تفریحات تابستانی

برای بچه‌ها چه تفریحات تابستانی را فراهم کنیم تا کمی از تکنولوژی دور شوند؟

این روزها بیشتر تفریحات بچه‌ها بازی کامپیوتری، تبلت و به طور کلی تکنولوژی است. در نتیجه باید برای تفریحات تابستانی بچه‌ها برنامه‌ریزی کنیم تا کمی از خانه بیرون بروند و از هوای گرم و دلچسب تابستان با تفریحات جدید لذت ببرند. تفریحات تابستانی زیادی وجود دارد که می‌توانیم در اختیار بچه‌ها قرار دهیم تا هم روزهای شادی داشته باشند و هم در تابستان حسابی خوش بگذرانند. در این مطلب چند ایده از تفریحات تابستانی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

چند ایده از تفریحات تابستانی برای بچه‌ها

بازی در پارک یا حیاط

تفریحات تابستانی برای بچه ها

باید بچه‌ها را بازی در بیرون از خانه تشویق کنیم. اگر حیاط دارید حتما برای بچه‌ها زمین بازی آماده کنید تا فوتبال یا ورزش‌های دیگر را به صورت تفریحی انجام دهند. از سوی دیگر اگر حیاط ندارید بازی کردن در پارک‌ها را حتما به بچه توصیه کنید. در مواردی پارک‌ها تجهیزات بازی در اختیار بچه‌ها قرار می‌دهند که می‌توان به میز تنیس یا فوتبال دستی اشاره کرد.

پروژه باغبانی

پروژه باغبانی

اگر در خانه، باغ یا باغچه دارید حتما یک سری پروژه باغبانی به بچه‌ها ارائه دهید تا در طول تابستان به پرورش درختان و گیاهان بپردازند و روزانه گیاهان خود آبیاری کنند. قطعا این تفریح برای بچه‌ها بسیار هیجان انگیز و جذاب خواهد بود و رسیدگی و نظارت بر گیاهان برایشان یک اتفاق و یک مسئولیت جدید به حساب می‌آید.

پیاده روی

تفریحات تابستانی

بچه‌ها باید در این دوران کمی تحرک داشته باشند در نتیجه حتما آنها را تشویق کنید که در حیاط یا اطراف کوچه قدم بزنند یا روزانه پیاده‌روی داشته باشند. اگر این اتفاق در عصرها بیفتد از هوایی دلپذیر نیز بهره خواهند برد. سعی کنید در عصرها به صورت خانوادگی به پیاده‌روی بروید که برای بچه‌ها یک تفریح به حساب بیاید و برایشان این پیاده‌روی جذاب تر شود. البته بهتر است که پیاده‌روی را به صورت یک قانون در خانه اجرا نمایید.

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری

وقت آن رسیده که دوچرخه‌ها را از خاک خوردن نجات دهید. در تابستان این فرصت را به بچه‌ها دهید تا دوچرخه سواری کنند. دوچرخه‌سواری هم تفریح است و هم ورزش در نتیجه اگر حیاط دارید یا در کوچه خلوتی هستید، حتما بچه‌ها را به دوچرخه‌سواری بفرستید. در غیر این صورت آن‌ها را به پارک ببرید تا دوچرخه‌سواری کنند و دوستانی دوچرخه‌سوار را در پارک پیدا کنند. البته قطعا لذت‌بخش‌تر خواهد بود اگر خودتان هم برای دوچرخه‌سواری به آنها ملحق شوید.

آب بازی

تفنگ آب باش

تابستان یک موقعیت عالی برای آب بازی است در نتیجه این فرصت را برای بچه‌ها فراهم کنید تا آب بازی کنند. یک استخر بادی کوچک هم می‌توانید تفریح تابستانی خوبی برای بچه‌ها باشد. از سوی دیگر تفنگ‌های آبی هم می‌تواند یک روز شاد را برایتان به ارمغان آورد در نتیجه این تفریحات تابستانی را حتما برای بچه‌ها فراهم کنید.

خاک بازی

تفریحات تابستانی

یکی از تفریحات تابستانی بچه‌ها، خاک بازی و ساختن اشکال مختلف با خاک و گل است. از کثیف کاری نترسید و اجازه دهید تا خلاقیت بچه‌ها پرورش پیدا کند. این فرصت خوبی برای آن‌ها است تا از قوه تخیل و ذهن خود استفاده کنند. خاک بازی یک تفریح بی‌سر و صدا، بی‌خطر و بی‌هزینه است که می‌تواند ساعت‌ها بچه‌ها را سرگرم کند.

پیک نیک

پیک نیک

به بچه‌ها فرصت پیک نیک کردن دهید. برایشان تجهیزات پیک نیک را آماده کنید و خانوادگی یا با دوستانشان برایشان یک تفریح یک روزه را به ارمغان آورید. قطعا در چنین تفریحی بچه‌ها مسئولیت‌پذیر خواهند شد و از فضای بیرون از خانه لذت خواهند برد. از سوی دیگر یک تجربه متفاوت از تفریحات تابستانی خواهند داشت.

شما برای خودتان یا فرزندانتان کدام یک از تفریحات ذکر شده را انتخاب می‌کنید؟ اگر این تفریحات تابستانی را قبلا انجام داده‌اید می‌توانید تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

امتیاز: 3.5 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar عقل گفت:

    ترویج پوششهای نامناسب.
    در واقع میشه گفت : ” جنگ نرم ” .
    خانم مجدی , با قدرت به راهتون امه بدید ولی اینو هم بدونید :
    روزی باید در دادگاه الهی , جواب پس بدید.
    شما میتونستید از عکسهای مناسبتری استفاده کنید , ولی عمدا از عکسهای نامناسب هم استفاده میکنید.
    چشمای خیلی ها رو آلوده کردید.

  2. Avatar مبینا گفت:

    آب بازی از همه بیشتر حال میده

  3. Avatar Aladar گفت:

    خاک بازی ؟!!ههخخخخ .سفر .استخر .فوتبال تو کوچه.کوه . ورزش صبحگاهی . پارک و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.