انفجار بیروت

ماجرای انفجار بیروت چیست – انفجار انبار مهمات و مواد نیترات یا بمب اتمی؟

طبق اخبار و ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، شاهد انفجار مهیبی در بیروت پایتخت لبنان بوده‌ایم. این انفجار فوق‌العاده وحشتناک بوده و چندین کشته و هزاران زخمی به جای گذاشته است. در ادامه به جزییات انفجار بیروت و علت این انفجار خواهیم پرداخت.

انفجار بیروت ، یک فاجعه‌ی بزرگ که شبیه به انفجار بمب اتمی بوده است!

عده‌ای معتقدند که شکل این انفجار شبیه به انفجار بمب‌های اتمی بوده و محدوده‌‌ی عظیمی را تخریب کرده است اما این انفجار ظاهرا از ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم (کود شیمیایی) بوده است. در واقع شیشه‌های ساختمان‌هایی که در فاصله‌ی چندین کیلومتری این انفجار واقع شده‌ بودند، تماما نابود شدند. احتمال داده شده که شروع آتش‌سوزی، از اتصال برق بوده که در نهایت به انفجار مواد نیترات در یک انبار مهمات مصادره شده، ختم شده است. این انفجار در نزدیکی دفتر روزنامه Daily Star بوده و عده‌ای معتقدند که این حادثه در پشت پرده، دلایل خاصی داشته است.

انفجار بیروت

در این میان، نخست‌وزیر لبنان تایید کرد که این انفجار در واقع از یک انبار خطرناک در بندر بوده که آمونیوم نیترات مصادر شده از یه کشتی در آن‌جا قرار داشته است. این انفجار بزرگ، خسارت زیادی را به کشور لبنان وارد کرده است. انفجار بیروت تاکنون بیش از ۷۸ کشته بر جای گذاشته و بیش از ۴۰۰۰ نفر تاکنون زخمی و راهی بیمارستان‌ها و مراکز درمان شده‌اند. البته این آمار، لحظه به لحظه در حال افزایش است و از سوی دیگر صدای انفجار به قدری شدید بود که برخی از مردم برای مدتی شنوایی خود را از دست داده بودند.

انفجار بیروت

انفجار بیروت که در عصر سه شنبه ۱۴ مرداد رخ داد، باعث زخمی و در نهایت کشته شدن دبیرکل «حزب الکتائب اللبنانیه» نیز شد. از سوی دیگر بسیاری از خانه‌ها و ساختمان‌های این منطقه نابود شده و به طور کامل تخریب شدند. در حال حاضر به دلیل بویی مشابه بمب‌های شیمیایی، بسیاری از مردم در حال تخلیه شهر هستند.

انفجار بیروت

در واقع تا این لحظه علت انفجار بیروت، آتش‌سوزی از اتصال برق اعلام شده است که در نهایت این آتش‌سوزی به انفجار مرکز نگهداری مهمات توقیف شده در سال‌های اخیر ختم شده و چنین فاجعه‌ای را رقم زده است. این فاجعه، خسارات مالی و جانی عظیمی را در این منطقه به جای گذاشته و کشور لبنان، روز چهارشنبه یعنی امروز را عزای عمومی اعلام کرده است. وزیر لبنان نیز اشاره کرد که گرفتار یک فاجعه‌ی واقعی شده‌اند. فعلا جزییات بیشتری در این زمینه در دسترس نیست و علت دقیق وقوع این انفجار بیروت کاملا بررسی خواهد شد. اطلاعات بیشتر را در ادامه‌‌ی همین مطلب در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در رابطه با این انفجار وحشتناک در لبنان با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: ماجرای انفجار تهران چه بود؟

امتیاز: 3.6 از 5 (15 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۴۷ دیدگاه

  1. Avatar آی بلاله گفت:

    انا بلال فروش فی البیروت! 😅🌽

  2. Avatar اصغر پرشی گفت:

    اینجانب از همه دکترین و متخصصینی که برای خوندن مطلب اومدن عاجزانه خواستارم یک به یک سخنرانی ها و تز خودشون رو ایراد بفرمایند :))

  3. Avatar میلاد گفت:

    کلا هر کشوری که با ما رابطه داشته باشه بدبخته یا بدبخت میشه و برعکس هرکشوری که با آمریکا دوست بشه روز به روز پیشرفت میکنه و مردمش در آسایش رو رفاه بیشتری هستن. نمونش آذربایجان و عربستان و قطر . ما هم رفتیم با یه مشت کشور گدا گشنه دوست شدیم و یا با امثال روسیه که کل کشورم مستعمره میگرن برای خودشون اما تا آمریکا یه تهدیدی میکنه فوری پشت ایران رو خالی میکنن ! این بود اون مستقلی که قرار بود بشیم !!

