7 راه جذاب کردن عکس ‌های تکراری و خسته کننده

در این مطلب به 7 راه جذاب کردن عکس هایی که ممکن است در نگاه اول برای شما کسل‌کننده به نظر بیاید می‌پردازیم. در مرحله‌ای از سفر عکاسی خود، ممکن است متوجه شوید که از تصاویری که می‌گیرید خسته شده‌اید. اگر این اتفاق در حال حاضر برای شما رخ می‌دهد، ناامید نشوید، برای تغییر دادن اوضاع نیازبه تلاش زیادی نیست.

راه‌های جذاب کردن عکس ‌های تکراری :

1. در باران عکس بگیرید

عکس در جنگل های بارانی

گرفتن همیشه عکس در هوای گرم و آفتابی می‌تواند به سرعت تکراری و خسته کننده شود. در حالی ساعت طلایی زمان بسیار خوبی برای استفاده از خورشید است، می‌تواند کمی کلیشه‌ای باشد. راه حل چیست؟ دفعه بعد که باران می‌بارد ژاکت خود را بردارید و دوربین خود را برای قدم زدن با خود ببرید.

2. از لنز با فاصله کانونی بیشتر استفاده کنید

لنزهای پرایم

وقتی به عنوان یک عکاس فراتر از مرحله مبتدی پیشرفت کردید، احتمالاً می‌خواهید لنز کیت خود را ارتقا دهید و اگر آماده انتخاب فاصله کانونی برای اولین لنز پرایم خود هستید، ممکن است بخواهید فاصله کانونی بیشتری را انتخاب کنید. به عنوان نقطه شروع، خرید یک لنز 85 میلی متری یا چیزی مشابه را در نظر بگیرید. اگرچه این لنزها برای عکاسی پرتره عالی هستند، اما در صورت استفاده به روشی غیرمتعارف می‌توانند نتایج هیجان انگیزی ایجاد کنند. برای مثال، عکاسی خیابانی با این لنز می‌تواند سوژه را ایزوله کند تا چشم‌اندازی منحصربه‌فرد ارائه دهد. فقط به خاطر داشته باشید که لنزهایی با فاصله کانونی متغیر گرانتر از لنزهای پرایم هستند، بنابراین قبل از خرید مطمئن شوید که به اندازه کافی پس انداز کرده اید. شاید به جای آن به خرید یک لنز دست دوم فکر کنید.

3. عکس‌های خود را در میان اشکال بگیرید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تغییر دیدگاه بیننده، گرفتن عکس از طریق اشیا و اشکال است. مثلا از شکاف‌های یک حصار عکس بگیرید، از میان طاق‌ها عکس بگیرید و یا اگر از چیزی عکس می‌گیرید که معمولاً خیلی دور است، گرفتن تصویر از یک شکاف راهی آسان برای پر کردن فضا است.

4. سبک ویرایش خود را تغییر دهید

نرم افزار های ادیت عکس

به احتمال زیاد همه می‌دانیم که یکی از نرم افزار‌های ادیت عکس lightroom است. به عنوان مثال، اگر از لایت روم استفاده می‌کنید، بازی با رنگ‌های قرمز، سبز و آبی در بخش Calibration می‌تواند عکس شما را بهتر کند. یکی دیگر از راه‌های تغییر حال و هوای تصاویر استفاده از چرخ‌های درجه‌بندی رنگ است، با آن‌ها بازی کنید تا ببینید چه چیزی را دوست دارید.

5. راجع به تئوری رنگ فکر کنید

تئوری رنگ

مشکل تکراری بودن عکس‌ها و یا متفاوت نبودن آن می‌تواند از ترکیب رنگ‌ها باشد. بسیاری از عکاسان مورد علاقه شما به دقت در مورد رنگ‌هایی که استفاده می کنند و اینکه کدام یک با هم بهتر کار می‌کنند، فکر می‌کنند. تئوری رنگ موضوع پیچیده‌ای است که نمی‌توانیم در چنین بخش کوتاهی به طور کامل توضیح دهیم و برای یادگیری آن، حداقل به چندین ساعت زمان نیاز دارید. با این حال، شروع آن بسیار آسان است. می‌توانید به برنامه رایگان Adobe Color مراجعه کنید تا رنگ‌هایی را که قبلاً فکرش را نمی‌کردید پیدا کنید.

6. افراد را در قاب عکس خود بگنجانید

یک راه آسان برای جذاب‌ کردن عکس خود این است که افراد را در عکس‌ها بگنجانید. اگر از عکس گرفتن از غریبه‌ها خجالت می‌کشید، از یک دوست این درخواست را بکنید. می‌توانید از ژست‌های متفاوت و کمی خارج از چارچوب برای متفاوت کردن عکس خود استفاده کنید.

7. دوربین خود را به زمین نزدیک کنید

عکاسی خلاقانه

بسیاری از عکاسان این اشتباه را مرتکب می‌شوند که تمام عکس‌های خود را در ارتفاع سر می‌گیرند. اما اگر به انجام این کار عادت کنید، فرصت‌های زیادی را برای جذاب تر جلوه دادن محتوای خود از دست خواهید داد. خم شدن یا قرار دادن دوربین روی زمین راه‌ آسانی برای گرفتن عکس از یک دید و زاویه جایگزین است. گرفتن عکس از نزدیک به زمین چندین فرصت خلاقانه جالب برای شما ایجاد می‌کند. برای مثال، می‌توانید از منظره‌ای در میان چمن‌ها عکس بگیرید و اگر در شهر هستید، می‌توانید عکس‌هایی از حوضچه‌ها و حاشیه‌ها بگیرید.

شما چه نکاتی را برای جذاب کردن عکس پیشنهاد می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...

۴ دیدگاه

  1. Avatar لیلا میرزاخان گفت:

    چقدر کاربردی و جالب بود

  2. Avatar Farzam گفت:

    عالی 👌🏼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.