جشنواره بین‌المللی طراحی ویژه

آغاز ثبت نام جشنواره بین‌المللی طراحی ویژه 2020 و برندگان نهایی سال گذشته

جشنواره بین‌المللی طراحی ویژه در واقع معتبرترین جایزه طراحی در جهان محسوب می‌شود. قرار است در سال 2020 و در 40مین سال برگزاری، اهدای جوایز به برندگان نهایی توسط انجمن طراحان صنعتی آمریکا صورت گیرد. در ادامه با همراهی دینو از جزییات شرکت در این جشنواره آگاه شوید.

IDEA

جشنواره بین‌المللی طراحی ویژه IDEA (International Design Excellence Awards) در ابتدا برای تقدیر از برترین‌های طراحی صنعتی برگزار شد. این جشنواره توانست در طی 4 دهه به یکی از بزرگ‌ترین جوایز طراحی میان‌رشته‌ای با میراثی برجسته تبدیل شود. برندگان IDEA شامل دانشجویان طراحی و همچنین طراحان نام‌های تجاری در کلاس جهانی مانند Google، Samsung، Logitech، LG و بسیاری دیگر هستند. جوایز این جشنواره به تفکیک برای پوشش همه صنایع و جنبه‌های طراحی، از طراحی خودرو گرفته تا طراحی پزشکی، مبلمان، فناوری، بسته‌بندی، برندسازی و حتی طراحی خدماتی را شامل می‌شود. IDEA همچنین متعهد است که در بخش طراحی دانشجویی، به برترین‌های این گروه نیز پاداش داده و طراحان جوان را با رهبران برتر صنعت و استودیوهای طراحی در کنار هم قرار دهد.

جشنواره بین‌المللی طراحی ویژه 2020

جشنواره بین‌المللی طراحی ویژه 2020 در چهلمین سال خود در سیاتل واشنگتن قصد دارد با تشویق و حمایت محصولات و خدمات نمونه، صنعت را به جلو سوق دهد. برندگان IDEA جایزه بسیار دوست‌داشتنی، پازل شکل را در مراسم IDEA و Gala، روز 14 سپتامبر امسال به عنوان بخشی از کنفرانس بین‌المللی طراحی دریافت می‌کنند. آثار برندگان نهایی نیز به طور دائم در موزه «هنری فورد» (Henry Ford) جایی که نمادهای نبوغ و تسلط بر هنر همواره در آن حضور دارند، به نمایش گذاشته خواهند شد. طرح‌های برتر همچنین در سالنامه چاپ ویژه مجله INNOVATION، در وب سایت IDSA، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و وب سایت‌های طراحی نیز منتشر می‌شوند. هر ساله در این جشنواره بین‌المللی برخی از برجسته‌ترین چهره‌های صنعت طراحی در کنار هم قرار می‌گیرند تا هیئت داوران IDEA را تشکیل دهند. هیئت امسال نیز قرار است توسط Jonah Becker، IDSA و VP of Design در Fitbit هدایت شود.

برندگان نهایی سال گذشته جشنواره بین‌المللی طراحی ویژه

ویژگی اصلی برنده شدن در IDEA این است که طرح‌های نهایی به ایده‌های مشترک در سراسر جهان تبدیل می‌شوند. در ادامه نگاهی داریم به برندگان نهایی سال گذشته جشنواره بین‌المللی طراحی ویژه که به خوبی فضای رقابت را توصیف می‌کنند.

1. Essentia توسط مرکز طراحی جنسیس

جشنواره بین‌المللی طراحی ویژه - 1. Essentia توسط مرکز طراحی جنسیس

جنسیس Essentia یک طراحی مفهومی از اتومبیل با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌هایی است که اخیرا شاهد آن‌ها بوده‌ایم. این خودرو تمام الکتریکی با کارایی بالا و جلوه‌ای از ظرافت، از یک سقف شیشه‌ای تماشایی برخوردار است که تماما از پشت تا جلو ادامه داشته و به مسافران داخل آن یک منظره بکر و پانوراما از محیط اطراف خود می‌بخشد. این خودرو با بهره‌مندی از مونوکوک الیاف کربن با الگوی تزریق الماس مانند در قسمت داخلی، استحکام بالا، بدون وزن اضافه را تجربه می‌کند. Essentia می‌تواند در 3 ثانیه از 0 به 60 مایل بر ساعت برسد.