    • Avatar ارش کمانگیر گفت:

      به قول … ما خودمون انتخاب کردیم اینطوری زندگی کنیم.!!!!
      تنها راه رهایی بازگشت به اداب و رسوم و ایین نیاکان خودمان است و بالیدن به اسطوره های اریایی تا در قدم اول از دینفروشان تازی که باعث بدبختی و فسادایران اریایی هستند رها شویم

    • Avatar kzasnp گفت:

      لابد خود مردم آمریکا و اسرائیل هم با ما ارتباط دارن که الان بخاطر ما بدبخت و بیچارن و مخالف حکومتشون که تو اعتراضات، دولتهاشون باهاشون مخالفت میکنن و سرکوب میشن

    • Avatar پردین گفت:

      تو که راست میگی!
      اگر پیش از حرف زدن کمی اندیشه کنی، این قدر به نتایج اشتباه نمی رسی.
      مصر با آمریکا دوسته! به حدی که در 40 سال گذشته، آمریکا سالانه حدود 1.5 تا 2 میلیارد دلار کمکش کرده. آیا مصر مردمش در آسایش و رفاهند؟!
      پاکستان هم با آمریکا دوسته! به صورتی که در 10 سال گذشته آمریکا سالانه حدود 1 میلیارد دلار پول به پاکستان داده، اما آیا مردم پاکستان در آسایش و رفاه هستن؟!
      از 2-3 سال پیش که عربستان و امارات و بحرین با قطر دشمن شدند و قطر رو تحریم کردند، ایران خیلی به قطر کمک کرده و قطر هم مثل عمان رابطه دوستانه ای با ما دارد.
      از طرف دیگر اردن و افغانستان و عراق هم با آمریکا دوستند و آمریکا در این کشورها پایگاه نظامی هم دارد، اما آیا مردمشان در رفاه و آسایشند؟!
      یونان، فیلیپین، آرژانتین، هند، آفریقای جنوبی، اوکراین، مکزیک، الجزایر، کنیا، بنگلادش، مجارستان، بلغارستان، رومانی، غنا، نیجریه، کامرون، ترکمنستان، کلمبیا، اروگوئه و … همه با آمریکا دوستند و رابطه دارند اما آیا مردمشان در رفاه و آسایش هستند؟!
      اگر چشمانت را باز کنی و اندیشه کنی، میبینی که هر کشوری که پیشرفت زیادی کرده است یا منابع خدادادی بزرگ داشته است (مثل قطر، آذربایجان، نروژ، امارات، عربستان، کانادا و استرالیا) به همراه جمعیت کم و یا مردمش با سختکوشی و کار زیاد (در کنار سیاستگذاری درست حکومتشان) به تولید کالاهای گوناگون و صادراتشان پرداخته اند (مثل ژاپن، کره جنوبی، چین، ویتنام و آلمان).
      دوستی و رابطه با آمریکا فقط به این درد می خورد که آمریکایی ها دشمنی نکنند و با کودتا و تحریم و زورگیری و ترساندن کشورهای دیگر شروع به سنگ اندازی در مسیر پیشرفت یک کشور نکنند. کاری که الآن دارند با ایران می کنند.

  4. Avatar مازیار D گفت:

    برای خودم تاسف میخورم که دارم میون این حجم از حماقت ذهنی و عملی هموطنانم زندگی میکنم – خوشبختانه برای خودتون کسی نشدین و گرنه هر جا بودین با این حجم از حرفای بی مربوط و بدون سند، نابودی به بار می آوردین. کاش که به جای پخش و پراکنی اخبار و ضایعات مغزی کمی در مورد Ammonium nitrate میخوندید.
    Ammonium nitrate شدیدا قابل حل شدنه در رطوبت و آب – مصرف اصلیش برای کشاورزیه – نزدیک بندر و به بدترین شکل نگهداری میشده – محوله مال یه کشتی به مقصد آفریقا بوده از روسیه که 7سال پیش رها شده بوده – هنگام حل شدن یا آتش از خودش بخار نیتروژن تولید میکنه و باقی ماجرا…
    اینکه ما نبودیم اونجا و هر چی بگم حرف الکیه جای خود – کافی کمی تو اینترنت گشت بزنید و با کمال تعجب ببینید که در این روز های پاندمی کرونا که همه خونه هستند چه پوشش تصویری ملت از شروع و پایان انفجار داشتند از زاوبه های زیادی داشتند و چرا حتی یک فیلم قابل استناد از حمله و موشک نیست. با وجود زیاد خبر گذاری های خارجی در منقطه که اونم به خاطر تنش در منقطه است.
    تنها و اولین احمقی که این فاجعه رو حمله دونست ترامپ بود و به دنبال اون باقی افراد…. تقصیر هم ندارن تنش تو منطقه زیاد و اولین دلیل همینه. چیزی که برام من و خیلی های دیگه 100 درصد جالبه اینه که چطور کسی با دیدن چند تا فیلم تشخیص داده که بمب اتم و یا هیدروژنه، رو چشماتون تکنولوزی چیزی دارید ما نداریم.
    در ضمن منم از شما هستم فقط با این تفاوت که تا از چیزی مطمئن نیستم اظهار نظر نمیکنم، و اگر زمانی میلم به اظهار نظر رفت اول خوب تحقیق میکنم و در نهایت همه اینها بازم چیزی 100 درصد نیست.

