نهنگ آبی

ماجرای غرق شدن ۳ جوان در مراحل بازی نهنگ آبی در دریای خزر

براساس گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده ظاهرا سه جوان در مراحل بازی نهنگ آبی در دریای خطر در مازندران غرق شدند. در ادامه جزییات این خبر را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

بازی نهنگ‌ آبی چند سالی است که با هدف قرار دادن نوجوانان و جوانان در جهان دست به دست می‌شود. این بازی دارای ۵۰ مرحله مختلف بوده که کاربر باید در هر مرحله اقدامات عجیبی و غیرمنطقی انجام دهد و از هر مرحله عکس بگیرد تا وارد مرحله بعدی شود. مراحل بازی اغلب بسیار خطرناک بوده و در نهایت موجب مرگ فرد خواهد شد. سال‌های قبل موج گسترده‌ای از خودکشی‌ها را در مراحل بازی نهنگ آبی شاهد بوده‌ایم اما اخیرا این بازی باعث مرگ ۳ جوان در دریای خزر شد.

نهنگ آبی

در واقع بازی نهنگ آبی برای تشویق جوانان به خودکشی ساخته شده و البته سازنده‌ آن سال‌های قبل دستگیر شده بود اما بازی همچنان میان نوجوانان و جوانان در گردش است. البته سال‌های گذشته این بازی در ایران هم گسترش یافته بود و برای مثال دو دختر در مراحل این بازی در اصفهان خودکشی کرده بودند.

براساس جزییات منتشر شده ظاهرا ۴ جوان تبریز، اردبیل، ایذه و اصفهان با هدف انجام مراحل نهایی بازی نهنگ آبی به شهرستان محمودآباد رفتند و سه تن از این جوانان در دریا غرق شدند. البته غریق نجات این منطقه تلاش کرد تا مانع این اتفاق شود و هشدارهای زیادی به این جوانان دادند اما این افراد که گرفتار مراحل بازی بودند به هشدارها توجهی نکردند و دست در دست هم به زیر آب رفتند و خود را غرق کردند.  اکثر این اطلاعات توسط بازمانده‌ی این ماجراها، یکی از جوانانی بدست آمد که جان سالم به در برده بود.

البته چند ساعت پس از انتشار این ماجرا، خبر کاملا تکذیب شد و ماجرا به شکلی دیگر تغییر یافت. در واقع گفته شد که این جوانان به صورت اینترنتی باهم آشنا شدند و برای آشنایی و تفریح به شمال سفر کردند و بر اثر حادثه غرق شدند. در نهایت برای جلوگیری از این حوادث این چنینی بهتر است که بر نوجوانان و جوانان بیشتر نظارت داشته باشیم و عملکردشان را در دنیای اینترنت کنترل کنیم.

بیشتر بخوانید: چرا باید نوجوانان را در دوران بلوغ بهتر درک کنیم؟

امتیاز: 3.9 از 5 (8 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: majdi.mahta@gmail.com

۱۴ دیدگاه

  1. Avatar دیجم گفت:

    خدا نکنه آقای محمدرضا بمیرن! بی کارشناس میشیم

  2. Avatar امید گفت:

    وقتی تربیت فرزند درست نباشه و پدر و مادر هم اهمیت ندن و سواد نداشته باشن و مطالعه هم نداشته باشن این میشه.
    از این طرف هم اموزش پرورش ما هم اهمیتی به سبک زندگی و تربیت صحیح بچها نمیده
    مطالعه هم که در ایران بسیار کمه و نتیجه واقعا بدی داره در بینش و افکار ما و منفی بینی روزمره
    از طرفی اموزشها و الگوهای دینی و قرانی و سبک زندگی اسلامی و …به فراموشی سپرده شده
    اینترنت و فضای مجازی بحال خودش رها شده و نظارتی بر محتواهای زننده و سیاه نمایی زندگی ایرانی و ….نیست
    باید تک تک اینها درست بشه تا شاهد جامعه ای بدون خودکشی باشیم

  3. Avatar الیاس گفت:

    اصلا بازی ای به نام نهنگ آبی با این شکلی که توی رسانه های مزخرف تبلیغ میکنن وجود نداره
    اگه تصور میکنید ادعای من کذب هست، لطفا لینک بازی ای که ادعا میکنید انقدر اخبار حاشیه اش هست رو بذارید تا همه ببینن.
    بازی نهگ آبی با این توصیفات اصلا وجود ندارد و زاده تخیل مریض صاحبین رسانه هاست

