پرطرفدارترین ورزش‌های جهان

پرطرفدارترین ورزش‌های جهان چند هوادار دارند؟

ورزش در سراسر جهان به‌عنوان یک سرگرمی، یک حرفه و حتی یک روش مناسب برای تناسب‌اندام پذیرفته‌شده است. این روزها تنوع ورزش‌ها بسیار زیاد شده و هر ورزش هوادار طرفداران خاص خود را دارد. این روزها ورزش‌ها با توجه به محبوبیتشان در بین مردم به یک صنعت سودآور تبدیل‌شده‌اند و درآمدهای میلیاردی را به‌ویژه در کشورهای توسعه‌یافته به ارمغان آورده‌اند. محبوبیت برخی ورزش‌ها در بین مردم بیشتر است و مردم علاقه‌مند به تماشای ورزش‌های زیادی هستند که در ادامه قصد داریم تا پرطرفدارترین ورزش‌های جهان را معرفی کنیم.

معرفی پرطرفدارترین ورزش‌های جهان

  1. فوتبال با 4 میلیارد هوادار

فوتبال

فوتبال از پرطرفدارترین ورزش‌های جهان شناخته‌شده است و بر اساس آمارها بیش از نیمی از جمعیت جهان طرفدار جدی فوتبال هستند. این ورزش با داشتن بیش از 4.3 میلیارد هوادار به حوزه‌ی جهانی نفوذ کرده و برای مردم بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. فوتبال باستان در اوایل قرن دوم وارد چین شد و رومی‌ها، یونانی‌ها و ژاپنی‌ها نیز جزو اولین بازیکنان فوتبال بوده‌اند. فوتبال معاصر در انگلستان آغاز شد و توجه زیادی را به خود جلب نمود. پس‌ازآن ورزش فوتبال در سراسر دنیا گسترش یافت و در اروپا و آمریکا روزبه‌روز پیشرفت کرد. این ورزش اکنون به یکی از ورزش‌های پررونق و پرسود تبدیل‌شده و نظر دنیا را به خود جلب کرده است.

  1. کریکت با 2.5 میلیارد هوادار

کریکت

کریکت با بیش از 2.5 میلیارد هوادار دومین ورزش محبوب دنیا است. شروع این ورزش در انگلستان بود و هنوز در این کشور و کشورهای اطراف آن محبوب‌ترین ورزش محسوب می‌شود. این ورزش در قرن 18، ورزش ملی انگلستان معرفی شد. کریکت علاوه بر بریتانیا، در کشورهای هند، سریلانکا، بنگلادش، پاکستان و استرالیا نیز بسیار محبوب است.

  1. هاکی روی چمن با 2 میلیارد هوادار

هاکی

ورزش هاکی دو نوع است که می‌توان به هاکی روی یخ و هاکی روی چمن اشاره کرد. هاکی روی چمن سومین ورزش محبوب و پرطرفدار جهان بوده که در اروپا، آفریقا، استرالیا و آسیا نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. اکنون هاکی روی چمن در هند، استرالیا و پاکستان به‌صورت جدی بازی می‌شود و شاهد تیم‌های قدرتمندی در این کشورها هستیم.

  1. تنیس با 1 میلیارد هوادار

تنیس

تنیس یک ورزشی است که در نسخه‌های مختلفی دیده می‌شود که توسط رومی‌ها، مصری‌ها و یونانیان به وجود آمده است. این ورزش در فرانسه به‌روزرسانی و مدرن شده و در بین مردم محبوبیت پیداکرده است. پس از به‌روزرسانی این ورزش، به سایر نقاط اروپا و جهان گسترش یافته است.

  1. والیبال با 900 میلیون هوادار

والیبال

والیبال از اروپای غربی و آمریکای شمالی آغاز شد. این ورزش توسط ویلیان جی مورگان در سال 1895 در ایالات‌متحده اختراع شد و با بهره‌گیری از قوانین و عناصر بسکتبال، تنیس، هندبال و بیسبال ایده پردازی شد. این ورزش در طول سال‌ها پیشرفت و مدرن سازی گشته و اکنون جزو ورزش‌های محبوب دنیا محسوب می‌شود.

  1. تنیس روی میز با 875 میلیون هوادار

تنیس روی میز

تنیس روی میز در قرن نوزدهم در انگلستان به‌عنوان یک نسخه‌ی جدید از تنیس آغاز شد و با نام پینگ‌پونگ گسترش یافت. این ورزش در کره جنوبی، سوئد و چین بسیار محبوب است و شاهد تیم‌های قدرتمندی در این کشورها هستیم. اکنون تنیس یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های جهان شناخته‌شده و بازی ساده و سرگرم‌کننده‌ای است.

  1. بسکتبال با 825 میلیون هوادار

بسکتبال

بسکتبال نیز تبدیل به یک بازی جهانی شده که توسط دکتر جیمز ناسمیت در سال 1891 در ماساچوست ایالات‌متحده اختراع‌شده است. او این ورزش را برای بازی در خانه با فوتبال جایگزین کرد تا حادثه کمتری ایجاد کند. این ورزش اکنون در آمریکا بسیار محبوب است و طرفداران زیادی دارد.

  1. بیسبال با 500 میلیون هوادار

بیسبال

بیسبال بیشترین تعداد هوادارانش را در ایالات‌متحده، کارائیب و ژاپن دارد. این ورزش تا قبل از قرن نوزدهم نسخه‌های متفاوتی داشت و پس از تغییراتی، جهانی و محبوب شد و نظر کشورهای مختلفی را به خود جلب کرد. اکنون بیسبال یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های جهان است.

  1. راگبی با 475 میلیون هوادار

راگبی

راگبی نیز یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های جهان است که در انگلستان بسیار محبوب بوده و تاکنون 475 میلیون هوادار را به خود جلب کرده است. پس از انگلستان این بازی در استرالیا و نیوزیلند نیز گسترش‌یافته و از بازی‌های محبوب این مناطق است.

  1. گلف با 450 میلیون هوادار

گلف

گلف از اروپای غربی، شرق آسیا و آمریکای شمالی آغاز شد و بعدها باشگاه‌هایی برای ضربه زدن به توپ و هدف‌گیری این‌چنینی راه‌اندازی شدند. این ورزش کم هیجان پس از بروز شدن در اسکاتلند نیز طرفداران زیادی پیدا کرد و درنهایت به سراسر جهان گسترش یافت.

امتیاز: 4.0 از 5 (8 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar فرهاد گفت:

    کشتی آزاد ورزش ملی تمام کشورهاست و خیلی طرفدار داره بخصوص در روسیه،ترکیه،کوبا،امریکا و…

  2. Avatar فرید گفت:

    کشتی خیلی جذابه و طرفداران زیادی داره

  3. Avatar محمد گفت:

    فوتبال سالارهههههههه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.