این 9 ترفند برای بدست آوردن احساس آرامش به شما کمک می‌ کند

گاهی اوقات ممکن است احساس کنیم که تحت فشار استرس هستیم. همانطور که می‌دانید، استرس همیشه هم برای شما مضر نیست. نوعی استرس وجود دارد که در واقع برای سلامتی ما مفید است. این نوع استرس، با ترس یا تهدید همراه نیست و زمانی که هیجان‌زده هستیم ظاهر می‌شود؛ مثلاً قبل از اولین قرار ملاقات یا زمانی که سوار ترن‌هوایی می‌شویم. اگرچه گاهی اوقات برای ما مهم نیست که استرس‌مان از کدام نوع است و گاهی فقط به دنبال بدست آوردن احساس آرامش هستیم.

در این مطلب، قصد داریم نکاتی را به اشتراک بگذاریم که به شما کمک می‌کند به‌راحتی احساس آرامش کنید.

9 ترفند سریع و آسان برای بدست آوردن احساس آرامش:

1.ساختن (یا از بین بردن) صابون

درست کردن صابون برای بدست آوردن احساس آرامش

ساختن صابون

پوست گسترده‌ترین اندام ماست و باید حواسمان به چیزی که روی آن می‌گذاریم، باشد. زیرا برخی از محصولات آرایشی بهداشتی حاوی مواد مضر هستند. استفاده از صابون خانگی ایده خوبی است زیرا شما دقیقاً می‌دانید که از چه چیزی ساخته شده‌است. علاوه بر این، ساختن صابون می‌تواند یک فرآیند بسیار سرگرم‌کننده و آرامش‌بخش باشد که شامل کار با روغن‌ها، عطرها و رنگ‌های مختلف است. همه این کارها بسیار تسکین‌دهنده هستند.

از بین بردن صابون

اگر فرآیند تولید صابون بیش از حد دردسرساز است، در عوض سعی کنید آن را از بین ببرید. برش دادن صابون یک کار کاملاً محبوب و رایج است که دلیل جالبی دارد. صابون‌ها تنوع زیادی دارند و برش آنها باعث تحریک شنیداری و بصری می‌شود. اگر خودتان این کار را انجام دهید و یا فقط تماشا کنید که دیگران صابون را می‌برند، این کار باعث ایجاد احساس آرامش می‌شود.

2.گوش دادن به آهنگ‌های غمگین

شاید در وهله اول این کار با بدست آوردن احساس آرامش در تضاد به نظر برسد. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که گوش دادن به موسیقی غمگین به تخیل، تنظیم احساسات و همدلی کمک می‌کند. این کار، حس نوستالژی را در فرد برمی‌انگیزد و حتی به جای احساسات منفی، احساس لذت ایجاد می‌شود. بنابراین تمایل گوش دادن به آهنگ‌های غمگین در زمانی که غمگینو مضطرب هستید، اصلا احمقانه نیست.

3.قانون انگشت شست

برای بدست آوردن احساس آرامش با فشار دادن شست

باور کنید یا نه، یکی از انگشتان شما قدرت فوق‌العاده آرام‌بخشی دارد و آن انگشت شست است. پزشکان پیشنهاد می‌کنند که نوازش روی انگشت شست می‌تواند ضربان قلب را آرام و تنفس شما را عمیق‌تر کند. مواردی دیگر نیز وجود دارد:ضربه زدن بر روی این انگشت (فشار دادن آن به صورت تصویر) نیز به تسکین اضطراب کمک می‌کند . بنابراین، همانطور که می بینید، ما همیشه یک راه‌حل ضد استرس در دسترس داشتیم و نمی‌دانستیم.

4.کثیف شدن

بسیاری از مردم کار در باغ یا مراقبت از گیاهان را آرامش‌بخش می‌یابند. این مورد مربوط به نور خورشیدی است که دریافت می‌کنید و این واقعیت که شما با طبیعت در ارتباط هستید و چیزی زیبا خلق می‌کنید. علاوه بر این دلایل، یک مطالعه یک مورد جالب دیگر را نیز نشان داد: نوعی باکتری مفید وجود دارد که در خاک زندگی می‌کند و باعث می‌شود مغز ما سروتونین تولید کند. همچنین اثرات مثبت دیگری برای بدن ما دارد.

5.بازی با اسلایم

بازی با اسلایم برای بدست آوردن احساس آرامش

احتمالا اسلایم‌ها برای کودکان ساخته شده‌اند، اما هیچ چیز مانع از لذت بردن بزرگسالان از این اشیای زیبا برای کاهش استرس نمی‌شود. به عنوان مثال، لجن درمانی با ارسال پیام‌های مثبت بر سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد. همچنین،اسلایم‌ها خسته‌کننده نمی‌شود زیرا تنوع بی‌شماری در شکل، رنگ، بافت و غیره دارند.

6. صاف ایستادن

صاف ایستادن

در بسیاری از جنبه‌های سلامتی از جمله احساس آرامش مهم است. وضعیت بدنی مناسب به گردش خون و سطح اکسیژن کمک می‌کند. صاف ایستادن مانند لبخند زدن خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشد. از طرف دیگر، طبق تحقیقات، اصطلاحاً« ژست‌های قدرتی » یا ایستادن در حالت اعتمادبه‌نفس باعث می‌شود که احساس اضطراب کمتری داشته باشید.

7.گره کردن و باز کردن مشت راست

گره کردن و باز کردن مشت راست

وقتی استرس داریم، قسمت راست مغز فعال می‌شود، زیرا وظیفه آن کنترل احساسات است. برای متعادل کردن همه چیز، ما باید کاری کنیم که قسمت چپ مغز نیز کار کند(به عملکردهای کلامی و منطق مرتبط است). از آنجایی که قسمت راست بدن ما بیشتر با قسمت چپ مغز در تماس است، گره کردن و بازکردن مشت راست راهی برای فعال کردن قسمت چپ مغز است.

8.روی زمین دراز کشیدن و چرخاندن یک توپ کوچک با پا

روی زمین دراز کشیدن و چرخاندن یک توپ کوچک با پا برای بدست آوردن احساس آرامش

هم تکنیک‌های پزشکی باستان و هم تحقیقات علمی مدرن نشان می‌دهد که نقاط فشار روی پاها می‌تواند بر قسمت‌های مختلف بدن تأثیر بگذارد. کمک به اضطراب و استرس از این دست تاثیرات است. برای تحریک موثر این نقاط، می‌توانید از چیزی مانند توپ تنیس استفاده کنید‌.

9.شمارش پول

شمارش یک راه آزمایش‌شده و موثر برای رهایی از اضطراب است: این کار به مغز شما اجازه می‌دهد تا روی چیزی تمرکز کند. اضافه کردن سکه‌ها به این کار جنبه دیگری نیز به آن اضافه می‌کند. لمس کردن اجسام فلزی کوچک و همچنین دیدن آنها در مقابل خود به جای تصور اعداد، می‌تواند این تکنیک را موثرتر کند. چه کسی می‌داند، شاید این کار عمو اسکروج درونی ما را نیز ارضا کند:)

آیا اغلب احساس استرس می‌کنید؟ چه کارهایی برای بدست آوردن احساس آرامش و فراموش کردن اضطراب و استرس به شما کمک می کند؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.