2. موس عمودی MX توسط Logitech

جشنواره بین‌المللی طراحی ویژه - 2. موس عمودی MX توسط Logitech

Logitech MX عمودی که احتمالا یکی از نمادین‌ترین موس‌های ارگونومیک زمان ما می‌باشد، از شیوه دست دادن الهام گرفته شده است. این موس به گونه‌ای طراحی شده که به اندازه گرفتن دست یک شخص راحت و آسان باشد. شکل عمودی MX با زاویه دقیق 57 درجه، هم استفاده از آن را راحت می‌کند و هم باعث افزایش بهره‌وری در کار می‌شود. شما می‌توانید ساعت‌ها بدون هیچ گونه احساس فشاری در دست‌هایتان کار کنید.

3. سرور شخصی Helm توسط New Deal Design

جشنواره بین‌المللی طراحی ویژه - 3. سرور شخصی Helm توسط New Deal Design

این سرور اختصاصی سفارشی شده که به شما امکان استقلال داده‌هایتان را می‌دهد، برای نشستن در خانه طراحی شده است. Helm با اتصال به شبکه خانگی یا دفتر کاربر و ارسال و دریافت داده‌ها، ایمیل، مخاطبین، تقویم و حتی عکس‌ها را مدیریت می‌کند. طراحی New Deal Design، ابزاری قدرتمند برای محافظت از حریم خصوصی است. تنظیم آن فقط 3 دقیقه زمان می‌برد و طراحی تفکیک کننده آن به شما امکان می‌دهد سرورهای بیشتری را به مجموعه اضافه کنید. Helm به عنوان خانه‌ای برای تمام داده‌های شما عمل می‌کند.

4. ماشین ظرفشویی Tetra توسط Frog Design برای تجهیزات حرارتی

جشنواره بین‌المللی طراحی ویژه - 4. ماشین ظرفشویی Tetra توسط Frog Design برای تجهیزات حرارتی

با یک ماشین ظرفشویی خلاقانه که بیشتر شبیه به یک آکواریوم برای ظروف شما می‌باشد، ملاقات کنید. زیبایی منحصر به فرد و اندازه مناسب رومیزی با کمک چاپگر سه بعدی باعث می‌شود که روند دشوار شستن ظروف از بین برود. کافی است در آن را بلند کرده و ظروف خود را داخل آن قرار دهید. فقط در 10 دقیقه، Tetra می‌تواند هر نوع ظرفی را بشوید.

5. کیت سفر EDGE توسط «چو یونگهون» (Cho Yonghun)، «لی تائه کیونگ» (Lee Taekkyung)، «پارک چانهونگ» (Park Chanhong)

5. کیت سفر EDGE توسط «چو یونگهون» (Cho Yonghun)، «لی تائه کیونگ» (Lee Taekkyung)، «پارک چانهونگ» (Park Chanhong)

ترکیب سشوار و اتو در یک محصول واحد به خودی خود ایده‌ای است که ارزش یک جایزه را دارد. EDGE از یک جزء الکتریکی واحد گرمایش هوا، به دو روش استفاده می‌کند. این محصول به شما امکان می‌دهد که هم موهای خود را خشک کنید و هم لباس‌هایتان را سریعا اتو بکشید.

6. ظروف قابل استفاده مجدد Zip-Top توسط «ربکا فینل» (Rebecca Finell)

جشنواره بین‌المللی طراحی ویژه - 6. ظروف قابل استفاده مجدد Zip-Top توسط «ربکا فینل» (Rebecca Finell)

Zip-Top احتمالا بزرگ‌ترین نوآوری در ذخیره‌سازی مواد غذایی از زمان Tupperware تا کنون می‌باشد. این طراحی یک کیسه زیپدار از جنس سیلیکون است که با مواد تجدیدپذیر و غیرسمی خود می‌تواند در یخچال، فریزر، ماشین ظرفشویی، اجاق گاز و مایکرویو استفاده شود. پایه مسطح Zip-Top به شما امکان می‌دهد تا هر نوع مواد غذایی را درون آن نگهداری کنید. آن‌هایی که دارای پایه دایره‌ای هستند نیز از نظر اندازه بهینه شده‌اند تا به راحتی در جالیوانی اتومبیل شما قرار گیرند.

