تتلو

مسدود شدن صفحه اینستاگرام تتلو : قاچاق دختران 15 تا 20 ساله در استانبول

این روزها که لایوها و فعالیت‌های شاخ‌های مجازی، اینستاگرام را به کثافت کشیده است، در این میان شاهد فعالیت‌های امیرحسین مقصودلو یا به قولی تتلو نیز بوده‌اید. به طور حتم می‌توانیم بگوییم که رفتارهای تتلو و دیگر دوستانش در واقع یک فاجعه اخلاقی به حساب می‌آید و از کنترل خارج شده است. در واقع رفتارهای این خواننده خارج از رفتارهای عادی و خلاف اخلاق و قوانین هر کشوری است.

صفحه اینستاگرام تتلو مسدود شد!

به تازگی تتلو در اینستاگرام خود اعلام کرده که به دنبال دخترانی با سن کم و زیر سن قانونی است و از کاربران و طرفدارانش خواسته تا تا دخترانی 15 تا 20 ساله را برایش پیدا کنند و در اختیارش قرار دهند. آیا این موضوع شما را یاد چیز خاصی نمی‌اندازد؟ بله ما را به یاد حرم‌سرا و قاچاق دختران می‌اندازد. البته این تنها موضوع مبتذلی نبود که از تتلو دیده شد اما عاملی برای بسته شدن صفحه اینستاگرام او بود.

تتلو

خوشبختانه این رفتارها با واکنش بسیاری از کاربران روبرو شده و ظاهران بسیاری از کاربران، صفحه تتلو را به دلیل رفتارهای غیرقانونی و غیراخلاقی به اینستاگرام گزارش دادند. در نهایت اینستاگرام صفحه امیر تتلو را با 4 میلیون دنبال‌کننده از دسترس خارج کرد. بخش غم‌انگیز ماجرا، تعداد دنبال‌کنندگان این شخصیت است. آیا 4 میلیون کاربر تتلو را الگوی رفتاری خود قرار می دهند و رفتارهای او را رصد می‌کنند؟ در این میان برخی معتقدند که او یک بیمار روانی است و به جای زندان باید در مراکز روانی تحت درمان قرار گیرد.

در این میان عده‌ای با دید به ظاهر روشنفکرانه خود معتقدند که تتلو واقعیت‌های جامعه را بیان می‌کند و تصویر واقعی را جامعه را نشان می دهد. از سوی دیگر برخی معتقدند که مردم و کاربران، مقصودلو را به این روز انداختند اما شاید بد نباشد نگاهی به عکس‌های گذشته‌ی تتلو هم بیندازید و ببینید که او همیشه همین بوده است. اما نکته‌ی جالب این است که چنین رفتارهایی از تتلو و دیگر شاخ‌های مجازی باعث عادی جلوه دادن مسائل غیر اخلاقی است و در ناخودآگاه تاثیر زیادی در افکار عمومی خواهد داشت. حتی اگر بگویید که که دنبال‌کنندگان او فقط نوجوانان هستند که این طور نیست، باز هم باید نگران باشیم که چه بر سر نوجوانان خواهد آمد.

البته در گذشته هم صفحه اینستاگرام امیرحسین مقصودلو به دلیل نظرات خشونت‌آمیز علیه زنان و پیشنهادات غیر‌اخلاقی از سوی اینستاگرام مسدود شده بود و این بار ماجرا به طبیعی جلوه دادن حرم‌سرا و قاچاق دختران کشیده شده است. شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در رابطه با تتلو، شاخ‌های مجازی و رفتارهای غیر اخلاقی این افراد در اینستاگرام بیان کنید.

امتیاز: 4.2 از 5 (16 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar ایرانی گفت:

    “در این میان عده‌ای با دید به ظاهر روشنفکرانه خود معتقدند که تتلو واقعیت‌های جامعه را بیان می‌کند و تصویر واقعی را جامعه را نشان می دهد.”
    کاملا درسته! یک عده روشنفکر نما و جامعه شناس نما میان این طوری میگن و میخوان تتلو رو تبدیل به یک پدیده ی جامعه شناختی بکنند و برداشت ها و نظرات خودشون را بر این ماجرا بار کنند.
    اما واقعیت اینه که امثال تتلو، خوشبختانه کم اما، در تمام کشورهای جهان هستند. افرادی شبیه تتلو، از نظر ظاهر و سبک زندگی و افکار و باورها، از استرالیا و چین گرفته تا هند و ترکیه و اسکاندیناوی و آلمان و آمریکا وجود دارند. اما افراد جامعه باید آگاه و هوشیار باشند و دنباله رو و سیاهی لشکر امثال تتلو نشوند (که شوربختانه عده ای که کمتر آگاه و هوشیارند از جمله نوجوان ها فریب این افراد را می خورند).

  2. Avatar آیسان گفت:

    من فکر میکنم دنبال کنندگانش بیشتر میخوان بدونند چه مزخرف جدیدی گفته. البته اون دفعه که رکورد لایک یا کامنت اینستاگرام رو شکست هم هست. ولی معمولا این جور طرفدارها تعداد کمتری دارند که اکانت های زیادی می سازند و کامنت هم زیاد می گذارند. یعنی افراد واقعی نیستند. به خصوص که تتلو برای جلب توجه قطعا از امکانات افزایش فالوئر که بیشتر هم غیرواقعی هستند استفاده می کنه

  3. Avatar محمد گفت:

    به نظرم ادم اگر تفکر داشته باشه حتی تتلو در موسیقی پیگیری نمیکنه چه برسه به الگو قرار دادن
    حالا اگر ایران بود میگرفتنش بعد صدا خیلی ها که الان معترض هستنم در میومد میگفتن ازادش کنید هنر رو محصور نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.