محمد معتمدی و راجر واترز

حضور محمد معتمدی و راجر واترز ؛ اسطوره خلاق پینک فلوید در آلبومی مشترک

آلبوم موسیقی The Long March کاری از برداران جبران سرانجام منتشر شد. نکته جالب در خصوص این آلبوم حضور مشترک محمد معتمدی و راجر واترز در این اثر هنری است.

محمد معتمدی و راجر واترز در اثر بین المللی

محمد معتمدی، خوانند موفق سبک موسیقی سنتی ایرانی در رابطه با این آلبوم اینگونه توضیح داده است:

این آلبوم متعلق به «تریو جبران» است که اعضایش را برادران فلسطینی جبران، به نام‌های سمیر، ویسام و عدنان تشکیل می‌دهند. قرار است که 12 اکتبر (بیستم مهر ماه 1397) این آلبوم به صورت رسمی رونمایی شود، اما از هم‌اکنون در سایت‌های معتبر موسیقی در سراسر دنیا قابل خریداری است. من در این آلبوم یک قطعه خوانده‌ام که نامش The Long March است و نام همین قطعه را هم برای آلبوم انتخاب کرده‌اند. برای این قطعه، من شعری از خواجوی کرمانی انتخاب کردم و به صورت آوازی روی قطعه‌ای از تریو جبران و در «بیات اصفهان» خواندم.

معتمدی در ادامه توضیح می‌دهد که اشعار و متون شاعر معروف فلسطینی، «محمود درویش» مبنای نام‌گذاری این آلبوم و قطعه‌هایش است و این نام‌ها بر مبنای واژگان شعری او انتخاب شده‌اند. طبق اظهارات او خط ربطِ قطعه‌های این آلبوم سروده‌های محمود درویش است.

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، محمد معتمدی و راجر واترز دو هنرمندی هستند که در این آلبوم حضور دارند. یکی از قطعه‌های این آلبوم با نام Carry the earth دارد که راجر واترز آن سروده و خوانده است. گفته می‌شود که این قطعه به یاد 4 بچه‌ای که در سال 2014 در سواحل غزه کشته شدند، ساخته شده است. راجر واترز خواننده، ترانه‌سرا و نوازنده انگلیسی است که در سال 1965 به همراه سید برت، نیک میسن و ریچارد رایت گروه اسطوره‌ای پینک فلوید را تأسیس کردند و به یکی از موفق‌ترین گروه‌های موسیقی دنیا تبدیل شدند.

آلبوم The Long March با صدای محمود درویش آغاز می‌شود و به غیراز محمد معتمدی و راجر واترز هنرمندان دیگری مانند حبیب مفتاح و یوسف هبیش نوازندگان سازهای کوبه‌ای نیز حضور دارند.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.