اختلالات خواب

اختلالات خواب : آیا به این فکر کرده‌اید که چرا بعضی از مردم در خواب راه می‌روند؟

برخی از مردم به اختلالات خواب مبتلا هستند و این اختلال می‌تواند در حالت‌های مختلفی بروز کند. برای مثال برخی در خواب صحبت می‌کنند یا برخی دیگر در خواب راه می‌روند. تخمین زده شده که ۱۵ درصد مردم جهان دچار اختلالات خواب هستند.

دکتر کلر اِلندر، متخصص اختلالات خواب در بیمارستان الکساندر و مرکز پزشکی اختلالات ‌خواب در استرالیا، خوابیدن را طبقه‌بندی می‌کند. در واقع گروهی از اختلالات‌ خواب هستند که باعث می‌شوند کارهایی را در خواب انجام دهید که نباید انجام شوند. بر اساس تحقیقات این دکتر زمانی اختلال خواب رخ می‌دهد که مغز تفکیک ناقصی بین بیداری و خواب دارد. در واقع مغز در تشخیص بیداری و خواب دچار مشکل می‌شود. البته این بدان معنا نیست که افرادی که اینگونه اختلا‌لات را دارند به خواب عمیقی نمی‌روند.

اختلالات خواب

این اختلالات مربوط به خواب، عموما ژنتیکی است و از دوران کودکی آغاز می‌شود. به همین دلیل بسیار از کودکانی که در خواب صحبت می‌کنند یا در خواب راه می‌روند، در جوانی این مشکلات را ندارند و این اختلال به طور کلی از بین خواهد رفت. اما در برخی دیگر از افراد این اختلال باقی می‌ماند و تا بزرگسالی نیز ادامه خواهد داشت. البته تعداد افرادی که در بزرگسالی در خواب راه بروند بسیار کم است. البته سبک زندگی نیز می‌تواند بر این موضوع تاثیر بگذارد و میزان اختلالات مربوط به خواب را افزایش دهد.

دکتر اِلندر معتقد است که به طور کلی، جلوگیری از مصرف محرک‌های مغز مانند الکل، کافئین و دیگر مواد محرک قبل از خواب می‌تواند این اختلال را کاهش دهد. همچنین به موقع خوابیدن می‌تواند این اختلال را از بین ببرد و از سوی دیگر کمبود خواب باعث افزایش این اختلا‌لات خواهد شد. شما عزیزان اگر تجربه صحبت کردن یا راه رفتن در خواب را دارید، می‌توانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای چرت زدن شما در طول روز چه زمانی است؟
بیشتر بخوانید: وزن پتو در خوابی آرامش‌بخش تاثیر خواهد داشت و بی‌خوابی را از بین خواهد برد
بیشتر بخوانید: چرا برای داشتن خواب خوب باید جوراب بپوشیم و این موضوع چه تاثیری بر بدن دارد؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar محسن منصوری گفت:

    فرد خوابرو اصلا خواب نیست فرد خوابرو می تواند به محل کار خود برود وکاری را با همان حالت با دقت انجام دهد وبازگردد در حقیقت خوابرو ها در خلسه یا هیپنوز هستند و یکی از گروه افرادی هستند که استعداد بالایی در هیپنوتیزم پذیری دارند ، چون هیچ کس در خواب نمی تواند راه برود یا کاری انجام دهد .

  2. Avatar Googooli گفت:

    “در واقع مغز در تشخیص بیداری و خواب دچار مشکل می‌شود”
    در روانشناسی خواب ۵ مرحله داره و در مغز هم موقع خواب ۳ قسمت عمده کم کار و دو قسمتی که در بیداری کم کار هستن فعال میشن. مساله اینه که که در مرحله REM مغز ماهیچه ها و عضلات رو بنوعی فلج میکنه تا شما هنگام داشتن رویا اگر در رویاتون مثلا مشت و لگد زدین راه رفتید یا مثلا ادرار کردین اون رو در عمل انجام ندید. تنها مساله اینه که در این اختلالات ارسال این فرمان از مغز بهر شکلی با مشکل مواجه میشه نه اینکه مغز فرق خواب و بیداری رو تشخیص نده نهایتا با دارو تا حد زیادی کنترل میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.