بخش دوم دانستنی‌های بی‌اهمیت جهان هستی

دانستنی‌های بی‌اهمیت جهان هستی: واقعیت‌های جالبی که نمی‌دانید – بخش دوم

در دنیای ما، اسرار و شگفتی‌های بی‌نظیر و زیبایی وجود دارد که بیشتر اوقات به آن‌ها بی‌توجه هستیم. بیایید در ادامه با همراهی دینو، بخش دوم دانستنی‌های بی‌اهمیت جهان هستی را بخوانیم.

بخش دوم دانستنی‌های بی‌اهمیت جهان هستی

در بخش دوم دانستنی‌های بی‌اهمیت جهان هستی قرار است به 30 مورد دیگر از واقعیت‌های جالبی که شاید نمی‌دانید، بپردازیم. این نکات کوتاه و جالب را از دست ندهید.

بخش دوم دانستنی‌های بی‌اهمیت جهان هستی

1. دزدان دریایی از چشم‌بندها به عنوان اکسسوری مد و زیبایی یا برای پنهان کردن یک چشم گمشده خود، استفاده نمی‌کردند! آن‌ها این کار را برای کمک به دید بهتر هنگام حرکت بین عرشه‌ها وقتی از بالا به پایین می‌آمدند، انجام می‌دادند.

2. تنها گونه‌ای از ماهی‌ها که می‌تواند با هر دو چشم خود همزمان پلک بزند، کوسه است.

3. فوتون‌ها از زمان انفجار بزرگ تا به امروز هنوز هم در حال حرکت به دور دنیا هستند. در هر سانتی‌متر مکعب از فضا، حدود 300 فوتون از انفجار کیهانی وجود دارد. اعتقاد بر این است که حدود یک درصد برفکی که در صفحه تلویزیون می‌بینید، از این فوتون‌ها تشکیل شده است.

4. در سال 2004، «جی کی رولینگ» (J.K. Rowling) به لطف «هری پاتر» به عنوان سریال موفق خود، اولین نویسنده‌ای بود که نام او در فهرست میلیاردرهای شرکت رسانه‌ای و مجله آمریکایی «فوربز» (Forbes) قرار گرفت. با این حال، به دو دلیل در سال 2012 از این فهرست کنار گذاشته شد: اهدای مبالغ زیاد به خیریه و نرخ بالای مالیات بریتانیا.

5. «یوجین کارنان» (Eugene Cernan)، فضانورد آپولو 17 و آخرین مردی است که تا به امروز در ماه قدم گذاشت. او برای دخترش «تریسی» (TDC) روی سطح ماه، جایی که احتمالا ده‌ها هزار سال ثابت خواهد بود، یک امضای یادگاری نوشت.

6. بر خلاف آن چه در فیلم «پارک ژوراسیک» (1993 – 2001) و «دنیای ژوراسیک» (2015 – 2015) نشان داده شده است، «ولاسیرپتر» (Velociraptor) از انواع کوچک دایناسورها بودند که حتی به سختی به بزرگی یک بوقلمون می‌رسیدند. اعتقاد بر این است که بزرگسالان این گونه، حدود 6.8 فوت (2 متر) طول و 1.6 فوت (0.5 متر) ارتفاع داشتند.

7. مطالعات مربوط به رفتار دلفین‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها در قالب «سوت زدن»، نام‌هایی برای یکدیگر دارند.

8. گاوها به طرز شگفت‌آوری کشنده‌تر از کوسه‌ها هستند! آمارهای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که یک گاو به طور متوسط، سالانه 22 نفر را با لگد زدن یا شاخ زدن به قتل می‌رساند. از طرف دیگر، طبق اعلام سازمان غیرانتفاعی اقیانوس، کوسه‌ها هر ساله به طور متوسط تنها 4 نفر را می‌کشند.

9. به بچه خرگوش در زبان انگلیسی، «کیتی» (Kitty) به معنای بچه گربه، گفته می‌شود که اغلب به صورت کوتاه شده، آن‌ها را «کیت» صدا می‌زنند.

10. برخی از گونه‌های حلزون ممکن است بیش از 20000 دندان داشته باشد.

11. نوتلا در دهه 1940 هنگامی که کاکائو به دلیل جیره‌بندی جنگ جهانی دوم، دچار کمبود شد. «پیترو فررو» (Pietro Ferrero)، بنیانگذار شرکت Ferrero، در آن زمان از فندق برای افزایش عرضه شکلات‌های خود استفاده کرد و به زودی، نوتلایی که ما امروزه می‌شناسیم، متولد شد.

12. نام علمی «انجماد مغز» ناشی از خوردن چیزهای سرد، «اسفینوپالاتین گانگلیونورالژیا» (Sphenopalatine Ganglioneuralgia) است.

13. درصد تولد فیل‌های بدون عاج، در چند دهه گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. این موضوع نشان می‌دهد که این گونه موجودات در پاسخ به شکارچیان عاج، در حال تکامل طبیعی هستند.

14. تیولا یا «تورتاپسیس نوتریکولا» (Turritopsis Nutricula)، گونه ای از عروس دریایی است که جاودانه تلقی می‌شود. این موجود با رسیدن به بلوغ، قادر به بازگرداندن ساختار سلولی خود به فرم کودکی آن است. با این حال ممکن است آن‌ها در طول زندگی خود، مورد حمله شکارچیان قرار گرفته یا بیمار شده و بمیرند.

15. زبان یک نهنگ آبی می‌تواند به اندازه یک فیل وزن داشته باشد. قلب آن تقریبا به اندازه یک فولکس واگن Beetle است که تا 992 پوند (450 کیلوگرم) نیز سنگینی دارد. آئورت – رگ خونی اصلی قلب – این حیوان غول‌پیکر دریایی، به قدری بزرگ است که یک بچه انسان می‌تواند از آن عبور کند.