    به امید بالا رفتن درک و شعور در کشورم.

    • Avatar پردین گفت:

      دلم به حالت سوخت که یک آدم فهمیده و فرهیخته هستی میان این همه حماقت!!!
      نابغه زیاد جوگیر نشو! تعداد کسانی که سناریوهای تخیلی مثل بمب اتم و یا حمله موشکی از خودشون میدن تقریبا با کسانی که نظر درستی دارند، برابره.
      اون کشتی از گرجستان به موزامبیک میرفته و نه از روسیه.
      آیا شما اونجا بودی و دیدی که این مواد در بدترین شکل نگهداری می شده؟ اگر به رطوبت و حل شدن در آب بود پس چرا در این 6 سال گذشته اتفاقی نیفتاد؟
      نیترات آمونیوم ماده ای بلورین و سفید رنگ و بدون بو است که به عنوان کود شیمیایی و یا ماده ی منفجره به کار میره. البته آتش گیر نیست و به سختی منفجر میشه.
      دلیل انفجار این حدود 3 میلیون کیلوگرم نیترات آمونیوم و خسارت زیاد در بیروت، حل شدن این مواد در رطوبت و آب نبوده است. دلیلش آتش سوزی و انفجار کوچکتری بوده که در کنار این نیترات آمونیوم ها رخ داده.
      همین الآن در بیشتر معادن جهان از نیترات آمونیوم برای انفجار استفاده میشه به این صورت که آمونیوم نیترات رو با سوخت های نفتی ترکیب می کنند چرا که نیترات آمونیوم مثل باروت نیست که به راحتی آتش بگیره.
      اگر اون آتش سوزی و انفجار کوچک در کنار نیترات آمونیوم ها اتفاق نمی افتاد، تا چند سال دیگه هم هیچ حادثه ای رخ نمیداد.
      حالا مساله اینجاست که اون آتش سوزی که باعث انفجار نیترات آمونیوم ها شده چه طور شروع شده است. آیا اتفاقی بوده و ناشی از سهل انگاری و رعایت نکردن ایمنی بوده و یا عمدی؟
      به هر حال از کوتاهی و سهل انگاری مسئولانی که در 6 سال گذشته، تکلیف این نیترات آمونیوم ها رو مشخص نکرده اند هم نمی توان گذشت.

    • Avatar آی بلاله گفت:

      منم متاسفم که مشتی بیسواد بخاطر کمی پول اینطوری روی هموطناشون وایمیسن! شما اصلا هموطن ما نیسین

  5. Avatar amir گفت:

    عزیزان به هیچ وجه نه انفجار اتمی بوده نه انفجار هیدروژنی ونه انفجار پلاسماو…… اگه اینا میبود در جا حداقل 200 تا 400 هزار نفر میمردند و باران اتمی و تشعشعات در جا میگفتن شهر تخلیه بشه وهیچ کس حق ورود نداشت و تا چند صد سال اونجا باید خالی از سکنه میبود این که مقامات وارد اونجا میشن و یعنی اثری از پرتو رادی اکتیو دیده نشده ولی این که این انفجار مال چیزی بوده که باهاش ترقه سیگاری و کپسولی استفاده میشه و یا به عنوان کود نیتروژن دار استفاده میشه چنین انفجاری داشته باشه خنده داره احتمالا از تسلیحاتی مانند موشک یا بمب هایه غیر هسته ای قوی استفاده شده یا ضعیف بوده و به انبار تسلیحاتی اصابت کرده

  6. Avatar avexier گفت:

    درود
    اگر اون فیلمی که قبل از لحظه ی انفجار توسط دوربین گوشی یه لبنانی گرفته شده واقعی باشی قطعا اون شی مشکی رنگ بمب بوده و باید منتظره یه تحول عظیم باشیم
    هر دولت و کشوری که ستمگر باشه و بدونه روزای آخره حکومتشه طبیعتا دست به این خودکشی ها میزنه
    و اسرائیل یا امریکا یا هر احمق دیگری گور خودشونو کندن…

  7. Avatar آرمان گفت:

    به نظر من این یا یک اتفاق است که از سهل انگاری مسئولین بندر به دلیل نگهداری اون حجم از مواد در انبارها برای 5-6 سال، رخ داده و یا اگر عمدی بوده، خرابکاری اسرائیلی هاست. با خرابکاری می خواهند کشورها را در داخل مشغول کنند که فرصت نکنند کاری با اسرائیل اشغالگر داشته باشند.

