بازیگر آمریکایی ویل اسمیت به مدت 10 سال از حضور در اسکار محروم شد

پس از سیلی زدن بازیگر آمریکایی به کریس راک در مراسم، ویل اسمیت به مدت 10 سال از حضور در مراسم اسکار و سایر رویدادهای آکادمی محروم شد. آکادمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نود و چهارمین مراسم اسکار تحت الشعاع رفتار غیرقابل قبول و مضری که آقای اسمیت روی صحنه انجام دادند، قرار گرفت.

محروم شدن ویل اسمیت

اسمیت به خاطر اقدامات خود عذرخواهی کرده و از آکادمی استعفا داد. این بازیگر به دلیل شوخی راک در مورد سر تراشیده همسرش که به خاطر بیماری ریزش موی آلوپسی بود، به او سیلی زد و کمتر از یک ساعت بعد، او جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در شاه ریچارد دریافت کرد، فیلمی که او در نقش پدر ستاره‌های تنیس ونوس و سرنا ویلیامز بود.

آکادمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که محروم شدن اسمیت با هدف “محافظت از هنرمندان و مهمانان و بازگرداندن اعتماد به آکادمی ” انجام شده است. آکادمی گفت که پس از سیلی ویل اسمیت به راک، در رسیدگی به وضعیت کوتاهی کرده و آمادگی مواجه با این موارد بی‌سابقه را نداشته است و از این بابت عذرخواهی کرد. همچنین از راک برای “حفظ خونسردی خود در این شرایط” تشکر کرد.

اسمیت در بیانیه استعفای خود گفت که “به اعتماد آکادمی خیانت کرده” و از اقدامات خود دلشکسته و ناراحت است. همچنین گفت “به طور کامل همه عواقب رفتارخود را می پذیرد”.

استانداردهای رفتاری که آکادمی فیلم تعیین کرده بود شامل موارد انضباطی مختلفی برای اسمیت بود، مانند کنار گذاشتن او از مراسم اسکار در آینده، لغو صلاحیت او برای جوایز یا پس گرفتن اسکار تازه برنده شده‌اش. تنها یک اسکار تا به حال پس گرفته شده است. فیلمی به نام آمریکایی‌های جوان در سال 1969 برنده جایزه بهترین مستند شد اما مشخص شد که در آن سال واجد شرایط دریافت این جایزه نبوده است. فراتر از اقدامات آکادمی، حداقل دو استودیو سونی و نتفلیکس  پروژه‌های خود را با اسمیت متوقف کردند.

راک که آخرین تور استند آپ کمدی خود را بلافاصله پس از پخش تلویزیونی اسکار آغاز کرد، به طور علنی در مورد این سیلی اظهار نظری نکرده است. او ماه گذشته در یک برنامه به طرفداران خود گفت که “هنوز در حال هضم اتفاقاتی است که افتاده” و پس از گذشت چند مدت درباره این اتفاق صحبت خواهد کرد.

نظر شما درباره این اتفاق و محروم شدن ویل اسمیت چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar Intel گفت:

    بیماری مشخص روانی داره مثل تکانه های رفتاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.