عروسی و حلقه مجلل ممکن است احتمال طلاق را افزایش دهد

در این مطلب به تاثیرات خرج کردن زیاد و مراسم‌های پر زرق و برق در احتمال افزایش طلاق می‌پردازیم. خرج کردن مقدار زیادی پول برای یک حلقه نامزدی پر زرق و برق ممکن است راهی عالی برای نشان دادن اینکه به همسرتان اهمیت می‌دهید به نظر برسد اما می‌تواند از همان ابتدا ازدواج را نابود کند.

محققان کشف کرده‌اند افرادی که مبالغ زیادی را برای حلقه نامزدی و یا مراسم عروسی خود خرج می‌کنند، احتمال طلاق خود را افزایش می‌دهند.

افزایش احتمال طلاق

استادان اقتصاد از دانشگاه اموری در آتلانتا، جورجیا، 3000 بزرگسال را که در مقطعی از زندگی خود ازدواج کرده‌بودند مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند شرکت کنندگانی که بین 2000 دلار (1250 پوند) تا 4000 دلار (2500 پوند) برای حلقه نامزدی خرج کرده بودند، 1.3 برابر بیشتر در معرض طلاق بودند.

هزینه ایده آل حلقه نامزدی بین 500 دلار (310 پوند) تا 1000 دلار (620 پوند) است، زیرا هزینه کمتر با نرخ طلاق کمتر مرتبط است.

علاوه بر این، اقتصاددانان دریافتند که عروسی‌هایی که بیش از 20000 دلار (12445 پوند) هزینه دارند، 3.5 برابر بیشتر از زوج‌هایی که بین 5000 دلار (3111 پوند) تا 10000 دلار (6223 پوند) در مراسمشان خرج کرده‌اند، به طلاق ختم می‌شود.

این ممکن است برای بسیاری از زوج‌ها خبر بدی باشد، زیرا طبق آمار The Knot، هزینه عروسی به طور متوسط ​​در ایالات متحده 30000 دلار و در بریتانیا تقریباً به همین میزان است.

یک نظرسنجی اخیر توسط شرکت بیمه Sheila’s Wheels نشان داد که از هر هشت زوجی که تازه ازدواج کرده‌اند، یک نفر هدایای عروسی خود را برای پرداخت هزینه عروسی می‌فروشد و بیش از نیمی از زوج‌ها فکر می‌کنند که هزینه‌های عروسی از کنترلشان خارج شده‌است.

مطالعه جدید نشان داد زنانی که حلقه نامزدی بیش از 2000 دلار (1250 پوند) دارند، سه برابر بیشتر از کسانی که سنگ‌های کوچکتر دارند، از استرس ناشی از بدهی‌های مربوط به عروسی شکایت دارند. در مقابل، کسانی که کمتر از 1000 دلار (620 پوند) خرج کردند تا 93 درصد کمتر در معرض استرس هزینه عروسی قرار گرفتند.

بر اساس این تحقیقات، دلیل ازدواج شما با یک فرد، می تواند احتمال جدایی زودهنگامتان باشد. پژوهشگر هوگو میالون می‌گوید: ” اینکه ظاهر همسر در تصمیم گیری برای ازدواج مهم باشد، به طور قابل توجهی با مدت زمان ازدواج کوتاه‌تر مرتبط است.”

همچنین آنها به این نتیجه رسیدند که داشتن مهمانان بیشتر در عروسی شانس ازدواج طولانی مدت را افزایش می‌دهد.

آیا شما موافق این مقاله هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar Intel گفت:

    البته که وقتی تمکن مالی کافی نیست این هزینه ها نه تنها درست نیستن بلکه دارن یه اختلال استدلالی در فرد رو نشون میدن که باید بصورت موردی بررسی و حل بشه، اما مطالعه انجام شده داره همبستگی مثبت بین هزینه عروسی و ریت طلاق رو نشون میده ولی نمیشه ادعا کرد که علت طلاق اون هزینه ها بوده، بلکه بیشتر برمیگرده به همون اختلالی که اول ذکر کردم، درک این قسمت بسیار مهمه و از اونجایی که متاسفانه بیشتر مردم آسیب هایی رو دارن که اونا رو از درک علیت یا تقدم و تاخر زمانی عاجز میکنه حتما نمیتونن این تمایز رو قایل بشن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.