نمونه اولیه موشک SpaceX

نمونه اولیه موشک SpaceX مریخ در آزمایش پرواز تگزاس ساکنان منطقه را خبردار کرد

طبق گفته رویترز، در روز سه‌شنبه، آزمایش پرواز نمونه اولیه موشک SpaceX مریخ انجام شد. این حرکت، ساکنان منطقه را در نزدیکی سایت تگزاس نادیده گرفت. چیزی که باعث شد مانع اصلی دیگری در جاه‌طلبی‌های بین‌سیاره‌ای ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر، از میان برداشته شود. در ادامه با جزییات این خبر با ما همراه باشید.

آزمایش پرواز نمونه اولیه موشک SpaceX

در روز سه‌شنبه 27 آگوست 2019 در ایالات متحده شاهد موفقیت آزمایش پرواز تگزاس بودیم. پس از پرتاب، ماسک به مهندسین SpaceX، برای فناوری اکتشافات فضایی Corp تبریک گفت. او عکسی از Starhopper در میان ابرهایی از گرد و غبار و شن که در حال فرود آمدن بر روی پد فرود آن بود نیز منتشر کرد.

نمونه اولیه موشک SpaceX با نام Starhopper، به آرامی حدود 500 پا (152 متر) از پد پرتاب خود در براونزویل، تگزاس بلند شد و خود را حدود 650 پا (198m) به سمت شرق بر روی سکوی فرود مجاور حرکت داد. یک آزمایش به ظاهر موفقیت‌آمیز در ارتفاع پایین از نسل بعدی موتور رپتور SpaceX را به پایان رسید. ماسک در توییتر خود نوشت:

این سفینه فضایی یک روز روی ماسه‌های فرسوه مریخ فرود خواهد آمد.

نمونه اولیه موشک SpaceX در آزمایش تگزاس

موتور رپتور نمونه اولیه موشک SpaceX

موتور رپتور به گونه‌ای طراحی شده است که قدرت موشک Starship بالابرنده فوق سنگین ماسک را تامین کند. انتظار می‌رود این تقویت‌کننده دو مرحله‌ای قابل استفاده مجدد با ارتفاع بلندتر از مجسمه آزادی، نقش محوری در اهداف سفر بین فضایی ایلان ماسک از جمله ماموریت‌های مریخ او ایفا کند. ماسک بنیان‌گذار و مدیر اجرایی SpaceX در توییتر ادامه داد:

نمونه اولیه خودروی حامل «hopper» که شبیه به یک برج آب کرومی با سه پایه فرود است، در ابتدا برای تست بالابر آن در روز دوشنبه برنامه‌ریزی شد. مسئله سیم‌کشی «بسیار شرم‌آور» با موتور تک رپتور، شمارش معکوس را کم‌تر از یک ثانیه قبل از احتراق متوقف کرد.

بازخورد ساکنان منطقه در مورد آزمایش

طی این ماجرا، از سه روز پیش از انجام آزمایش، مقامات محلی از حدود ده‌ها نفر از ساکنان دهکده همجوار بوکا چیکا درست در فاصله یک مایلی از محل آزمایش، خواسته بودند که خانه‌های خود را ترک کنند. آن‌ها اطلاع دادند که در صورت بروز نقصی در مواد منفجره، یک «حادثه فشار بیش از حد» می‌تواند، پنجره‌ها را خرد کرده و هر کسی را در داخل خانه به خطر بیندازد. «چریل استیونز» که قصد بازنشستگی در بوکا چیکا را دارد، در مصاحبه‌ای گفت:

اگر این آزمایش درست در حیاط خلوت من نبود، من احتمالا با آن موافق بودم. تقریبا شبیه کارتون یا چیزهای مشابه آن بود. … بعد از این همه تلاش برای ساخته شدن، واقعا خوب بود که ببینیم چنین اتفاقی افتاده است.

«ماریا پوینتر» ساکن دیگر، دوربین‌هایی را تنظیم و عکاسان را به خانه خود دعوت کرده بود. او عنوان کرد:

هیجان اطراف پرتاب به من احساس سوار شدن به چرخ و فلک را یادآوری می‌کند.

«تری هیتون» از دیگر ساکنان منطقه نیز نظر خود را اینگونه بیان کرد:

این کار شبیه یک شمشیر دو لبه است. ساکنان دیگر از بسته شدن جاده و اعلامیه‌های عمومی گیج‌کننده شکایت داشتند. دسترسی به ساحل نزدیک ما هر بار که SpaceX سعی در آزمایش موتورهایش دارد، مسدود می‌شود.

افق دید

طبق ایده‌های بلندپروازانه ماسک، آینده روشنی برای سفر به مریخ خواهیم داشت. او در نهایت چنین گفت:

قدم بعدی برای رپتور، انجام شلیک‌های زمینی اضافی موتور است که به صورت پیچیده به پایه ثابت آزمایش، قرار دارد.

این خلاقیت‌های بی پایان ایلان ماسک، در آینده ما را تا جا خواهد برد؟ نظر شما چیست؟

بیشتر بخوانید: فیزیک طوفانی ابرموشک غول‌پیکر ایلان ماسک: موتورهای مرلین یا رپتور SpaceX

بیشتر بخوانید: برنامه بحث‌برانگیز ایلان ماسک برای سرعت بخشیدن به سفر فضایی مریخ

امتیاز: 4.3 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۳ دیدگاه

  1. Avatar پارسا گفت:

    ایلان ماسک یکی از شخصیتای بشدت خاص و مورد علاقه ی منه، ایشون الگوی من و خیلیای دیگه هستن و بنظرم اگه ایشون نبودن شاید ما زمینی ها تا نیم قرن دیرتر به این پیشرفت ها نزدیک میشدیم.

  2. Avatar محمدمهدی گفت:

    سفینه فضاییش مثل ربات R2-D2 تو سری فیلم جنگ ستارگان هستش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.