چاپ سه بعدی فولادی اسکلت بیرونی

اولین سازه پیش ساخته مدولار با فناوری چاپ سه بعدی فولادی اسکلت بیرونی

این خانه‌های جدید می‌توانند اولین نمونه‌های ساخت و ساز با کمک فناوری چاپ 3 بعدی در جهان باشند که به نوعی آینده معماری را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در ادامه همراه دینو با اولین سازه پیش ساخته مدولار با فناوری چاپ سه بعدی فولادی اسکلت بیرونی آشنا شوید.

چاپ سه بعدی فولادی اسکلت بیرونی

اولین سازه پیش ساخته مدولار با فناوری چاپ سه بعدی فولادی اسکلت بیرونی

«اکسو استیل» (Exosteel) واقع در Orani ساردینیا، اولین نمونه خانه مسکونی در جهان است که از یک سیستم ساختمانی اسکلت بیرونی با فناوری چاپ سه بعدی فولادی بهره می‌برد. این سازه که از عناصر مجسمه سازی هنرمند بزرگ «کنستانتینو نیوولا» (Costantino Nivola) الهام گرفته شده و تمام عناصر عملکردی ساختمان را پشتیبانی و بار وارده را به خوبی در جهت تکیه گاه‌ها توزیع می‌کند.

از آن جایی که موزه‌ها مراکز اجتماعی جذب مسافران هستند و در درجه اول فرهنگ و هنر یک منطقه را معرفی می‌کنند، می‌توانند ساعت‌های طولانی افراد را به گشت و گذار مشغول نمایند. به همین جهت مکانی برای استراحت و بازیابی انرژی صرف شده در کنار آن‌ها بیشتر از هر جای دیگری احساس می‌شود. با توجه به این نکته، استودیوی طراحی بین المللی «معماران ماسک» (Mask Architects) در نزدیکی موزه «نیوولا» در ساردینیای ایتالیا، مجموعه‌ای از خانه‌های مسکونی و اقامتی را تجسم کرده است تا به عنوان یک سازه با فناوری ویژه برای منطقه اطراف موزه اجرا شود. این استودیو، اولین شرکت معماری و طراحی در جهان است که از یک سیستم ساختمانی مدولار اسکلت فولادی با فناوری چاپ سه بعدی برای ساخت دهکده کوچک خود استفاده کرده است.

چاپ سه بعدی فولادی اسکلت بیرونی اولین خانه‌های مدولار پیش ساخته جهان

اکسو استیل در حقیقت گروهی از خانه‌های پیش ساخته فولادی هستند که با فرم هماهنگ با محیط طبیعی منطقه، نوعی از معماری پایدار را پیاده سازی می‌کنند. بنیانگذاران استودیو ماسک «دانیلو پتا» (Danilo Petta) و «اوزنور پینار چر» (Öznur Pınar Çer)، از آثار مجسمه سازی نیوولا و به طور ویژه مجسمه تراورتن به نام La Madre برای طراحی فرم خود الهام گرفته‌اند. اکسو استیل ناحیه‌ای از دامنه شیبدار کوهی در ساردینیا را با فرم سفید قلبی شکل خود فرا می‌گیرد. این خانه‌ها در مرکز خود دارای برج‌های انرژی هستند که از سر در La Madre الگو برداری شده است.

چاپ سه بعدی فولادی اسکلت بیرونی پایداری و سازگاری با محیط طبیعی
چاپ سه بعدی فولادی اسکلت بیرونی - نورپردازی چشم نواز
چاپ سه بعدی فولادی اسکلت بیرونی - دید پرنده
نمای روز اکسو استیل
نمای شب اکسو استیل
پلان هوایی اکسو استیل
برش عمودی اکسو استیل

عملکرد سازه‌ای اکسو استیل

خالقان این سازه نوین تلاش می‌کنند تا از پایداری هر ساختمان به تنهایی اطمینان حاصل کنند. هر ماژول این سازه‌ها در عین انعطاف پذیر بودن، قابل توسعه هستند تا با شرایط آب و هوای طبیعی ساردینیا سازگار باشند. با توجه به وجود باد در منطقه اورانی، این سازه‌ها حفره‌هایی به درون فرم خود دارند تا باد را در هر ساختمان به توربین بادی مشترک هدایت کنند. معماران استودیو ماسک در توصیف مجاری انرژی سازه‌های خود می‌گویند:

هر ساختمان به تنهایی دارای برج انرژی و پوشیده از پنل‌های خورشیدی است که انرژی خورشید را ذخیره سازی می‌کند. این در حالی است که قسمت بالایی برج انرژی مرکزی، همزمان با جریان باد 360 می‌چرخد تا انرژی توربین بادی را تامین کند. برج اصلی انرژی که همه سیستم‌ها را در خود جای داده است از یک اسکلت فولادی تشکیل می‌شود. این اسکلت با اتصال تیرهای فولادی بلبرینگی خود به ستون‌ها، در واقع یک ساختار فلزی لاشه فولادی کاملا مستقل ایجاد کرده است.

نظر شما درباره چاپ سه بعدی فولادی اسکلت بیرونی برای سازه‌های آینده دنیا چیست؟ آیا این فناوری جدید می‌تواند معماری را به شکل مثبتی متحول کند؟ شما در این باره چه فکری می‌کنید؟ دیدگاه‌های ارزشمندتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Yanko Design

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.