  4. Avatar محسن منصوری گفت:

    ضمن اینکه موضوع به این مهمی که جون نوجوانان ما رو میتونه بگیره چرا روانشناسان بی سواد ما بهش ورود نمی کنن تا جلوگیری بشه

  5. Avatar M0 گفت:

    انسان سالم (از نظر روانی) هرگز وارد این بازی نمیشه، ضمن اینکه اینم هدیه ای از روسیه به دنیاست!

    • Avatar محسن منصوری گفت:

      می دونم اما من به روان شناسی علاقه زیادی دارم خیلی دلم می خواد بدونم ساختار این بازی چه شکلی هست، روان ما انسانها چنان شگفت انگیز وپیچیده هست که گاهی روانشناسان خودمون هم به نظرم آدمهای بی سوادی میرسند میان ما برده ذهن ناهشیارمون هستیم یا همون ضمیر ناخودآگاه نود درصد ذهن ما در اختیار ناخودآگاهی هست که فقط با علم شگفت انگیز خود هیپنوتیزم قابل دسترس میشه به هر حال سازنده این بازی هم یه روانشناس روس بوده خیلی دلم می خواد بدونم توی کله این چی آدم چی می گزشته

      • Avatar M0 گفت:

        اطلاعات اشتباه باعث برداشت های اشتباه میشه: یک اینکه هیپنوتیزم علم نیست و یه تکنیک علمیه و فروید هم اینو مشخص کرده که کاری که یه روان درمانگر در چند ساعت میتونه انجام بده با هیپنوتیزم خیلی سریعتر میشه بهش رسید ولی محدودیت هایی هم داره و اون برداشتی که عموم مردم ازش دارن بسیار با واقعیت قضیه فاصله داره

        دو اینکه سازنده بازی روانشناس نبوده و دانشجوی اخراجی رشته روانشناسی بوده و هدف سازنده هم حذف افراد با اختلالات شخصیتی یا بحران هویت که در سنین نوجوانی شایع هست از جامعه بوده

        • Avatar محسن منصوری گفت:

          حتی اگر یک تکنیک هم باشه بدون علم وتجربه قابلیت دستیابی به مهارت رو نداریم وانگهی تکنیکها معمولا از علوم استخراج میشن جلسات روانکاوی معمولا طولانی هستند وتا شش ماه ممکنه طول بکشند روانکاوی وروان درمانگری نباید با مشاوره روانی اشتباه گرفته بشه ولی هیپنوتیزم می تونه این مسیر رو خیلی کوتاهتر بکنه برای همین هم هست امروزه روانکاوهای خبره از هیپنو آنالیز برای نتیجه بهتر استفاده می کنند واز طرفی دیگر اگر تاریخچه روانکاوی رو نگاه کنیم فروید علم روانکاوی را پس از آشنایی با هینوتیزم از طریق آشنایی با سروانی بنام پسیکور اگر اسمش رو درست تلفظ کرده باشم علم روانکاوی رو ابداع کرد این فرد شاگرد دکتر آنتوان مسمر پزشک اطریشی بود که در پاریس زمان انقلاب فرانسه آزمایشات مانیتیزمی یا مغناطیس حیوانی روی بیماران انجام میداد البه فروید دانشمد بسیار بزرگی هست ولی من بی جهت نخواستم هیپنوتیزم رو بزرگ کنم به شما و همه دیگران هم توصیه می کنم اونویاد بگیرید مرحوم کابوک استاد پیشکسوت این رشته در ایران گفته بود نیاز به خود هیپنوتیزم مثل نیاز به برق یا خودرو هست ویک روز میرسد که همه نیاز به اونو احساس کنند ، توصیه می کنم کتاب روانشناسی هیپنوتیزم از همین استاد رو مطالعه کنید جالبه .

    • Avatar سردار گفت:

      چه سوزشی داری از اتحاد چین و روسیه با ایران برانداز

  6. Avatar محسن منصوری گفت:

    یه سوالی خانم مجدی ، من میان سال هستم اگر من این بازی رو بکنم خودکشی میکنم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.