10 نشانه برای شناخت روان کودک از روی نقاشی

10 نشانه برای شناخت روان کودک از روی نقاشی و تصاویری که ترسیم می کند

علم روانشناسی بسیار گستره‌تر از تصورات ما است و زمانی که صحبت از شناخت کودکان در سنین کم می‌شود، این زمینه از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشید؛ اما، جالب است بدانید که می‌توان از روی نقاشی‌هایی که فرزند دلبند شما می‌کشد، به روحیات و سلامت روان او پی برد. در این مطلب شما را با 10 نشانه برای شناخت روان کودک از روی نقاشی و تصاویری که ترسیم می کند آشنا می‌کنیم تا بتوانید بهتر با فرزندان خود تعامل داشته باشید. در ادامه با دینو همراه باشید.

10 نشانه برای شناخت روان کودک از روی نقاشی

کودکان در دوران رشد خود و زمانی که هنوز خیلی کوچک هستند، از لحاظ روحی بسیار حساس و شکننده خواهند بود. شما باید به عنوان یک والد حامی، در همه حال به روحیات و سلامت روان فرزند خود رسیدگی کنید و مطمئن شوید مشکل خاصی از چشم شما پنهان نمانده است. برای این کار به صورت مداوم به تصاویری که فرزند شما خلق می‌کند توجه کنید تا از حال او باخبر بمانید. در ادامه 10 نشانه برای شناخت روان کودک از روی نقاشی را همراه ما می‌خوانید.

#1

در نقاشی کودکان، ابر سمبل مادر و خورشید سمبل پدر است.

#2

پاک کردن و اصلاح مداوم نقاشی نشانه ارس و اضطراب درونی است.

#3

ردیف و پشت سر هم بودن عناصر مختلف در نقاشی، مثلا جوجه‌های یک مرغ ردیف شده پشت سر مادرشان نشان دهنده استعداد ریاضی کودک است.

#4

وجود حیوانات در نقاشی کودک بیانگر حس طبیعت گرایی او است.

#5

زیاد بودن جزییات و تعداد دکمه‌‌های آدم‌ها در نقاشی کودکان، نشان دهنده کمبود اعتماد به نفس او است.

#6

اشکال نوک تیز و خطوط شکسته در نقاشی نشونه خشونت در زندگی کودک است و هر چه خطوط منحنی‌تر و نرم‌تر باشد، به معنای آرامش اوست.

#7

اگر فرزند شما در نقاشی‌هایش برای خانه‌ها در و پنجره نکشد، به معنای وابستگی افراطی و بیش از اندازه او به مادر است.

#8

اگر کل نقاشی به صورت کوچک و در گوشه صفحه ترسیم شود، عدم مقبولیت فردی توسط خود کودک و اعتماد به نفس ضعیف او را نشان می‌دهد.

#9

اگر عناصر موجود در نقاشی از لحاظ ابعادی با یکدیگر متناسب نباشند، برای مثال: سر بزرگ‌تر از بدن کشیده شود، نشان از ناسازگاری کودک و اضطراب او دارد.

#10

کشیدن خورشید با جزییات و صورت دادن به آن، نشانه رابطه خوب و سازنده با پدر و خورشید بدون جزییات و سیاه رنگ نشانه مشکلات عمیق عاطفی با او است.

روانشناسی کودک از روی نقاشی

نظر شما درباره 10 نشانه برای شناخت روان کودک از روی نقاشی چیست؟ آیا موارد دیگری را می‌توانید به این فهرست اضافه کنید؟ شما در مورد نحوه شناخت کودک و وضعیت روانی او چه اطلاعاتی دارید؟ دیدگاه‌ها و پیشنهادات ارزشمندتان در این زمینه را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.