دیوار بزرگ چین

سفر به دیوار چین را در برنامه‌ی خود قرار دهید و این منطقه‌ی افسانه ای را از نزدیک ببینید!

دیوار بزرگ چین حدود ۱۳.۱۷۱ مایل طول دارد که معادل ۲۱۱۹۶ کیلومتر است. این دیوار قرن ها پیش توسط امپراتوری های مختلف چینی ساخته و تکمیل شده است و می توان گفت که سلسله حکومت های مینگ، هان و چین در ساخت این دیوار بزرگ چین دخیل بوده اند. در حال حاضر برخی قسمت های دیوار بزرگ چین تخریب شده اما هنوز یکی از قطب های مهم گردشگری جهان به حساب می آید و سالانه میلیون ها گردشگر از سراسر جهان برای بازدید این دیوار به چین سفر می کنند. در این مطلب به معرفی حقایق و جزییاتی از این دیوار بزرگ چین که یکی از عجایب هفتگانه است خواهیم پرداخت.

مسیر دیوار چین

تاریخچه و مسیر دیوار بزرگ چین

ساخت دیوار چین به قرن هفتم و هشتم باز می گردد. از سوی دیگر گفته می شود که شروع و ایده ی این دیوار در سال 221 قبل از میلاد ساخته شده است و در سال 1368 تا 1644 تکمیل شده و طول آن افزایش یافته است. این سازه در واقع یک سازه ی نظامی بوده و برای جلوگیری از حملات دشمن به خصوص مغول ها ساخته شده بود و بر اساس گفته های تاریخی این دیوار هرگز امپراتوران آن زمان را به اهداف خود نرساند و مغول ها توانستند به دیوار بزرگ چین نفوذ کنند. این دیوار بر روی لبه ها و مرزهای شمالی چین بر روی کوه ها ساخته شده است و به نظر می رسد که یک مکان کاملا رویایی و افسانه ای باشد.

دیوار بزرگ چین

این دیوار بزرگ چین از سنگ کوه ها و آجرهای سنگی مستطیلی ساخته شد و در میان سنگ ها هم از ماسه و خاک پوشیده شده است. نام دیوار بزرگ چین در قرن 14 توسط سلسله مینگ انتخاب شد. این دیوار مستحکم و قوی به عنوان طولانی سازه ی انسانی از گذشته شناخته شده است. باید اشاره کنیم که این دیوار علاوه بر اینکه جنبه ی نظامی داشته بلکه از نظر زیبایی هم یک شاهکار مهندسی است. در این دیوار بزرگ چین دروازه ها، سکوها، برج های دیده بانی، قلعه ها برج های آتش و بخش های مختلف این چنینی نیز وجود دارد.

دیوار چین

وضعیت کنونی دیوار بزرگ چین

پیمودن مسیر دیوار چین برای چینی ها یک افتخار بسیار بزرگ است و برخی معتقدند که هرکس مسیر دیوار چین نپیموده باشد قهرمان نخواهد بود. این دیوار در دوره ها و سلسله های مختلف تکمیل و بازسازی شد. اما به طور کلی نگهداری و محافظت از این دیوار بسیار دشوار است و طبیعی است که بخش هایی از آن تخریب شده باشد. اما هنوز بخش هایی از دیوار سالم است و سالانه میلیون های بازدید کننده ی چینی و خارجی دارد و بر اساس آمار منتظر شده روزانه بیش از 70000 گردشگر از دیوار بزرگ چین دیدن می کنند. بهترین زمان برای بازدید از دیوار چین از اردیبهشت تا مهر است و در فصل سرد به دلیل سرما و برف کمی دشوار خواهد بود.

دیوار بزرگ چین

همچنین باید اشاره کنیم که شایعاتی در راستای ملاحظه شدن دیوار بزرگ چین از فضا در برخی سایت ها منتشر شده بود که باید اشاره کنیم این ماجرا کاملا اشتباه بوده و سازه ی طولانی دیوار بزرگ چین هرگز از فضا قابل مشاهده نیست. به طور کلی باید گفت که دیوار بزرگ چین یکی از افسانه ای ترین نقاط جهان است و قطعا ماجراهای زیادی را در خود جای داده و داستان های تاریخی زیادی دارد که هرگز ما از آن باخبر نخواهیم شد. به راستی که چنین سازه ی عظیمی چگونه در آن دوران محدود توسط انسان ساخته شد!

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar حسن گفت:

    چین عالیه برای عکاسی و معماری قدیمیش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.