  8. Avatar مالک گفت:

    بمب اتم بووده ک مثل قارچ منفجر میشع وبعد امواج صوتی اون تا شعاع ۱۵کیلومتر وبیشتر شروع ب تخریب میکنه رک بگم

    • Avatar مستاجر گفت:

      یعنی بقیه بمب ها متعارف بزرگ ( مثل مادر همه بمب ها ساخت آمریکا و پدر همه بمب ها ساخت روسیه ) مثل هلو منفجر میشن و امواج صوتی اون فقط تا 15 سانتی و کمتر تخریب میکنه؟

  9. Avatar یاسر گفت:

    نظر من نه توهین بود نه بی احترامی و نه سیاسی
    چرا منتشرش نکردین؟

  10. Avatar Hesam گفت:

    به نظر من این اتفاق عمدی بوده

  11. Avatar محمد گفت:

    این انفجار کار صهیونیست وامریکا وعربستان بوده ، جنگها الان دیگه به صورت زیر پوستی داره اتفاق میوفته و تماما به ضد کشورهای اسلامی.

  12. Avatar موسی گفت:

    به نظر می رسه که انفجار اول عمدی بوده و هدفش جلب توجه بوده تا موشک هیدروژنی کار خودشو بکنه به نظر من این یک دسیسه است که پشت پرده ها و اهداف زیادی دارد

  13. Avatar bahman.gol گفت:

    بمب اتم نمیتونه باشه از فیلمهایی که گرفته شده کاملا مشخصه
    نقطه برخورد بمب اتم :
    از نقطه برخورد دایره ای به قطر 5 کیلومتر منطقه تبخیر -5 کیلوتر دوم منطقه تخریب- و نهایتا 5 کیلومتر سوم منطقه باد و آتش
    شیشه ها که هیچ کل ساختمانها در محدوده 15 کیلومتری با خاک یکسان میشد که اینگونه نشده
    از اینها بگذریم تشعشعات هسته ای و باران اسیدی و….. که در جا گزارش میکردن
    ولی یه چیز مشکوکه چرا اجازه دادن این حجم از نیترات به مدت طولانی اونجا بمونه و اینجور فاجعه رخ بده الله یعلم

  14. Avatar بندری گفت:

    تنها جایی که به بمب اتمی اشاره کرده، شمایید. تو هیچ کدوم از سایتها و شبکه های خبری جهانی نامی از بمب اتمی برده نشده. فکر کنم این تیتر شما به خاطر جذب بیننده بیشتر باشه.
    تعداد کشته ها تا دیشب 78 نفر و الآن 200 نفر عنوان شده. اگر بمب اتمی در یک کشور کوچک و شهر کوچکی مثل بیروت که تراکم جمعیت بالایی داره منفجر بشه، 200 نفر میمیرند یا 200 هزار نفر؟
    دلیل انفجار اون 270 تن آمونیوم نیتراتی بوده که 7 سال پیش از یک کشتی توقیف کرده اند و در تمام این سالها در انبارهای بندر بیروت نگهداری میشده.

  15. Avatar 5th گفت:

    بخدا مدیونین فکر بد بد بکنینا از فردا تو ATM ها میزنن کمک به بازسازی ترکیدن لبنان :))

  16. Avatar 5th گفت:

    آی ملت خلاصه اینکه کود شیمیایی بوده با برق منفجر شده ولی باعث شده رشته های بعضیا پنبه بشه و یه ۶~۷ تا فشنگ هم بغلش بودن ترکیدن :))

  17. Avatar 5th گفت:

    با این پوشش خبری مرزهای ژورنالیستی پک و پاره شدن همه :))

  18. Avatar نگارصادقی گفت:

    واقعا ناراحت شدم این حجم از انفجار غیر قابل باور بوده برای مردم بیروت.لبنان چند سالی رو انج زندگی کردم واقعا شهر قشنگ با مردمی صادق حیف این اتفاق براشون افتاد حتما پشت پرده چیز هایی هست …ک در ادامه خواهیم دید .

    • Avatar آی بلاله گفت:

      من بلال فروش جلو قالیشویی نظر شما رو به ادامه سناریو وزارت جلب میکنم با این دوستمون: با این به پشت پرده ها دسترسی داشته باشین و شاد بشین 😅🌽

  19. Avatar میلاد گفت:

    بمب اتم خیلی سال هست که برای کشور دارنده اون خطر بالقوه محسوب میشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.