رشته کوه‌های عجیب و غریب مریخ

ماهیت رشته کوه‌های عجیب و غریب مریخ هنوز برای دانشمندان مشخص نشده است

فضاپیمای ناسا با نام Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) موفق شده تصویری از عارضه زمین شناسی غیرمعمولی را در سیاره سرخ برداشت کند که دانشمندان را گیج کرده است. ماهیت رشته کوه‌های عجیب و غریب مریخ هنوز برای دانشمندان مشخص نشده است. در ادامه با همراهی دینو جزییات این مطلب را بخوانید.

رشته کوه‌های عجیب و غریب مریخ

به گزارش CNET، دوربین HiRise MRO مجموعه‌ای از پشته‌های سنگی غیرمعمول را در نزدیکی منطقه Aureum Chaos مریخ عکاسی کرد که موجب تعجب دانشمندان و منجمان ناسا شده است. اگر چه این تصویر مربوط به سال 2011 است؛ اما با این حال تیم دانشگاه آریزونا HiRise اخیرا آن را به عنوان معمایی عجیب به خبر داغ این روزها تبدیل کرده‌اند. آن‌ها با اعتراف به این که دقیقا نمی‌دانند ماهیت رشته کوه‌های عجیب و غریب مریخ چگونه است و منشا آن‌ها از چیست، این تصویر ویژه را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته‌اند. یک تجزیه و تحلیل کاملا جدید در این زمینه، احتمال می‌دهد که تشکیل این ناهمواری‌ها، نتیجه فرسایش باستانی روی سطح سیاره سرخ بوده است.

ایده‌های مطرح شده

ویژگی‌های زمین شناسی مریخ اخیرا برای ستاره شناسان اهمیت بیشتری پیدا کرده است؛ زیرا، آن‌ها در حال بررسی این سیاره برای یافتن نشانه‌هایی از آب در گذشته و حال هستند. برای درک بهتر این موضوع، تیم آریزونا حدس می‌زند که این پشته‌های عجیب و غریب در نتیجه ترکیب آب روان و فعالیت آتشفشانی شکل گرفته‌اند. این تیم در پست «تصویر روز» خود نوشت:

این تصویر شاید نتیجه میلیاردها سال فرسایش توسط باد باشد که باعث به وجود آمدن ناهمواری‌ها و شکستگی‌های سیمانی شده که به برآمدگی‌های بلند فعلی تبدیل شده‌اند.

ماهیت رشته کوه‌های عجیب و غریب مریخ

تیم آریزونا در مورد حدس خود برای این موضوع نوشت:

البته، این داستان اگر کاملا اشتباه نباشد، می‌توان گفت برای تایید شدن نیز تقریبا ناقص است.

با این وجود هنوز هیچ کس به درستی نمی‌داند که چه چیزی عامل اصلی به وجود آمدن چنین رشته کوه‌هایی در مریخ است، تا زمانی که ماموریت‌های آینده به این سیاره، درک بهتری از محیط و تاریخچه آن به ما بدهد. تا آن زمان این پشته ها به عنوان یک رمز و راز حل نشده باقی خواهند ماند.

شما درباره ماهیت رشته کوه‌های عجیب و غریب مریخ چه ایده‌‌ای دارید؟ آیا وجود آن‌ها می‌تواند نشانگر وجود تمدن‌های باستانی روی سیاره سرخ باشد؟ دیدگاه‌های خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Futurism

بیشتر بخوانید: ماجرای گودال عظیم مریخ: وجود این حفره عجیب در سیاره سرخ نشان دهنده چیست

بیشتر بخوانید: عکس جدید از نور سفید مرموز ناشناخته در مریخ چه می‌تواند باشد

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.