آزمون هوش بزرگ بریتانیا

در آزمون هوش بزرگ بریتانیا شرکت کنید تا ببینید که چقدر باهوش هستید

دکتر «مایکل موسلی» (Michael Mosley) از BBC، درباره تحقیقات جدید خود می‌نویسد. برای کسب اطلاعات بیش‌تر از نحوه عملکرد مغز و حافظه، او از تمام مردم دنیا می‌خواهد که در آزمون هوش بزرگ بریتانیا به طور رایگان شرکت کنند. در ادامه با جزییات این خبر همراه همیشگی دینو باشید.

آزمون هوش بزرگ بریتانیا

نوروپلاستیسیته

دکتر موسلی در باره آزمون هوش بزرگ بریتانیا توضیح می‌دهد:

هنگامی که من در دانشکده پزشکی تحصیل می‌کردم، به ما گفته می‌شد که همگی ما با تمام سلول‌های مغزی‌ای که تا به حال داشته‌ایم متولد می‌شویم. آن‌ها همچنین معتقد بودند که بعد از سنین میانسالی، تعداد و توانایی این سلول‌های مغزی، به تدریج روند نزولی پیدا کرده و از آن زمان به بعد با افزایش سن کم می‌شوند. با پیشرفت دانش، اکنون می‌دانیم که این ایده درست نیست. فناوری اسکن مغزی به این معنی است که دیگر می‌توانیم به دقت به درون یک مغز زنده نگاه کنیم. همچنین می‌توانیم به بررسی نحوه عملکرد آن بپردازیم. تحقیقات در حال روشن کردن چیزی است که دانشمندان آن را «نوروپلاستیسیته» می‌نامند. ایده‌ای که بیان می‌کند مغز ما همواره با افزایش سن نسبت به آن تغییر می‌کند.

ما در حال رشد سلول‌های جدید مغزی هستیم که پیوندهای جدیدی در مغز برقرار کنیم. از این گذشته، ما اکنون به مراتب بیش‌تر می‌دانیم که تا چه حد این تغییرات تحت تاثیر جهان پیرامون ما هستند. حتی با انتخاب‌هایی که ما در زندگی روزمره خود انجام می‌دهیم، این تاثیرات می‌توانند بیش‌تر شوند.

در آزمون هوش بزرگ بریتانیا شرکت کنید

BBC Horizon و دکتر «آدام همپشایر» (Adam Hampshire) در کالج امپریال لندن می‌خواهند چگونگی تاثیر تغییرات رفتاری و شیوه زندگی ما بر عملکرد مغز ما را بررسی کنند. شما می‌توانید با شرکت در آزمون هوش بزرگ بریتانیا، به نتیجه این تحقیقات کمک کنید. آن‌ها قرار است نتایج کلی آزمون خود را در قسمت ویژه Horizon که در ماه‌های آینده از BBC2 پخش می‌شود، ارائه دهند. آیا نباید این کار را انجام دهید؟ با شرکت در این آزمون در مورد نقاط قوت ذهنی و نکات مربوط به پیشرفت‌های شخصیتی خود، می‌توانید بازخوردی سریع نیز کسب کنید. پس بهتر است که شما هم یکی از این شرکت‌کننگان باشید. دکتر همپشایر در این باره می‌گوید:

علاوه بر اهمیت نتایج به دست آمده از این آزمون، ما امیدواریم که آزمون هوش بزرگ بریتانیا نشان دهد که چه کاری می‌توانیم در راستای بهبود عملکرد مغز انجام دهیم. همچنین نه فقط برای به حداکثر رساندن این عملکرد، بلکه محافظت از قدرت مغز در طول افزایش سن هر فرد نیز از اهداف ماست.

علت اصلی برگزاری آزمون هوش بزرگ بریتانیا

دکتر موسلی درباره علت برگزاری چنین آزمونی توضیح می‌دهد:

من نیز مانند بسیاری از افراد میانسال، نگران این واقعیت هستم. همین طور با بیش‌تر شدن سنم، در یادآوری اسامی و جزئیات با مشکل مواجه می‌شوم. با کمال تعجب می‌دانم که برای یادآوری شماره تلفن‌ها و قرارهای ملاقاتم باید متکی بر گوشی هوشمند خود باشم. من می‌خواهم درک کنم که چرا حافظه‌ام با افزایش سن، بدتر می‌شود. همین طور مشتاقم بدانم که برای بهبود آن چه کاری می‌توانم انجام دهم. من همچنین می‌خواهم بدانم که جهان همیشه در حال تغییر ما، چگونه می‌تواند بر عملکرد شناختی‌مان نیز تاثیر بگذارد.

