ترک سیگار

۷ مورد از بهترین و ساده‌ترین راهکارها برای ترک سیگار که هرگز نمی‌دانستید

این روزها همه با معایب و ضررهای سیگار کشیدن آشنا هستیم در نتیجه نیازی نیست تا مجددا به آسیب‌های سیگار بپردازیم. در واقع در این مطلب قصد داریم تا به ارائه راهکارهایی تازه و ساده بپردازیم که به ترک سیگار می‌کند. در نتیجه افرادی که قصد دارند مصرف سیگار خود را کاهش دهند، می توانند از این راهکارهای ساده که تاثیر بسیار خوبی بر ترک سیگار دارند بهره ببرند.

بهترین و ساده‌ترین راهکارها برای ترک سیگار

مارک سیگار خود را تغییر دهید

ترک سیگار

فیونا لامب، متخصص هیپنوتیزم بالینی که در زمینه اعتیاد تخصص دارد، پیشنهاد می‌کند که برای ترک سیگار باید ابتدا مارک سیگار خود را تغییر دهید زیرا اگر طعم سیگاری که همیشه به آن عادت داشتید را تغییر دهید در واقع با یک تغییر حالت و یک تغییر عادت روبرو خواهید شد و قدم اولیه برای ترک سیگار همین قدم است.

اولین سیگار روز را به تاخیر بیندازید

ترک سیگار

به گفته‌ی متخصصان اعتیاد، برای ترک باید اولین سیگار روز را به تاخیر بیندازید و دیرتر از روزهای قبل بکشید. زیرا در این حالت بدن شما به مرور زمان وابستگی به نیکوتین را کاهش می‌دهد و می‌توانید مدت زمان طولانی‌تری را بدون سیگار بگذرانید. در نهایت این تاخیر را روز به روز بیشتر کنید و تاثیر آن را به مرور زمان مشاهده خواهید کرد.

مصرف کافئین را قطع کنید

ترک سیگار

میزان کافئین مصرفی خود را در روز کاهش دهید. مقدار زیاد قهوه باعث تنش در سیستم عصبی می‌شود و نیاز به نیکوتین را افزایش می‌دهد. در نتیجه بهتر است نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه، چای و نوشابه که نیاز به سیگار را افزایش می‌دهند را کنار بگذارید.

شیر بیشتری بنوشید

ترک سیگار

شاید غیرمعمول‌ترین راهکار برای ترک سیگار این باشد که با هر سیگار یک لیوان شیر نیز بنوشید. براساس مطالعات، مصرف قهوه باعث افزایش نیاز به طعم سیگار می‌شود اما محصولات لبنی مانند شیر و پنیر با طعم سیگار زیاد سازگار نخواهد بود و طعم آن را بسیار وحشتناک خواهد کرد. در واقع این روش شما را از سیگار و طعم آن فراری می‌کند. در نتیجه سعی کنید سیگار بعدی خود را با یک لیوان شیر بکشید تا طعم فاجعه‌ی آن تا همیشه در یادتان بماند.

مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید

میوه و سبزیجات

میوه و سبزیجات نیز مانند لبنیات طعم سیگار را افتضاح خواهند کرد. پس میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. البته این راهکار باعث تشنگی شما خواهد شد و نیاز بدن به آب افزایش پیدا خواهد کرد. به طور کلی این روش برای ترک سیگار یا کاهش مصرف سیگار بسیار کاربردی خواهد بود.

عادات خود را تغییر دهید

تغییر دکوراسیون

بخش اعظمی از اعتیاد به نیکوتین به محیط‌ها و موقعیت‌های خاصی بستگی دارد. در واقع عادت به محیط‌هایی که در آن سیگار می‌کشید عامل دیگری برای تحریک و تشویق شدن شما به کشیدن است. برای مثال کافه‌ای که عادت داشتید در آنجا سیگار بکشید، همیشه برایتان تحریک‌کننده خواهد بود در نتیجه از چنینی مکان‌هایی دوری کنید. اگر هم محیط خانه برای کشیدن سیگار برایتان تحریک‌کننده است، می‌توانید محیط خانه را تغییر دکوراسیون دهید. از سوی دیگر اگر به زمان‌های خاصی برای سیگار کشیدن عادت دارید، بهتر است زمانبندی صبحانه، ناهار و شام خود را تغییر دهید تا عادت سیگار کشیدن در زمان خاص را ترک کنید.

یک روز در هفته را بدون سیگار بگذرانید

ترک سیگار

اینکه یک روز در هفته را بدون سیگار بگذرانید، بهترین راهکار ترک کشیدن سیگار است. در واقع باید برای شروع یک روز در ماه را بدون سیگار بگذارنید و سپس آن را به یک روز در هفته تبدیل کنید. در نهایت خواهید دید که به راحتی می‌توانید وابستگی خود را به نیکوتین کاهش دهید.

پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، ورزش

ورزش در خانه

رفتن به پیاده‌روی میل به سیگار را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر دوچرخه سواری و دویدن نیز چنین احساسی را منتقل خواهد کرد و استرس و اضطراب را از بین خواهد برد. در نتیجه برای اینکه به کشیدن سیگار وسوسه نشوید بهتر است تا به پیاده‌روی بروید، دوچرخه‌سواری کنید یا حداقل در خانه ورزش کنید.

بیشتر بخوانید: بیشترین مصرف سیگار متعلق به کدام کشورها است؟ (لیست 10 کشور اول کشیدن سیگار)

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar jiju گفت:

    بهترین راه ترک سیگار اینه که برای مدتی با *شکم گرسنه* بدون نوشیدن هیچگونه نوشیدنی از قبیل چای یا قهوه یا هر نوشیدنی دیگر ،،، بی کیفیت ترین ارزان ترین و بدترین مارک سیگار رو مدام پشت سر هم بکشید و بکشید و بکشید تا حالتون بَــد بشه . اونوقت از سیگار برای همیشه متنفر میشید و دیگه سراغش نمیرید . همین تنها راه حل ترک سیگاره و دیگر هیچ

    موارد بالا اصلا کارایی نداره و برای افراد سیگاری یه مسخره بازیه

  2. Avatar لیلا میرزاخان گفت:

    مطلب جالبی بود ممنون از شما👌🏼☘

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.