طولانی ترین ماه‌ گرفتگی قرن تا ساعتی دیگر!

طولانی ترین ماه گرفتگی قرن تا ساعاتی دیگر بین پنجشنبه (18 نوامبر) تا جمعه (19 نوامبر) رخ می‌دهد. سایه زمین 97 درصد از ماه کامل را می پوشاند و ماه را به رنگ قرمز تیره رنگ آمیزی می‌کند. به گفته رصدخانه هولکامب در دانشگاه باتلر، این طولانی‌ ترین ماه گرفتگی جزئی در 580 سال اخیر خواهد بود.

طولانی ترین ماه گرفتگی قرن

ناسا پیش‌بینی می‌کند که این ماه گرفتگی حدود 3 ساعت و 28 دقیقه و 23 ثانیه طول می‌کشد. قرار است حدود ساعت 2:19 بامداد به وقت شرقی (7:19 صبح UTC) آغاز شود. تقریباً در ساعت 4 صبح به وقت شرقی (9 صبح UTC) به حداکثر خود برسد و در ساعت 5:47 صبح به وقت شرقی (10:47 صبح UTC) به پایان می‌رسد.

ماه گرفتگی جزئی (Micro Beaver) به این دلیل نامگذاری شده‌است که در نقطه‌ای که ماه در دورترین فاصله از زمین قرار دارد رخ می‌دهد. این ماه گرفتگی به صورت جهانی قابل مشاهده نیست و تنها می‌توان در مکان‌هایی که ماه بالای افق قرار دارد آن را رویت کرد. این ماه گرفتگی از شمال آمریکا و اقیانوس آرام، غرب اروپا، شرق استرالیا، نیوزلند و ژاپن قابل مشاهده خواهد بود. اگر در آفریقا، خاورمیانه یا غرب آسیا هستید، نمی‌توانید گرفتگی را در جایی که هستید ببینید، و ممکن است در مناطق دیگر ابرها مانع دید شوند، بنابراین بررسی گزارش‌های آب‌وهوا حیاتی است.

اگر ماه گرفتگی را به صورت حضوری  از دست دادید می‌توانید آن را به صورت آنلاین در سایت‌های علمی ببینید و همچنین سال آینده دو فرصت دیگر برای دیدن یک ماه گرفتگی کامل بین 15 تا 16 می 2022 و به دنبال آن یک ماه گرفتگی دیگر بین 7 و 8 نوامبر، در اواخر همان سال خواهید داشت.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.