طی چند دهه گذشته اینترنت، گوشی‌های هوشمند و رسانه‌های اجتماعی روش جذب اطلاعات و تعامل افراد با یکدیگر را کاملا دگرگون کرده‌اند. با توجه به نتایج آزمون هوش بزرگ بریتانیا، ما می‌توانیم ببینیم که چگونه این انفجار فناوری می‌تواند روی مغز ما تاثیر بگذارد. خوب است بدانیم که این اثرات برای هوش ما چه در زمان حال و چه در آینده، چه معنایی دارند. شما همراهان همیشگی دینو نیز برای همکاری در این زمینه، می‌توانید با کلیک کردن روی لینک زیر، در این آزمون جهانی به صورت رایگان شرکت کنید. هوش خود را محک زده و در نظرات با ما همراه باشید.

در آزمون هوش بزرگ بریتانیا شرکت کنید تا ببینید که چقدر باهوش هستید

منبع: BBC

بیش‌تر بخوانید: معما: آیا می‌توانید به معمای عجیب امروز بدون محاسبات ریاضی پاسخ درست دهید؟

بیش‌تر بخوانید: معما: حل معما باعث کاهش افکار منفی و تنش‌های ذهنی خواهد شد!

امتیاز: 4.0 از 5 (8 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۶ دیدگاه

  1. Avatar امیرحسین گفت:

    ببخشید پس چرا به من جوابی نداد؟
    اما دعوت کرد که یه تست دیگه رو جواب بدم که زیر ده دیقه طول میکشه و من هم الان خوابم میاد و توی این یکی تست شرکت نکردم ولی دوست دارم بعدا شرکت کنم.
    فقط موندم جواب من چی شد پس؟ به امید این که آخر سر یه نتیجه ای بگیرم جواب دادم.
    در ضمن چون انگلیسی بود یه چیزاییش رو نفهمیدم و شاید اشتباه جواب داده باشم.

    • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

      یک مقداری ک ن البته خیلی! سرورشون کند هستش و برای جواب نهایی باید خیلی صبر کنید! بهتره ب فکر ی قهوه یا چای داغ باشید!😉☘

  2. Avatar پارسا گفت:

    “هوس خود را محک زده و در نظرات با ما همراه باشید” را اصلاح کنید. “هوش” درست است و نه “هوس”!

  3. Avatar لیلا میرزاخان گفت:

    ممنون از دیدگاه خیلی خوب شما دوست عزیز🙏👌😊 این ک نمیشه معیار 100 درصدی تعیین کرد، صحبت شما کاملا درسته. موضوع هوش یک مقداری با نتیجه نهایی تفاوت داره. در این مورد باید بگم که هوش صرفا یک پیش زمینه و پتانسیل ذهنی فرد در حال حاضر هستش که قطعا با توجه به شرایط روحی و فیزیکی زمان تست دادن اون شخص، نتیجه متغییره. اما نتیجه ای ک ب دست میاد با درصدی از خطا میتونه وضعت فعلی شما رو نشون بده و نقاط قوت و ضعفتون کاملا مشخص میشن. این بیشتر ب خود شما کمک میکنه ک ببینید تو چ بخشهایی ضعف دارید و میتونید روش کار کنید تا جبرانشون کنید. باز هم ممنون از مشارکت شما☘

  4. Avatar skyrim گفت:

    ممنون بابت این پست ولی تست هاش زیاد جالب نبودن. یعنی نمیشه گفت هوشی بودن، بیشتر سرعت عمل بود تا هوش. هر چند واقعا هم راه تشخیصی برای میزان هوش یه شخص وجود نداره و همه تخمین هستن، مثل همون دختر بچه ای که بر اساس تست گفتن باهوشترین فرد جهانه… ولی خودمون میدونیم تسلا گاوس و.. نابغه بودن و قابل مقایسه با بقیه افراد نیستن. و فرق انچنانی هم بین دو نفری که در این تست ها در رده نابغه قرار میگیرن و اختلافشون 5-6 نمره هست وجود نداره و خود فرد و کارهایی که انجام میده میتونه ثابت کنه که کی باهوشتره نه 5 تا نمره بالا پایین تر که با کمی تمرین میشه همون رو توی یه تست مشابه جبران کرد و بالاتر هم قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.