مخوف‌ترین زندان دنیا

مخوف‌ترین زندان دنیا؛ محلی که سالانه جان 5 هزار نفر را می‌گیرد

طبق اطلاعات منتشره از سوی مسئولان بیمارستان این زندان، یکی از هر پنج نفری که برای تحمل دوران محکومیت خود به زندان ملی فیلیپین منتقل می‌شود، جان خود را از دست می‌دهد.

به گزارش سی ان ان به دلیل جمعیت بیش از حد زندان، بیماری‌های مختلف و خشونت مجرمان، سالانه حدود 5200 نفر در زندان جدید بیلیبید (New Bilibid Prisin) کشته می‌شوند.

به گفته ارنستو تامایو، یکی از افراد ارشد بخش پزشکی بیمارستان این زندان که برای ارائه توضیحات به مجلس سنا دعوت شده بود، جمعیت زیاد زندانیان باعث شده تا کنترل بیماری‌هایی مثل سل غیرممکن باشد.

زندان NBP که در نزدیکی مانیل، پایتخت فیلیپین واقع شده، در ماه‌های اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کرده و باعث شده تا سیستم قضایی این کشور تحقیقات جامعی را در مورد فساد در این مجموعه آغاز کند.

در ماه آگوست شایعه آزادی یکی از شهرداران سابق که به دلیل قتل و تجاوز در این زندان نگهداری می‌شد خشم عمومی را برانگیخت. سپس فردی ادعا کرد که مسئولان زندان به او گفته‌اند که می‌تواند با پرداخت 970 دلار دوران محکومیت همسر خود را کاهش دهد. پس از آن به گفته برخی از سناتورهای فیلییپن، مشخص شد که برخی از محکومین با پرداخت مبلغی مشخص زندگی شاهانه‌ای در این مکان برای خود فراهم کرده‌اند. گفته شده که مسئولان زندان با دریافت مبلغی پول حاضرند تا وسایلی مثل موبایل، سیگار و تلویزیون را به داخل مجموعه قاچاق کنند. حتی شنیده شده که برخی از محکومین دارای پرستار و آشپز شخصی در بیمارستان این زندان هستند.

زندان کوئه‌زون، 2016
زندان کوئه‌زون، 2016

وضعیت زندان‌ها در فیلیپین

آمار بالای مرگ و میر در زندان‌های فیلیپین چیز جدیدی نیست. در سایر زندان‌های این کشور مثل زندان Quezon نیز جمعیت بسیار زیادی در محیط‌های کوچک نگهداری می‌شوند. طبق گزارشی که سی ان ان در سال 2016 از این زندان تهیه کرده، زندانیان حتی جای خواب ندارند. تنها در یکی از اتاق‌های 18.5 متری این زندان، هشتاد و پنج نفر نگهداری می‌شدند. در یکی دیگر از اتاق‌ها که تنها کمی از این سلول بزرگتر بوده و برای نگهداری 30 نفر طراحی شده، 131 نفر زندانی شده بودند.

با انتخاب دوارته به عنوان رئیس جمهور و مبارزه همه جانبه او با تجارت شیشه و سایر مواد مخدر، تعداد زندانیان این کشور رشد چشمگیری داشته است. برای مثال در سال 2016 و تنها پس از هفت هفته از آغاز ریاست جمهوری دوارته، تعداد زندانیان کوئه‌زون از 3600 نفر به 4053 نفر افزایش یافته.

طبق اطلاعات منتشره از سوی ICPR، تعداد زندانیان فیلیپینی در ماه می 2018 حدود 188 هزار نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: سلول‌های زندان در نقاط مختلف جهان و ایران به همراه تصاویر آن

امتیاز: 3.6 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.