موفقیت شخصی و حرفه‌ای

چگونه می‌توانیم سریع‌تر به موفقیت شخصی و حرفه‌ای خودمان دست پیدا کنیم؟

شما نویسنده داستان زندگی خودتان هستید و مدیر اجرایی زندگی‌‌تان. زندگی عجیب، گاهی خسته کننده و حتی گاهی مایه ناراحتی است. اما چگونه می‌توان در این زندگی با چالش‌های بی‌شمار سریع‌تر به موفقیت شخصی و حرفه‌ای دست پیدا کرد؟

5 راهکار دستیابی به موفقیت شخصی و حرفه‌ای

برای اینکه خودتان را به یک شخص موفق، انعطاف‌پذیر و شاد در زندگی تبدیل کنید به استراتژی‎های یکپارچه‌ای نیاز دارید که شما را به سمت موفقیت شخصی و حرفه‌ای هدایت کند. مردم اغلب تنها بر یک جنبه از زندگی خود تمرکز دارند و می‌خواهند همان بخش را تغییر داده یا توسعه دهند که همین موضوع گاهاً باعث بروز انتقاداتی به آنها در دیگر جننه‌های زندگی می‌شود.  داشتن یک رویکرد جامع که همه جهات کار از حرفه تا سلامت را در نظر گرفته باشد می‌تواند موفقیت شخصی و حرفه‌ای شما را تضمین کنید.

سرعت بخشیدن به موفقیت شخصی و حرفه‌ای

1. از بلندپرواز بودن نترس

این یک گام مهم برای داشتن یک زندگی ماجراجویانه شگفت‌انگیز است. در رویاهای خود بلندپرواز باشید. همه آن چیزهایی که می‌خواهید زمانیکه 80 ساله شده‌اید درباره خودتان به دیگران بگویید را عملی کنید. افراد موفق لزوماً باهوش‌ترین افراد یا تحصیل‌کرده‌ترین‌ها نیستند. آنها فقط آنقدری شجاع هستند که آنچه را می‌خواهند بدست بیاورند. برای شش ماه آینده خود، 2 سال آینده، 10 سال آینده خود برنامه‌ریزی کنید، اهداف خود را مشخص کنید و تصمیم بگیرید که چگونه به آنها قرار است برسید. آیا واقعاً توانایی آن را دارید؟

2. خودتان را به عنوان بهترین پروژه خودتان درنظر بگیرید

سرمایه‌گذاری بر روی خودتان مهم‌ترین سرمایه‌گذاری است که در طول زندگی انجام خواهید داد. افراد موفق در مورد اینکه چطور زندگی می‌کنند و به چه سمتی در حرکت‌اند، استراتژیک فکر می‌کنند. آنها برای خود ددلاین تنظیم می‌کنند و با متخصصینی که از موفقیت آنها حمایت می‌کنند، مشورت می‌کنند. آنها چشم‌اندازی ایجاد می‌کنند؛ مزاحمین را شناسایی می‎کنند و پیشرفت خودشان را مورد سنجش قرار می‌دهند. به راه‌هایی که می‌توان از طریق آنها یاد بگیرید و پیشرفت کنید و در دسترستان قرار دارد فکر کنید. در تمام هفته‌ها زمانی را برای توسعه خود در نظر بگیرید. چطور می‌توانید خودتان و آینده‌تان را در اولویت قرار دهید؟

3. آنچه که دیگران برای آن آماده نیستند را انجام دهید

دنیا پر است از آدم‌هایی که کاری را آغاز کرده‌اند اما هرگز به سرانجام نرسانده‌اند. افراد موفق کاری را انجام می‌دهند که نیاز است. آنها به کار خود ادامه می‌دهند حتی زمانیکه شرایط سخت است و اصلاً تمایلی به انجامش ندارند. منتظر نمانید و به برنامه خود متعهد باشید. زمانیکه انگیزه شما از بین می‌رود این تعهد کاری است که به شما قدرت ادامه مسیر را می‌دهد. در مورد اینکه برای چه توافقی آماده هستید با خودتان رو راست باشید و بدانید که کدام بخش از هدف شما قابل سرپیچی نیست. آیا برای انجام کاری که ضروری است، آماده هستید؟

بیشتر بخوانید: 4 راه برای آنکه با مدیریت زمان فعالیت‌های خودتان را ارزیابی کنید

4. طایفه خودتان را پیدا کنید

دور خودتان را با افرادی محاصر کنید که می‌خواهند موفقیت شما را ببینند، افرادی که شما را به چالش می‌کشند تا بهتر و بیشتر با پتانسیل واقعی خودتان آشنا شوید. طایفه شما فراتر از خانواده و دوستانتان هستند. آنها افرادی هستند که شما را به چالش می‌کشند و برای شما جشن می‌گیرند. این افراد را در زندگی خود پیدا کنید، کسانی که به آنها اعتماد دارید و واقعیت را به شما می‌گویند. افراد موفق به ندرت تکی به موفقیت دست پیدا می‌کنند. کسی را پیدا کنید که الهام بخش شما است، به سرعت در میابید که افرادی در زندگی آنها وجود دارند که آنها را تبدیل به انسان بهتری می‌کنند. کسی با این مشخصات در اطراف خود می‌شناسید؟

5. به خودتان سختی دهید

این حقیقت است؛ بزرگترین درس‌های زندگی در شرایط نامناسب اتفاق می‌افتند. برای آنها توانایی‌های واقعی خودتان را بسنجید، شما باید از انعطاف‌پذیری و قابلیت‌های خودتان آگاه شوید. شما هنوز نمی‌دانید که در مورد خودتان چه چیزی را نمی‌دانید. موفقیت‌های بزرگ زمانی در زندگی شما ایجاد می‌شود که شما فرصت این را داشته باشید که با به چالش کشیدن خود راه حلی پیدا کنید. دانستن اینکه می‌توانید روی خودتان حساب کنید کلید اصلی بلوغ شخصی است. شما یک انسان پیچیده در حال تکامل هستید که چیزهای زیادی یاد می‌گیرد و این همانجایی است که پتانسیل شما در آن قرار دارد. به دنبال تجربیات جدید باشید. آخرین باری که خودتان را در شرایط سخت و چالشی قرار دادید چه زمانی بود؟

حرف آخر…

موفقیت شخصی و حرفه‌ای زمانی اتفاق می‌افتد که شما آگاهانه برای رسیدن به آن در زندگی برنامه‌ریزی کنید. با استفاده از استراتژی‌هایی که در بالا عنوان شد، شما می‌توانید برای فرصت‌های زندگی خود آماده باشید. واقعیت ماجرا اینست که هیچکس دیگر به غیر از شما نمی‌تواند برای شما موفقیت بسازد. داشتن یک برنامه و رویکرد می‌تواند شرایط را به خوبی برای شما تغییر دهد.

امتیاز: 4.6 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar هستی گفت:

    این در جا زدن کشت مارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.