حذف-کلمه-از-محصولات-برند-آرایشی-l'oreal

حذف کلمات Fair و Lightening از محصولات برند آرایشی L’Oréal

نام تجاری تولید کننده لوازم آرایشی و مراقبت از پوست L’Oréal اعلام کرد که به زودی چند کلمه خاص را از محصولات خود حذف خواهد کرد. در ادامه با جزییات حذف کلمات Fair و Lightening از محصولات برند آرایشی L’Oréal دینو را همراهی کنید.

محصولات برند آرایشی L’Oréal

به گزارش CNN، برند آرایشی L’Oréal اعلام کرده است که دیگر از کلماتی مانند «زیبایی» (Fair) و «روشن کننده» (Lightening) در توضیح محصولات خود استفاده نمی‌کند. این غول صنعت زیبایی روز جمعه 26 ژوئن 2020 تصمیم خود را با انتشار بیانیه‌ای در مورد سیاست جدید شرکت به اطلاع عموم رساند. در این بیانیه آمده است:

گروه L’Oréal تصمیم گرفته است که کلمات «سفید/سفید کننده» (White/Whitening)، «زیبایی/زیبا کننده» (Fair/Fairness) و «روشن/روشن کننده» (Light/Lightening) را از تمام محصولات مراقبتی و آرایشی پوست خود حذف کند.

نام این شرکت به تازگی وارد فهرست برندهای آرایشی مختلفی شده که تصمیم به حمایت از حرکت تغییر اسامی محصولات خود گرفته‌اند.

جریان حذف کلمات از محصولات

اعلامیه این شرکت در پی تصمیم‌گیری‌های مشابه از سایر نام‌های تجاری در صنعت زیبایی منتشر شده است. در تاریخ 25 ژوئن 2020، برند آرایشی Unilever متعهد شد نام مجموعه زیبایی Fair & Lovely خود را که هم اکنون در بازار هند فروخته می‌شود، تغییر دهد. طبق گفته Dazed، این شرکت تصمیم گرفته است در بسته‌بندی و تبلیغات کرم‌های خود نیز این کلمات را تغییر دهد. آن‌ها در ادامه بیانیه خود توضیح می‌دهند:

ما به این نتیجه رسیده‌ایم که استفاده از کلمات «زیبایی»، «سفید کننده» و «روشن کننده»، نوعی ایده‌آل منحصر به فرد و تک بعدی از زیبایی را به ذهن القا می‌کند که معتقدیم چنین چیزی درست نیست. ما می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم. همان طور که در حال تحول در مسیر بهبود محصولات پوستی خود هستیم که از منظر سلامتی در مشتریان ما پوست درخشنده و یکنواختی ایجاد کنند، تغییر زبان مورد استفاده ما نیز مهم است.

برند تجاری لوازم آرایشی L'Oréal

وعده تغییر اسامی در شرکت Unilever بر اساس دادخواست‌هایی صورت گرفت که خواستار توقف تولید Fair & Lovely شدند و بسیاری از آن‌ها اظهار داشتند که چنین محصولاتی رنگ‌گرایی و آرایش کردن را در بین جوانان ترویج کرده و معیارهای حقیقی زیبایی را زیر سوال می‌برند. یکی از این دادخواست‌های مطرح شده در Change.org توضیح می‌دهد:

استفاده از کلماتی مانند سفید کننده پوست، ترویج رنگ‌گرایی و در واقع ایجاد تبعیض بر اساس رنگ پوست شما و عین نژادپرستی است. چنین مواردی امروزه بر باورها و تصورات میلیون‌ها انسان تاثیر می‌گذارند.

مراقبت از پوست یا رنگ‌گرایی

زمانی که این مطلب منتشر شد، 13,700 نفر از آن حمایت کردند و چنین جریانی در میان شرکت‌های سازنده محصولات آرایشی و زیبایی شروع شد. به همین ترتیب، Johnson & Johnson نیز اخیرا اعلام کرد که آن‌ها هم به زودی به فروش محصولات روشن کننده پوست خود که هم اکنون در بازار آسیا و هند موجود هستند، پایان می‌دهند. شرکت زیبایی Johnson & Johnson در بیانیه خود در نیویورک تایمز اظهار داشت:

مکالمات و اظهارات چند هفته گذشته نشان می‌دهند که برخی از کلمات استفاده شده برای توصیف نام‌های محصولات آرایشی یا ادعاهای مربوط به تمیز و پاک کردن لک‌های تیره و رنگی محصول Neutrogena، بیانگر این موضوع است که رنگ سفید بهتر از رنگ پوست منحصر به فرد شما است! این ادعا هرگز هدف ما نبوده و در واقع ما فکر می‌کنیم که پوست سالم، همان پوست زیبا است.

شما درباره حذف کلمات Fair و Lightening از محصولات برند آرایشی L’Oréal چه نظری دارید؟ آیا چنین حرکت‌هایی می‌توانند باور عمومی مردم و همچنین تصورات رایج در بین جوانان را تغییر دهند؟ معیارهای صحیح در زمینه محصولات آرایشی و زیبایی چیست؟ دیدگاه‌های خود را در نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Teen Vogue

بیشتر بخوانید: تاثیر آرایش بر پوست : اگر هر روز آرایش کنید چه بلایی سر پوستتان خواهد آمد؟

بیشتر بخوانید: جوانسازی پوست: برای داشتن پوستی جوان‌ و درخشان چه چیزهایی باید بخوریم؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.