خشکی پوست در زمستان- 4 ماده مرطوب کننده مورد تایید پزشکان برای رفع خشکی پوست

زمستان و هوای سرد می‌تواند باعث خشکی پوست، پوسته پوسته شدن و کدر شدن آن شود. بر اساس یک مطالعه در سال 2018 توسط برند مراقبت از پوست CeraVe، 60 درصد از مردم در ماه‌های سرد سال با “سندرم پوست زمستانی” دست و پنجه نرم می‌کنند. افراد مبتلا به این بیماری پوست خود را ترک خورده، همراه با خارش و خشکی توصیف می‌کنند. متخصصان پوست می‌گویند افراد باید روال پوستی خود را متناسب با فصل تغییر دهند. این شامل افزودن مواد آبرسان و مرطوب کننده به روتین روزانه مراقبت از پوست می‌شود.

پوست خشک در پاییز و زمستان

4 ماده مرطوب کننده پوست خشک :

اسید هیالورونیک

استفاده از اسید هیالورونیک روی پوست باعث می‌شود تا برای مدت طولانی‌تری پوستتان هیدراته بماند. به گفته متخصص پوست، اسید هیالورونیک یک مرطوب کننده است، به این معنی که به پوست اجازه می‌دهد رطوبت خود را حفظ کند و با نگه داشتن آب، به عنوان یک مرطوب کننده شگفت انگیز برای مو و پوست عمل می‌کند.

گلیسرین

یکی دیگر از مرطوب کننده‌های محبوب که به عنوان آهنربا برای مولکول‌های آب عمل می‌کند، گلیسیرین است که عملکردی مشابه اسید هیالورونیک دارد و به پوست شما کمک می‌کند تا رطوبت را حفظ کند. دکتر Joshua Zeichner متخصص پوست می‌گوید: «گلیسیرین مانند اسفنجی است که آب را به لایه بیرونی پوست می‌کشد ومی‌تواند آب را از لایه‌های عمیق تر جذب کند.

شی ‌باتر

برای اینکه مرطوب‌کننده‌ها جذب پوست شما شوند، متخصصان پوست استفاده از مواد انسدادی مانند شی باتر را به عنوان آخرین مرحله در روتین پوست توصیه می‌کنند. انسدادها با ایجاد یک سد ضد آب، پوست شما را هیدراته و تقویت می‌کنند. استفاده از شی باتر به پوست در آب و هوای شدید کمک کرده و مانع از ترک خوردن آن می‌شود.

وازلین

اگر در زمستان پوست شما شروع به ترک خوردن کرد وازلین می‌تواند کمک کننده باشد. گرچه با ایجاد انسداد ضخیم روی پوست می‌تواند باعث جوش در گرما شود ولی می‌تواند بازی را در زمستان برای پوست شما تغییر دهد. حداقل هفته‌ای یک بار قبل از خواب، وازلین را به صورت خود بمالید، که می‌تواند التهاب، قرمزی و آکنه را کاهش دهد و همچنین به ترمیم ترک‌ها و آسیب‌های ناشی از سرما کمک کند.

آیا شما دچار خشکی پوست در سرما هستید؟ چه محصول دیگری برای جلوگیری از خشکی پوست در سرما پیشنهاد می‌کنید؟

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.