7. ژاکت+ توسط موسسه Jingdezhen Ceramic

7. ژاکت+ توسط موسسه Jingdezhen Ceramic

این ژاکت معمولی دارای قابلیت بزرگ شدن سایز برای زنان باردار است. طراحان با درک این که مد و زیبایی برای خانم‌ها در دوران بارداری نیز اهمیت دارد، تصمیم به طراحی یک ژاکت ویژه گرفتند. آن‌ها معتقدند که فقط به این دلیل که انتظار یک کودک را دارید معنی ندارد بخواهید برای این دوران لباس جداگانه بخرید و پس از به دنیا آمدن کودک آن‌ها را دور بیندازید. ژاکت+ لباسی است که می‌توانید در تمام طول زندگیتان آن را بپوشید! این ژاکت یک قسمت جداگانه برای افزایش سایز دارد که در صورت عدم نیاز به استفاده از آن، می‌توانید به عنوان یک شال گردن بپوشیدش.

8. بسته‌بندی خمیر قالبی توسط BenQ

8. بسته‌بندی خمیر قالبی توسط BenQ

بسته‌بندی‌های خمیر قالبی BenQ برای محافظت از وسایل ظریف مانند پروژکتورهای BenQ طراحی شده‌اند. این بسته‌بندی‌ها با ساخت از خمیر قالب بدون کامپوزیت، سازگاری با محیط زیست و بازیافت آسان، نسبت به بیشتر جعبه‌های معمولی به مراتب بهتر عمل می‌کنند.

9. گیتار Lava Me Pro توسط Lava Music

9. گیتار Lava Me Pro توسط Lava Music

گیتار Lava Me Pro به صورت یکپارچه و تماما از فیبر کربن ساخته شده است. با وجود طراحی یکپارچه خمیده که بدون شکست از بدنه تا رودسته ادامه می‌یابد، بدون شک این گیتار بسیار قوی و همچنین سبک می‌باشد. فیبر کربن علاوه بر زیبایی کریستالی و سبکی، گیتار را تقریبا ضد ضربه با عمری چهار برابر بیشتر از گیتارهای چوبی کرده تا صدای آکوستیک بیشتری داشته باشد.

10. وسیله نقلیه زیرآبی خودکار با سنسور میکروپلاستیک توسط Draper و Sprout Studios

10. وسیله نقلیه زیرآبی خودکار با سنسور میکروپلاستیک توسط Draper و Sprout Studios

هدف اصلی طراحی هواپیماهای بدون سرنشین، انجام کارهایی است که انسان‌ها به راحتی قادر به انجامش نیستند. کارهایی از قبیل نجات مردم یا مقابله با آتش‌سوزی. در این طراحی کاربری اسکن کردن سطح وسیعی از آب برای ذرات بسیار ریز میکروپلاستیک که توسط انسان قابل تشخیص نمی‌باشند، مورد توجه قرار گرفته است. وقتی Draper در محل مورد نظر مستقر شود، می‌تواند 9 متر از سطح آب را که بیشتر ریزگردها در آن محدوده قرار دارند، بررسی و اسکن کند. همچنین قادر است آب را برای وجود انواع خاصی از ذرات آزمایش کرده و در نهایت مختصات GPS خود را به مرکز ارسال نماید.

ثبت نام جشنواره بین‌المللی طراحی ویژه 2020

شما نیز در صورت تمایل می‌توانید در این جشنواره شرکت کنید. برای ارسال طرح‌هایتان تا 16 مارس 2020، روی لینک ثبت نام جشنواره بین‌المللی طراحی ویژه 2020 کلیک کرده و وارد سایت جشنواره شوید. نظرات خود را نیز در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

جشنواره بین‌المللی طراحی ویژه 2020

منبع: Yanko Design

بیشتر بخوانید: GrowMore: زندگی سبز و باغچه مدولار هنرمندانه که همراه با شما رشد می‌نماید

بیشتر بخوانید: باربیکیو در تابستان، آتشدان در زمستان: با این کباب‌پز ساختارشکن 4 کاره گرم بمانید

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.