بی‌اشتهایی در صبحانه

علت بی‌اشتهایی در صبحانه و راه‌هایی برای حل این مشکل در صبحگاه

همانطور که از کودکی به ما گفته شده، صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است که باید به بهترین شکل مصرف شود. اما در مواردی با بی‌اشتهایی در صبحانه روبرو هستیم که شاید این بی‌اشتهایی به دلیل بیدار شدن صبح زود است. اما به هر جهت بسیاری از افراد این حالت بی‌اشتهایی در صبحانه را هر روز صبح تجربه می‌کنند و تاکنون علت خاصی برای آن کشف نشده است.در این مطلب قصد داریم تا راهکاری برای از بین بردن این بی‌اشتهایی در صبحانه در اختیارتان قرار دهیم. پس اگر با این مشکل مواجه هستید حتما این مطلب را تا پایان مطالعه نمایید.

چرا صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است؟!

علت بی‌اشتهایی در صبحانه

تحقیقات نشان داده که خوردن صبحانه به افزایش تمرکز کمک می‌کند و رابطه مستقیم با رفتار افراد خواهد داشت. در واقع افرادی که صبحانه می‌خورند صبح‌ها رفتار بهتری دارند و در عین حال از بدنی سالم‌تر بهره می‌برند. در واقع خوردن صبحانه مشکلات رفتاری را کاهش خواهد داد؛ از سوی دیگر می‌تواند باعث افزایش فعالیت‌های فکری و مغزی در روز شود و انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌های مختلف ذهنی و فیزیکی را فراهم خواهد کرد. در نتیجه افرادی که صبحانه می‌خورند از تمرکز و هوش بالاتری برخوردارند و عملکرد مغزشان در زمان یادگیری بسیار بالا خواهد در حالی که افرادی که صبحانه نمی‌خورند از  احساس خستگی، کاهش تمرکز، عدم توانایی در یادگیری، کاهش رشد مغز ، ذهن و افت فیزیکی رنج می‌برند. نتیجه‌گیری این است که صبحانه، یک وعده غذایی ضروری به حساب می‌آید و حتما باید به آن اهمیت داده شود.

راه‌حلی برای بی‌اشتهایی در صبحانه

بهترین راه حل برای رفع بی‌اشتهایی صبحگاهی ایجاد تنوع در وعده صبحانه است. بهتر است با ایجاد تغییر در وعده صبحانه؛ به جای خوردن مکرر پنیر یا مربا، برای هر روزمان یک برنامه مفصل در نظر بگیریم. استفاده از نان‌های متنوع مانند نان تست، نان باگت، نان کروسان، نان لواش، نان بربری و نان سنگک می تواند کمک زیادی به برطرف شدن بی اشتهایی کند.

بی‌اشتهایی در صبحانه

طبق این راه حل، شما باید همیشه ایده تازه‌ای برای صبحانه داشته باشید. اگر پنیر دوست دارید، سعی کنید پنیرهای مختلف را امتحان کنید و حتما در کنار پنیرتان، گردو، فندق، بادام، کنجد، سبزیجات یا پسته بخورید. اگر مربا و عسل می‌خورید می‌توانید برای تنوع یک روز از کره  و یک روز از خامه استفاده کنید. البته کره بادام زمینی و شکلات صبحانه هم انتخاب خوبی برای نان تست خواهند بود که باید در لیست صبحگاهی‌تان قرار دهید. سعی کنید میوه و کیک را هم در کنار صبحانه داشته باشید زیرا میوه و کیک در صبح‌ها باعث افزایش اشتها خواهد شد. البته آبمیوه هم جایگزین خوبی به عنوان یک نوشیدنی شیرین خواهد بود.

در برخی روزها به دنبال مواد غذایی گرم بروید و برای خودتان یک املت، نیمرو، لوبیا، عدسی یا پنکیک درست کنید. در واقع فکر کردن به خوراکی‌های متنوع یک صبح پر انرژی را برایتان رقم خواهد زد. لیست خوراکی‌های صبحانه بسیار گسترده است پس این خوراکی‌ها را از دست ندهید. در واقع تنها راه حل برای از بین بردن بی‌اشتهایی در صبحانه، ایجاد تنوع غذایی در این وعده است. پس از صبح فردا این تنوع را در صبحانه خود ایجاد کنید و یک تغییر اساسی دهید. خواهید دید که اشتهایتان چقدر تغییر خواهد کرد و میلتان به صبحانه دوبرابر خواهد شد. پس از انجام این کار نظرات خود را در رابطه با این راه حل با ما در میان بگذارید و تجربیات خود را از یک صبحانه متنوع بیان کنید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)

یک دیدگاه

  1. Avatar علی گفت:
    0

    مردم الآن نون شب هم ندارن ، چه برسه به این غذاهای رنگارنگی که فرمودید.
    این راه حلها ، بیشتر برای افرادی هست که همیشه شکمشان سیر است ، و فقط دنبال تنوع هستن تا به هوس خوردن غذا بیفتن.
    و إلا آدمی که گرسنه باشه ، نان خشک هم میخوره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.