کودکانی که والدینی همجنس با اختلال اضطرابی دارند بیشتر در معرض ابتلا به اضطراب هستند

تحقیقات نشان می‌دهد که اختلالات اضطرابی از مادر به دختر منتقل می‌شود و داشتن پدری بدون نشانه‌های اضطراب، از پسران در برابر ابتلا به اضطراب محافظت می‌کند. در این مطالعه، کودکانی که والدینی همجنس با اختلال اضطراب داشتند، تقریباً سه برابر بیشتر از همسالان خود شانس ابتلا به این بیماری را داشتند.

اضطراب در کودکان

محققان نقش عوامل محیطی و طبیعت را در ایجاد اضطراب بررسی کردند و حدود 400 کودک کانادایی حدود 10 ساله را که قبلاً در مطالعه‌ای شرکت کرده بودند که بر روی خانواده‌های در معرض خطر اختلالات خلقی متمرکز بود، بررسی کردند.

این مطالعه نشان داد که  اگر مادر دچار اختلال اضطرابی باشد، احتمال انتقال آن به فرزند دختر خود بیشتر است. از طرفی دیگر، اگر پدر این اختلال را داشت، پسران احتمال بیشتری دارند که به اختلال اضطراب مبتلا شوند، اما اگر پدرشان به اختلال اضطرابی مبتلا نبود، خطر ابتلای پسر به این اختلال کاهش می‌یابد.

این مطالعه نتوانست علت و معلول را نشان دهد زیرا مشاهد‌ه‌ای و بر مبنای داده‌های قبلی بود. با این حال، محققان می‌گویند اگر رابطه علّی ثابت شود، ممکن است بتوان با درمان اضطراب والدین از انتقال بین نسلی اختلالات اضطرابی جلوگیری کرد.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که اضطراب می‌تواند یک رفتار آموخته شده باشد که کودکان از والدین خود می‌گیرند.

به عنوان مثال، آزمایشی که در آن به والدین آموزش داده شد که در حالی که کودکشان برای امتحان املا آماده می‌شود، با اضطراب یا به آرامی با آن‌ها رفتار کنند، نشان داد که بچه‌ها رفتار و عکس العمل والدین را منعکس می‌کنند و آن را گسترش می‌دهند.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.