تعطیلی سینما

از تعطیلی سینما در بحران کرونا تا ضررهای مالی سینماداران و دیگر فعالان این حوزه

این روزها در پی شیوع ویروس کرونا، شاهد تعطیلی مشاغل زیادی هستیم که سینما نیز جزو آن‌ها است. از شروع شیوع ویروس کرونا در ایران شاهد تعطیلی سینما بودیم که این موضوع، ضرر بزرگی برای سینماداران شهرهای مختلف به حساب می‌آید. به گفته برخی منابع ظاهر اوضاع سینمای ایران یا حتی جهان خوب نیست و به قولی سینمای ایران به خطر افتاده است.

بیشتر بخوانید: سقوط باورنکردنی قیمت طلای سیاه: قیمت نفت که به زیر صفر رسید

تعطیلی سینما در بحران کرونا

شاید گمان کنید که تعطیلی سینماها فقط به سینماداران ضرر وارد می‌کند اما در واقع ضرری که به سینما وارد شده، تعداد زیادی از مشاغل را تحت تاثیر قرار داده است. از سوی دیگر فعالیت‌های مربوط به ساخت پروژه‌های سینمایی مختلف نیز در حال حاضر معلق مانده است. در واقع این بحران، مشاغل زیادی را در حوزه سینما تحت تاثیر قرار داده است.

در این میان ایده‌ی «سینما ماشین» نیز شکل گرفت که مردم با ماشین خود را در محیطی باز شوند و از طریق پروژکتور و از داخل ماشین به تماشای فیلم یا برنامه‌های مختلف بپردازند. اما شایان ذکر است که ایده سینما ماشین و حتی سینمای آنلاین تاثیری برای خسارت‌های مالی سینماداران در این روزها نخواهد داشت. در واقع این ایده‌ها فقط می‌توانند به طور موقت به فروش فیلم‌ها کمک کنند و ضررهای مالی برای سینماداران همچنان ادامه خواهد داشت.

تعطیلی سینما

به طور حتم می‌توان گفت که سینماداران در این دوران هیچگونه درآمدی نداشته‌اند و درآمدشان به صفر رسیده است. به همین منظور برخی معتقدند که باید به سینماداران و به طور کلی فعالان حوزه‌ی سینما کمک‌های مالی داده شود تا این بحران را پشت سر بگذارند و به تعدیل نیرو نپردازند یا به قولی سرپا باقی بمانند. البته این شرایط فقط مختص ایران نبوده و در بسیاری از کشورها هنوز مکان‌های عمومی مانند سینما تعطیلند و اکران بسیاری از فیلم‌ها حتی در هالیوود نیز لغو شده است. به نظر شما تعطیلی این روزها سینما تصمیم درستی است یا باید سینماها را طبق اصول بهداشتی بازگشایی کنند؟ قطعا بازگشایی سینماها باعث گسترش ویروس کرونا خواهد شد اما چگونه می‌توان ضرر وارد شده به سینماداران را جبران کرد؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: فیلم Extraction با بازی گلشیفته فراهانی رکورددار در نتفلیکس

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.