با 10 مورد از سخت ترین زبان های دنیا برای یادگیری آشنا شوید

شاید به راحتی به چندین زبان صحبت کنید اما آیا سعی کرده‌اید یکی از سخت ترین و چالش برانگیز‌ترین زبان‌های جهان را یاد بگیرید؟ این ده زبان برای علاقه‌مندان زبانی نیست بلکه برای افراد سرسختی است که به راحتی دلسرد نمی شوند!

10 مورد از سخت ترین زبان های دنیا:

سخ ترین زبان دنیا

10. ماندارین (چینی)

چینی ماندارین زبانی گسترده و پیچیده است که بسیاری از افراد احساس می‌کنند در حال حل یک معمای بی‌پایان هستند! قبل از اینکه حتی بتوانیم در مورد چالش کلامی این غول بزرگ صحبت کنیم باید در مورد نوشتن آن صحبت کنیم. سیستم نوشتاری زبان ماندارین هزاران کاراکتر منحصر به فرد برای حفظ کردن دارد. گرامر در مقایسه با انگلیسی و سایر زبان‌های غربی بسیار متفاوت است و علاوه بر این، زبان ماندارین دارای چهار تن مختلف است که می‌تواند معنای یک کلمه را کاملاً تغییر دهد، مثلا می‌توانید بگویید کسی زشت است (ugly) اما در واقع منظورتان بدبو (smelly) بوده است! این زبانی است که باید برنامه‌های زبان را کنار بگذارید و به جای آن از یک معلم خصوصی کمک بگیرید.

9. عربی

زبان عربی یک زبان سامی است که از شبه جزیره عربستان سرچشمه گرفته و بیش از 400 میلیون نفر به این زبان صحبت می‌کنند. این زبان رسمی 26 کشور است و از اهمیت فرهنگی و تاریخی غنی برخوردار است. پس چرا تسلط بر این زبان دشوار است؟ پاسخ ساده، تغییرات است. گویش‌های عربی زیادی وجود دارد و هر کدام می‌توانند در تلفظ، واژگان و دستور زبان متفاوت باشند. همچنین این زبان حروفی را اضافه می‌کند که بسته به موقعیت آن کلمه یا فعل متفاوت به نظر می‌رسد. این زبان مملو از اشکال فعلی پیچیده، جذاب و انحطاط اسمی است که به سطح دشوار آن اضافه می‌کند.

8. ژاپنی

ژاپنی‌ها بدون شک سزاوار جایگاهی در این لیست هستند. بیش از 128 میلیون نفر به زبان ژاپنی صحبت می‌کنند. سخت است که اسیر سیستم نوشتاری منحصر به فرد این زبان نشوید با این حال، جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی این زبان چیزی است که آن را به یک چالش واقعی تبدیل می‌کند. زبان ژاپنی یک شکل هنری از نوشتن است که حروف چینی (کانجی) را با دو خط هجا (هیراگانا و کاتاکانا) ترکیب می‌کند. چالش بعدی چالشی است که در آن تمرین و تکرار تمام چیزی است که به شما کمک می‌کند. ساختار جمله در ژاپنی نسبت به انگلیسی بسیار متفاوت است به طور مثال افعال در انتهای جمله قرار می‌گیرند و عادت کردن به این ساختار کار ساده‌ای نیست. فرهنگ ژاپنی اهمیت زیادی برای بافت اجتماعی قائل است و سطوح مختلف ادب و احترام باید به درستی در جمله استفاده شود و انتخاب نامناسب می‌تواند مکالمه را خراب کند. این چالش‌ها زبان ژاپنی را به یکی از سخت ترین زبان های دنیا تبدیل کرده است.

7. کره‌ای

در نگاه اول ممکن است به زبان کره‌ای نگاه کنید و فکر کنید که تفاوت چندانی با ماندارین یا ژاپنی ندارد اما اشتباه می‌کنید. سه چیز زبان کره‌ای را به یک چالش تبدیل می کند:

نوشتار آوایی زبان کره ای می تواند برای افراد غیر بومی، بیشتر به دلیل گرامر آن پیچیدگی داشته باشد. ترتیب کلمات، ساختار جمله و پایان افعال همه چیزهایی هستند که زبان آموزان باید به آنها مسلط شوند و مانند ژاپنی، سطح اجتماعی وجود دارد که در آن واژگان و اشکال فعل با توجه به وضعیت گوینده و شنونده تغییر می‌کند. زبان کره‌ای مانند انگلیسی مملو از هموفون‌ها است، کلماتی که از نظر تلفظ یکسان هستند اما معانی متفاوتی دارند.

