تانکر نفت کویتی

تانکر نفت کویتی با 2 میلیون بشکه نفت در آب‌های سریلانکا آتش گرفت

یک تانکر نفتی کویتی که با دو میلیون بشکه نفت خام به سمت پالایشگاه پارادیپ هند حرکت می‌کرد، صبح روز پنجشنبه در سواحل سریلانکا دچار آتش‌سوزی شد. این ماجرا نگرانی‌های زیادی را به همراه داشت و آتش‌سوزی نفتکش کویتی با 2 میلیون بشکه نفت در آب‌های سریلانکا یک فاجعه زیستی خواهد بود که در ادامه به جزییات بیشتر در این زمینه خواهیم پرداخت.

آتش‌سوزی تانکر نفت کویتی

سخنگوی نیروی دریایی سریلانکا، اندیکا دی سیلوا گفت که آتش‌سوزی این تانکر در اثر انفجار از موتورخانه ایجاد شده است. بر اساس اعلام نیروی دریایی سریلانکا‌، آتش به سایر قسمت‌های این تانکر نفتکش سرایت کرد. گارد ساحلی هند روز جمعه در یک پست توییتر گفت که بخش‌هایی از آتش‌سوزی خاموش شده است. نیروی دریایی سریلانکا دو کشتی را برای عملیات نجات مستقر کرد و گارد ساحلی هند نیز سه کشتی و یک هواپیما را برای این عملیات فرستاد.

تاکنون هیچ گزارشی از نشت گسترده نفت گزارش نشده است اما مقامات سریلانکا در حال استقرار تجهیزات برای جلوگیری از آلودگی آب‌ها هستند. در واقع علت نگرانی‌ها این است که این منطقه که آتش‌سوزی در آن رخ داده، مرکز اصلی زیستگاه نهنگ‌ها و وال‌ها بوده و هرگونه نشت نفت می‌تواند حیات این موجودات دریایی را به خطر بیندازد و زندگی موجودات دریایی این منطقه را تهدید کند.

بر اساس اطلاعات ردیابی کشتی که توسط بلومبرگ جمع آوری شده، تانکر نفت کویتی نیو دیموند در حدود 65 کیلومتری ساحل شرقی سریلانکا آتش گرفت. این تانکر در 23 آگوست در Mina al Ahmadi بارگیری شد و قرار بود در 5 سپتامبر به پارادیپ برسد. 23 خدمه‌ی این نفتکش نجات یافتند اما یکی از خدمه مفقود شده که احتمالا در این حادثه کشته شده است.

دارشانی لاهانداپورا، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست دریایی سریلانکا گفت که این نفتکش در حدود 24 مایلی از ساحل سریلانکا قرار دارد و ما در حال تجزیه و تحلیل وضعیت هستیم زیرا اگر نفت به دریا نشت کرده باشد یک فاجعه بزرگ زیستی رخ خواهد داد. به هر جهت تیم‌های مختلف در حال بررسی هستند و بیشترین تلاش را دارند تا از آلودگی آب‌ها جلوگیری کنند و باعث مرگ میلیون‌ها موجودات دریایی از جمله نهنگ‌ها نشوند.

بیشتر بخوانید: سقوط باورنکردنی قیمت طلای سیاه: قیمت نفت که به زیر صفر رسید
بیشتر بخوانید: خودکفایی منطقه با کشف ذخایر گاز کم‌عمق در امارات متحده به میزان هزار میلیارد فوت مکعب

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar M2 گفت:

    ینی ایران هیچ نقشی توش نداشته؟ چقدر عجیب :دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.