونتان قدرت تحقق هر رویایی وجود دارد.

نظرات و دیدگاه‌های خود را در زمنیه 10 راهکار ساده بهبود مهارت ارتباط با افراد با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Entrepreneur

بیشتر بخوانید: ابتکار در گفتگو: 20 موضوع جذاب و خلاقانه برای آغاز مکالمه در اولین قرار آشنایی

بیشتر بخوانید: چگونگی بهبود تجربه مشتریان نتفلیکس با استفاده از اصول روانشناسی در کسب و کار

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.