قدرت تشخیص هوش مصنوعی

قدرت تشخیص هوش مصنوعی در زمینه بیماری‌های کودکان بسیار قوی‌تر از پزشکان شده است!

همان‌طور که می‌دانید، هوش مصنوعی به‌قدری پیشرفت کرده که می‌تواند بیماری‌های زیادی را تشخیص دهد و ظاهراً در این زمینه از بشر‌ نیز پیشی گرفته است. به‌تازگی خبری منتشر شده که در آن از بهبود قدرت تشخیص هوش مصنوعی نسبت به انسان، درزمینه بیماری کودکان گفته می‌شود. البته ظاهراً ثابت‌شده که هوش مصنوعی از پزشکان تازه‌کار تشخیص بهتری دارد اما ظاهراً درزمینه سلامت کودکان و تشخیص بیماری‌های کودکان، این تکنولوژی عملکرد بهتری خواهد داشت.

قدرت تشخیص هوش مصنوعی درزمینه بیماری‌های کودکان

قدرت تشخیص هوش مصنوعی

با توجه به بررسی‌ها که بیش از 1.3 میلیون پرونده پزشکی بیماران در اختیار هوش مصنوعی قرارگرفته، مشخص شد که هوش مصنوعی تشخیص بسیار خوبی درزمینه بیماری کودکان دارد. تا حدی که این تشخیص خوبُ، از پزشکان نیز پیشی گرفته است. درواقع بر اساس این بررسی، هوش مصنوعی موفق شد تا برای افراد زیر 18 سال تشخیص کاملاً درستی را ارائه دهد. تاکنون هوش مصنوعی توانسته است تا بیماری‌هایی نظیر آبله مرغان، آنفولانزا، تب، مشکلات دست و پا و بیماری‌های دهان را در کودکان به‌طوری دقیق تشخیص دهد.

البته شایان‌ذکر است که در هوش مصنوعی نیز احتمال خطا وجود دارد اما شاهد خطای انسانی براثر خستگی یا موارد این‌چنینی نخواهیم بود. درواقع یکی از مزایای هوش مصنوعی این است که همیشه آماده‌به‌کار بوده و هرگز خستگی برایش معنا ندارد. از سوی دیگر پس از تشخیص بیماری هر تعداد بیمار، حافظه‌اش همچنان به خوبی کار خواهد و انرژی از دست رفته‌ای نخواهد داشت. درنتیجه احتمال بروز خطای انسانی در هوش مصنوعی صفر خواهد بود.

اما باید بگوییم که این هوش مصنوعی باقدرت تشخیص بالایش همچنان از پزشکان باتجربه، کمی عقب بوده و جای پیشرفت دارد. اما می‌تواند جایگزین خوبی برای پزشکان تازه‌کار باشد اما این اتفاق نخواهد افتاد زیرا بیماران عمدتاً نیاز به حضور عواطف و اهمیت یک پزشک واقعی دارند و قطعاً ارتباط با یک ربات هوشمند در شرایط بیماری‌هایی هرچند ساده، کمی دلسردکننده خواهد بود.

به هر جهت سرعت تشخیص بیماری و سرعت بهبود شما با تشخیص هوش مصنوعی سریع‌تر اتفاق خواهد افتاد و به‌طورکلی مسئله‌ی انتظار در صف ویزیت پزشک از بین خواهد رفت. پس در مواردی ملاقات با هوش مصنوعی، برای تشخیص بیماری‌ها بهترین تصمیم خواهد بود. درنهایت بهبود عملکرد این هوش مصنوعی و قدرت تشخیص آن روزبه‌روز پیشرفته‌تر و قوی‌تر خواهد شد و روزی خواهد رسید که هوش مصنوعی جایگزین پزشکان شود.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.