سریال علمی-تخیلی The Three-Body Problem

سریال علمی-تخیلی The Three-Body Problem خالقان گیم آو ترونز برای نتفلیکس

«دیوید بنیاف» (David Benioff) و «دن وایس» (Dan Weiss) در «مسئله سه جسم» (The Three-Body Problem)، حماسه ستایش شده حمله بیگانگان از «لیو سیکسین» (Liu Cixin) را به تصویر می‌کشند. در ادامه با همراهی دینو، اطلاعات مربوط به ساخت سریال علمی-تخیلی The Three-Body Problem خالقان گیم آو ترونز برای نتفلیکس را بخوانید.

سریال علمی-تخیلی The Three-Body Problem

خالقان مجموعه «بازی تاج و تخت» (Game Of Thrones)، بار دیگر در حال اقتباس از یک سری رمان موفق برای ساخت سریال بعدی خود در نتفلیکس هستند. این دو در حال همکاری با نویسنده و تهیه کننده «خون واقعی» (True Blood) «الکساندر وو» (Alexander Woo) برای ساخت سه گانه The Three-Body Problem می‌باشند که اولین تماس بشریت با تمدن هوشمند بیگانه را به تصویر می‌کشد. اولین کتاب این حماسه خلاق در سال 2008 با استقبال قابل توجهی در چین منتشر شد. این در حالی است که ترجمه انگلیسی «کن لیو» (Ken Liu) اولین رمان آسیایی بود که موفق به دریافت جایزه هوگو برای بهترین رمان در سال 2014 شد. New Yorker به لیو لقب «آرتور سی کلارک چین» را داد که اشاره به فیلمنامه‌نویس سال 2001: «یک ادیسه فضایی» (A Space Odyssey) دارد. بنیاف و وایس درباره این سری در بیانیه‌ای اعلام کردند:

سه گانه لیو سیکسین، بلندپروازانه‌ترین مجموعه علمی-تخیلی است که تا به حال خوانده‌ایم. این مجموعه خوانندگان را به سفری از دهه 1960 تا پایان زمان و از زندگی در نقطه آبی کمرنگ سیاره ما تا حاشیه‌های دوردست جهان می‌برد. ما مشتاقانه منتظریم سال‌های بعدی زندگی خود را صرف زنده کردن این داستان برای مخاطبان سراسر جهان کنیم.

سریال علمی-تخیلی The Three-Body Problem خالقان گیم آو ترونز برای نتفلیکس

وو نیز در این باره اضافه کرد:

این تصیم، افتخار بزرگی است که یکی از شاهکارهای باشکوه علمی-تخیلی چینی را زنده کنیم. سه گانه مسئله سه جسم، داستان بسیاری از چیزهایی را که من دوست دارم با هم ترکیب می‌کند: شخصیت‌های ثروتمند، چند لایه و ارزش واقعی وجودی انسان که همه به صورت یک تمثیل ظریف و عمیق بیان شده‌اند.

ساخت مسئله سه جسم

این عنوان، به مشکلی در علم فیزیک اشاره می‌کند که مربوط به محاسبه مسیر سه جسمی است که با یکدیگر تعامل دارند. این نویسنده در بیانیه‌ای راجع به تصمیم تیم ساخت سریال گفت:

این پروژه ما را مجبور می‌کند که سرنوشت بشریت را به طور کلی در نظر بگیریم. به عنوان یک نویسنده افتخار بزرگی است که این سفر مفهومی علمی-تخیلی منحصر به فرد را به صورت تصویری ببینم.

همچنین سیکسین و لیو هر دو به عنوان مشاور تولید کننده در پروژه فعالیت خواهند داشت و در میان بسیاری از تهیه کنندگان اجرایی این پروژه، چند نام آشنا نیز وجود دارد:

  • نویسنده و کارگردان جنگ ستارگان «ریان جانسون» (Rian Johnson)
  • پیشکسوت بازی تاج و تخت «برنادت کالفیلد» (Bernadette Caulfield)
  • تهیه کننده اجرایی شرکت تولیدکننده برنامه سرگرمی Plan B «برد پیت» (Brad Pitt)
  • هنرپیشه معروف «رزاموند پایک» (Rosamund Pike) از شرکت Primitive Streak
سریال علمی-تخیلی The Three-Body Problem
«دیوید بنیاف» (David Benioff) و «دن وایس» (Dan Weiss)

پیش از این، نتفلیکس یک معامله انحصاری سودآور با بنیاف و وایس به عنوان برندگان Emmy و تهیه کنندگان موفق در تجربه گیم آو ترونز داشت که این معامله به رابطه هر دو با دیزنی خاتمه داد (جایی که آن‌ها در حال کار روی یک فیلم جدید از جنگ ستارگان بودند). آن‌ها از زمان ورود خود به نتفلیکس، کارگردانی کمدی ویژه «ماشین زمان» (Time Machine) «لسلی جونز» (Leslie Jones) را بر عهده داشتند و همچنین در حال ساخت درام نیم ساعته «صندلی» (The Chair) با بازی «ساندرا اوه» (Sandra Oh) بودند.

شما درباره سریال علمی-تخیلی The Three-Body Problem چه تصوری دارید؟ آیا این مجموعه جدید می‌تواند قدرتمندتر از بازی تاج و تخت باشد؟ دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: EW

بیشتر بخوانید: پیوستن سازندگان گیم آو ترونز، دیوید بنیاف و دی. بی. وایس به نتفلیکس

بیشتر بخوانید: خانه اژدها به زودی ساخته خواهد شد؛ مجموعه‌ای جدید از دنیای گیم آف ترونز

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۲ دیدگاه

  1. Avatar تیمسار رزم آرا گفت:

    باشه که این رمان رو هم به گند بکشن این خالقان گیم آو ترونز سبک عقل!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.