لباس‌های گوشتی Squishies

لباس‌های گوشتی Squishies با ظاهر زننده خود مفهوم فرم بدنی ایده‌آل را از بین می‌برند

یک هنرمند نساجی انگلیسی خانواده‌ای از لباس‌های پارچه‌ای گوشتی را به عنوان «نمایشی شاد از فرم بدن انسان» (A Joyful Representation of the Human Form) طراحی کرده است. در ادامه با تصاویر لباس‌های گوشتی Squishies که با ظاهر زننده خود مفهوم فرم بدنی ایده‌آل را از بین می‌برند همراه دینو باشید.

لباس‌های گوشتی Squishies

«دیزی می کالینگریج» (Daisy May Collingridge)، هنرمند نساجی اهل انگلستان این لباس‌های گوشتی به فرم بدن انسان را با نام Squishies طراحی کرده است. این بدنه‌ها دارای لایه‌هایی هستند که از پارچه کشباف و پنبه دوخته می‌شوند. همچنین برای پر کردن درون پارچه‌ها از پوشال پشم یا پنبه، ضربه‌گیرهای دانه‌ای و شن استفاده می‌شود تا بافت و وزن متفاوتی را ارائه دهند. به نظر می‌رسد هر قطعه در این طراحی، جلوه‌ای اغراق شده و شیطنت آمیز از خطوط هندسی آناتومی عضلانی بدن انسان در نظر گرفته شده است. بعضی از سایه‌های به کار رفته در رنگ‌های صورتی تیره، بنفش و آبی،  کاملا اغراق شده هستند. این در حالی است که رنگ‌های پرجنب و جوشی مانند نارنجی و زرد به خوبی با رنگ‌های مات و بژ هماهنگ می‌شوند. کالینگریج درباره طراحی خود می‌گوید:

از نظر من لباس‌ها نمایشی شاد از فرم بدن انسان هستند که با عناصر خیالی ترکیب می‌شوند. آن‌ها بدن ما هستند و گوشت، فرم و حرکت انسان را جشن می‌گیرند. من فکر می‌کنم به جای مجسمه سازی با سنگ یا جواهرات، استفاده از پارچه قابل لمس‌تر و دوست داشتنی‌تر است؛ چون، پارچه همیشه نرم و گرم باقی می‌ماند.

لباس‌های گوشتی Squishies
لباس‌های گوشتی Squishies
لباس‌های گوشتی Squishies

فرم بدنی ایده‌آل

کالینگریج برای هر کدام از طراحی‌های خود، نام مخصوصی در نظر گرفته است. او آن‌ها را یک خانواده می‌داند و معتقد است که همه آن‌ها دارای شخصیت خاص خود هستند. همچنین خانواده فعلی او را «برت» (Burt)، «هیلاری» (Hilary)، «کلیو» (Clive) و «دیو» (Dave) تشکیل می‌دهند.

لباس‌های گوشتی Squishies هم می‌توانند به صورت ایستا به نمایش گذاشته شوند و هم می‌توانند برای ارائه عملکردی باشکوه‌تر، توسط افراد پوشیده شوند. پیش‌بینی می‌شود این آثار هنری که برای به چالش کشیدن «حرکت» طراحی شده‌اند، در رقص یا یک فیلم مخصوص مورد استفاده قرار گیرند. بد نیست بدانید که برای ساختن هر قطعه از این لباس‌ها، حدود سه ماه زمان لازم است.

کمد لباس‌های گوشتی Squishies
نمایشی از لباس‌های گوشتی Squishies

دیزی می کالینگریج

او درباره ایده اصلی آثار خود این گونه توضیح می‌دهد:

آناتومی بدن انسان همیشه مورد علاقه من بوده است. مادرم من را به تماشای «جهان‌های بدن» (Body Worlds)، اثر «گونتر فون هاگنز» (Gunther von Hagens) برد. شما می‌توانستید ببینید که انسان و حیوانات دیگر، با تمام شکوه بیولوژیکیشان، آناتومی بدن خود را در گچ حفظ کرده بودند. ایده لباس‌های گوشتی Squishies الهام گرفته از آثار «کارولین ویتو» (Karoline Vitto) فارغ‌التحصیل کالج رویال هنر است. آثار او به صورتی است که منحنی‌های فرم بدن زن را برجسته می‌کنند. ویتو قصد داشت با مجموعه فیلم The Body as Material، تصویری مثبت از بدن انسان ایجاد کند. او زنان را ترغیب می‌کند تا مناطقی را که از نظر آن‌ها عیب و نقص به حساب می‌آیند، با مهربانی بیشتری ببینند.

دیزی می کالینگریج
آناتومی بدن زن
صورت‌های زننده لباس‌های گوشتی Squishies
اغراقی از چاقی

شما درباره لباس‌های گوشتی Squishies چه دیدگاهی دارید؟ آیا این ایده خلاقانه جدید توانسته به خوبی مفاهیم زیبایی ظاهری بدن انسان را به چالش بکشد؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: De Zeen

بیشتر بخوانید: سبک جاودان: لباس اسکلت آیریس ون هرپن دنیای مد را به چالش می‌کشد

بیشتر بخوانید: تفسیر فرهنگی خودشناسی و رسانه‌های اجتماعی با رشته‌های رنگی ماسک‌های عجیب و غریب

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.