16. اولین مراسم اسکار که در سال 1929 برگزار شد، 15 دقیقه به طول انجامید و فقط 270 نفر تماشاگر داشت.

17. «میلارد فیلمور» (Millard Fillmore) سیزدهمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، نه دموکرات و نه جمهوری‌خواه بود. وی عضو حزب «ویگ» (Whig) و آخرین رئیس جمهور ویگ این کشور بود.

18. جیوه سرخ ماده‌ای فریبنده است که شایعاتی درباره آن از دهه 1970 تا به امروز پخش می‌شود. ادعا شده است که در کنار کاربردهای دیگر، از آن به عنوان ماده اصلی برای تهیه سلاح کشتار جمعی استفاده می‌شود. تصور می‌شود که این ماده اختراع یک آژانس اطلاعاتی برای به دام انداختن تروریست‌ها در تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است.

19. 313068 مایل (50000 کیلومتر) ساحل استرالیا، توسط بیش از 10000 ساحل به هم متصل است. این بدان معناست که شما می‌توانید به مدت بیش از 27 سال، هر روز به یک ساحل جدید بروید.

20. گاوهای دریایی از باد معده خود برای شنا استفاده می‌کنند. آن‌ها این کار را با تنظیم توزیع گازهای روده انجام می‌دهند و می‌توانند آن را کنترل کنند.

21. بزرگ‌ترین ارگانیسم زنده روی کره زمین، نوعی قارچ عسلی در جنگل ملی Malheur در اورگان ایالات متحده آمریکا است. تخمین زده می‌شود که این قارچ تقریبا 2.4 مایل (3.8 کیلومتر) پراکندگی در طول و هزاران سال قدمت داشته باشد.

22. DNA یک اسپرم منفرد حدود 37.5 مگابایت داده در خود دارد. این بدان معناست که هر بار انزال به طور میانگین حدود 1500 ترابایت داده را در ثانیه منتقل می‌کند.

23. کلمه Dreamt زمان گذشته فعل «رویا دیدن» تنها کلمه انگلیسی است که با حروف M و T به پایان می‌رسد.

24. میزان جاذبه در تمام نقاط کره زمین ثابت نیست. کاوشگرمیدان گرانشی و حالت پایدار جریان اقیانوسی (GOCE) به ایجاد نقشه کره زمین کمک کرده است که نشان می‌دهد میدان گرانشی زمین در مکان‌های مختلف، متغیر است. به دلیل موج‌دار بودن شکل سه بعدی نقشه تهیه شده، از آن به عنوان «سیب‌زمینی گرانشی» یاد می‌شود.

25. تا دهه 1800 میلادی، خرچنگ‌ها به وفور یافت می‌شدند. آن‌ها بسیار ارزان قیمت و غذای فقرا بودند. با گذشت سال‌ها، آن‌ها به یک خوراک لذیذ تبدیل شده و امروزه از آن‌ها به عنوان یک خوراک نسبتا اشرافی یاد می‌شود.

26. فندک‌ها در سال 1823 و سه سال قبل از ظهور اولین چوب کبریت در سال 1826 اختراع شدند.

27. نمونه‌ای از شگفتی‌های مرموز اما چشم‌نواز طبیعت، دریاچه «هیلیر» (Hillier) واقع در کشور استرالیا است. رنگ آب این دریاچه «صورتی آدامسی» (Bubble-Gum Pink) است. دانشمندان معتقدند که این امر به دلیل وجود برخی باکتری‌ها یا جلبک‌ها درون آب دریاچه رخ می‌دهد. اگر چه این مورد، تنها دریاچه صورتی در جهان نیست؛ اما، تنها موردی است که آب آن حتی اگر از دریاچه بیرون بریزد، همچنان به همان رنگ صورتی شفاف باقی می‌ماند.

28. مورچه‌های آرژانتینی (Linepithema Humile)، زمانی فقط در آمریکای جنوبی یافت می‌شدند. این نوع مورچه‌ها بعدها در قاره‌های جهان از جمله در سراسر اروپا، سواحل غربی ایالات متحده آمریکا و ساحل غربی ژاپن گسترش یافته و اکنون یک بزرگ مستعمره تشکیل داده‌اند.

29. «سندرم کارورز» (Intern’s Syndrome) که همچنین به عنوان «سندرم سال دوم» و «سندرم دانشجویان پزشکی» شناخته می‌شود، یک مشکل شایع در بین دانشجویان پزشکی است. فرد طی این سندروم، ترس مبتلا بودن خود به بیماری جدیدی که درباره آن می‌آموزد را دارد.

30. ساختمان‌هایی وجود دارند که به دلیل وسعت بسیار زیادشان، درون فضای داخلی آن‌ها، آب و هوای مخصوصی جریان دارد. یکی از این موارد ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه ناسا در Titusville فلوریدا در ایالات متحده آمریکا است.

آیا شما نیز موارد دیگری را می‌شناسید؟ دیدگاه‌های خود را درباره بخش دوم دانستنی‌های بی‌اهمیت جهان هستی با ما در نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: MSN

بیشتر بخوانید: دانستنی‌های بی‌اهمیت جهان هستی: واقعیت‌های جالبی که نمی‌دانید – بخش اول

بیشتر بخوانید: 10 مورد از حقایق سلامتی با پشتوانه علمی که ذهن شما را متعجب می‌کنند

امتیاز: 4.8 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۳ دیدگاه

  1. Avatar M o r d a b گفت:

    اشتباه شد این نظر برای یه مطلب دیگه بود

  2. Avatar M o r d a b گفت:

    فکر کنم نویسنده با این مطلب میخواسته بحران کم آبی رو حل کنه ولی از سیل غافل شده…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.