ماده زیست تخریب پذیر ساخته شده از جلبک دریایی

ماده زیست تخریب پذیر ساخته شده از جلبک دریایی راه حلی برای معضل پلاستیک

همان طور که می‌دانید، پلاستیک به هیچ وجه زیست تخریب پذیر نیست و برای مدت بسیار طولانی در طبیعت باقی می‌ماند و یکی از بزرگ‌ترین عوامل ایجاد کننده ضایعات محیطی و آلودگی زمین است. هر ساله 8 میلیون تن پلاستیک در اقیانوس‌ها ریخته می شود و این امر منجر به نابودی گونه‌های بسیار زیادی از جانوران و آبزیان است که به معضل جدی تبدیل شده است. با این شرایط نیاز مبرم به تغییر رفتار ما در مورد پلاستیک‌های یکبار مصرف احساس می‌شود تا بتوان بحران پلاستیک در جهان را کنترل کرد. در ادامه با همراهی دینو درباره ماده زیست تخریب پذیر ساخته شده از جلبک دریایی راه حلی برای معضل پلاستیک بخوانید.

ماده زیست تخریب پذیر ساخته شده از جلبک دریایی

ماده زیست تخریب پذیر ساخته شده از جلبک دریایی راه حلی برای معضل پلاستیک

«ناتپلا» (Notpla) یک ماده پایدار ساخته شده توسط یک شرکت استارتاپی با هدف ناپدید کردن بسته بندی محصولات به صورت طبیعی است. مواد ابتکاری مبتنی بر جلبک دریایی جایگزینی زیست تخریب پذیر برای پلاستیک یکبار مصرف است که سیاره ما را به طرزی جدی فرا گرفته است. این ماده زیست تخریب پذیر ساخته شده از جلبک دریایی می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای لیوان‌های پلاستیکی و کیسه‌های بسته بندی انواع مواد غذایی باشد. همچنین می‌توان آن را به فیلم‌های نازک یا روکشی برای مقوا تبدیل کرد تا طیف وسیعی از محصولات را ایجاد کند. تیم طراح و سازنده این ابتکار ویژه، در این باره توضیح می‌دهند:

امروزه مصرف کنندگان نه تنها از مسئله آلودگی پلاستیک آگاه هستند، بلکه از نظر احساسی نیز درگیر این موضوع می‌باشند. ما به کمک مهندسان و حامیان طراحی این ماده تلاش کردیم استراتژی، نام، هویت و نام تجاری ویژه‌ای را ارائه دهیم که مردم در مورد ارزش بالقوه آن در جهان تردید نخواهند داشت و به زودی مورد حمایت دنیا قرار خواهد گرفت.

ماده زیست تخریب پذیر
جهانی بدون پلاستیک
Notpla یک ماده تکاملی و تجزیه پذیر

ویژگی‌های ناتپلا

ناتپلا به دنبال کاهش مصرف پلاستیک و با توجه به آگاهی بیشتر مخاطبان در مورد بسته بندی مواد غذایی، مزایای قابل توجهی در اختیار برندهای مصرف کننده قرار می‌دهد. این ماده طراحی شده است تا یک تعریف ساده و جسورانه از بسته بندی باشد. Notpla در سال 2019 در London Marathon با Lucozade و London Cocktail Week مورد آزمایش قرار گرفت و از آن زمان با Just Eat و Unilever مشارکت کرد تا در حالی که یک تجربه جدید و هیجان انگیز برای مشتریان ایجاد می‌کند، بسته بندی مواد غذایی پایدارتری را ارائه دهد. این ماده تا 1 متر در روز رشد می‌کند، نیازی به آب شیرین یا کود ندارد و به طور فعال به اسید زدایی اقیانوس‌ها کمک می‌کند.

ناتپلا به طور طبیعی در طی 4 الی 6 هفته در طبیعت متلاشی می‌شود و بدون میکرو پلاستیک، زباله‌ای در طبیعت به جا نمی‌گذارد. امیدواریم در آینده نزدیک شاهد عرضه این محصول به طور عمده در جهان باشیم. نظر شما درباره این ماده زیست تخریب پذیر ساخته شده از جلبک دریایی چیست؟ آیا مشتاق حمایت از این اختراع خلاق برای آینده‌ای بهتر هستید؟ دیدگاه‌های ارزشمندتان را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Yanko Design

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.