شبیه سازی یک ماهه اسکان روی مریخ

آغاز شبیه سازی یک ماهه اسکان روی مریخ به کمک دهانه ایزوله شده کوهی در اسرائیل

زندگی در سیاره سرخ سال‌ها جزو رویاهای دور دست بشر بوده و مدتی است که به هدف جدی و مهم دانشمندان تبدیل شده است. ناسا بعد از سال‌ها تلاش و سرمایه گذاری موفق شد برنامه سفر به این سیاره برای آغاز یک زندگی جدید را تا حد زیادی پیش ببرد. به نظر می‌رسد هدف آن‌ها بسیار جدی‌تر از هر چیز دیگری است و به زودی خبرهای خوب بیشتری در این باره خواهیم شنید. جدیدترین قدم ناسا برای پیش بردن برنامه اقامت بشر در سایر سیارات، آغاز شبیه سازی یک ماهه اسکان روی مریخ به کمک دهانه ایزوله شده کوهی در اسرائیل است که در ادامه با همراهی دینو جزییات بیشتر در این باره را مطالعه می‌کنید.

شبیه سازی یک ماهه اسکان روی مریخ

شبیه سازی یک ماهه اسکان روی مریخ

با توجه به جدیدترین اخبار سیارات، انجمن فضایی اتریش یک آزمایش یک ماهه را آغاز کرده است که شرایط اسکان در مریخ را روی زمین شبیه سازی می‌کند. شبیه سازی AMADEE-20 مریخ در دهانه «رامون» (Ramon)، در سیرک فرسایشی عظیمی واقع در اسرائیل انجام می‌شود. این برنامه در ابتدا برای سال 2020 برنامه ریزی شده بود؛ اما به دلیل همه گیری بیماری کووید-19 تا امروز به تعویق افتاد. «سیرک یخچالی» یا «پَهنه چال» (Cirque) در واقع نوعی فرورفتگی بزرگ و آمفی تئاتر مانند است که توسط یخ‌رود در دامنه کوه ایجاد می‌شود. پهنه‌چال به صورت چاله‌ای مدور و عمیق با کناره‌های شیب‌دار در یخچال‌های طبیعی شکل می‌گیرد که توسط فرسایش ایجاد شده و برف در آن‌ها فشرده شده و موجب تغذیه یخچال می‌شود.

این مرحله از آزمایش بخشی از یک برنامه تحقیقاتی بزرگ‌تر است که در سال 2018 آغاز شده و تا سال 2028 ادامه خواهد داشت. هدف این پروژه، توسعه تجهیزات و سخت افزار و گردش کار برای ماموریت‌های سطحی آینده انسان و روبات در سیاره سرخ است.

برنامه مطالعاتی AMADEE

AMADEE بر اساس برنامه PolAres ایجاد شده که شامل 11 کمپین میدانی آنالوگ مریخ به صورت بین المللی است. در مجموع، این ماموریت‌ها به ایجاد شبیه ساز لباس فضایی Aouda، برنامه مریخ نورد و موارد دیگر کمک می‌کند.

AMADEE-20 Mars مرحله انزوای برنامه است، جایی که یک خدمه میدانی شش نفره شامل پنج مرد و یک زن تا یک ماه آینده در یک ساختمان 1300 فوت مربعی به شکل دو یورت (چادر عشایری) در انزوا زندگی خواهند کرد. در این مدت آن‌ها تقریبا 20 آزمایش علمی در این زمینه انجام خواهند داد و تنها نقطه تماس خارجی انسان‌ها برای خدمه از طریق مرکز پشتیبانی ماموریت خواهد بود که 10 دقیقه تاخیر در ارتباطات و پاسخگویی را برای شبیه سازی مدت زمان لازم برای انتقال سیگنال‌ها از زمین به مریخ اعمال می‌کند تا شبیه سازی کاملی انجام شود. با این حال، اعضای خدمه علائم حیاتی خود را به طور مداوم تحت نظارت قرار می‌دهند و به منظور درک بهتر عنصر انسانی ماموریت، تحت نظارت مداوم ویدئویی هستند.

اقامت انسان روی سیاره سرخ

درباره شبیه سازی یک ماهه اسکان روی مریخ باید منتظر خبرهای بعدی باشیم تا نتایج این ماموریت را ببینیم. اگر این فاز با موفقیت به اتمام برسد، شبیه سازی دیگری برای آماده سازی تیم انتخاب برای سفر بی بازگشت به مریخ اجرا خواهد شد. نظر شما درباره شبیه سازی یک ماهه اسکان روی مریخ و خانه دوم بشر چیست؟ آیا رویایی زندگی روی سیارات دیگر به زودی محقق می‌شود یا باید منتظر آینده‌ای دورتر باشیم؟ نظرات و دیدگاه‌های ارزشمندتان را در این باره با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Tech Spot

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.