6. فنلاندی

6 میلیون گویش بومی فنلاندی در سراسر جهان وجود دارد. این زبان حروف و تلفظ شبیه به انگلیسی دارد، اما گرامر پیچیده می‌شود: اولا فنلاندی زمان آینده ندارد و مردم از زمان حال استفاده می‌کنند! ثانیاً با 15 مورد دستوری، کوچکترین تغییر در پایان کلمه می‌تواند معنی آن را به طور قابل توجهی تغییر دهد و برای دلهره بیشتر زبان آموزان، در فنلاندی «a» یا «the» وجود ندارد. فنلاندی هیچ شباهتی به لاتین یا آلمانی ندارد، بنابراین هیچ ارتباط پایه‌ای برای انگلیسی زبانان وجود ندارد.

5. مجارستانی

مجارستانی یک زبان چسبناک است، به این معنی که کلمات را می توان با کنار هم گذاشتن پیشوندها و پسوندها مانند بازی جنگا جمع کرد. همچنین مجارستانی با هیچ زبان هند و اروپایی مرتبط نیست. بعلاوه مجارستانی دارای برخی صداهای واکه و صامت واقعاً عجیب و غریبی است که شما را وادار می‌کند تا روی تلفظ خود کار کنید.

4. باسکی

باید بگوییم قدیمی‌ترین زبان اروپا با افتخار به تنهایی ایستاده است و با هیچ زبان شناخته شده دیگری روی زمین ارتباطی ندارد. بنابراین قطعا یادگیری این زبان یک چالش خواهد بود. از آنجایی که این زبان هیچ خویشاوند زبانی ندارد، هیچ کلمه‌ی همزاد یا آشنا پیدا نمی‌کنید که به شما کمک کند و برای یادگیری دستور زبان پیچیده، ساختار سخت و تلفظ خاص آن، فقط باید در اعماق این زبان غوطه‌ور شوید.

3. ایسلندی

شاید شنیده باشید که ایسلندی کمی سخت است و اشتباه نمی‌کنید! این زبان ژرمن شمالی ریشه‌های وایکینگ خود را بهتر از ثور حفظ کرده است. این زبان طی سال‌ها نسبتاً بدون تغییر مانده است و یادگیری آن بسیار چالشی است. سیستم دستور زبان ایسلندی چالش اصلی است. چهار حالت مختلف برای اسم ها، صفت ها و ضمایر وجود دارد که هر کدام کتاب قوانین مخصوص به خود را دارند! بعلاوه افعال نامنظمی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید. هر اسمی دارای الگوی خاص خودش است که بر اساس جنسیت تغییر می‌کند و واژگان ایسلندی کلماتی هستند که از اسکاندیناوی قدیم گرفته شده‌اند و یاد گرفتن آن‌ها پیچیدگی خاص خودش را دارد.

2. لهستانی

در دستور زبان لهستانی با توجه به اسم ها، صفت ها و ضمایر، پایان هر کلمه بسته به نقش آن در یک جمله تغییر می‌کند و زمانی که به افعال می‌رسید هر کدام می توانند شش زمان مختلف داشته باشند! تلفظ و عطف شما می‌تواند اسامی، افعال، حروف اضافه و حروف ربط را تغییر دهد. برای همین است که زبان لهستانی در لیست سخت ترین زبان های جهان قرار گرفته است.

1. ناواهو

ناواهو، یک زبان بومی آمریکایی است که عمدتاً در جنوب غربی آمریکا صحبت می‌شود و آزمونی واقعی برای علاقه‌مندان به زبان است. دستور زبان ناواهو مانند یک پازل است که پیشوندها و پسوندها به هم چسبیده و کلمات را تشکیل می‌دهند و این فقط نوک کوه یخ است! این زبان همچنین دارای یک سیستم آهنگی فریبنده است که زیر و بم و استرس می‌تواند معنای کلمات و عبارات را تغییر دهد. اگر به دلایلی شک دارید که زبان ناواهو چقدر چالش برانگیز است باید بدانید که در طول جنگ جهانی دوم، متفقین از کد زبان ناواهو برای انتقال اطلاعات حساس استفاده می‌کردند، چون یادگیری این زبان برای دشمت بسیار سخت و غیرقابل فهم بود.

به نظر شما سخت ترین زبان دنیا کدام است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.