6 راه ساده و موثر برای جلوگیری از ظاهر شدن زگیل بر روی پوست

ابتلا به زگیل بسیار رایج است. اگرچه این زگیل‌های کوچک اغلب بی‌ضرر هستند، اما قطعاً بر ظاهر شما تأثیر می‌گذارند. زگیل توسط ویروس پاپیلوم انسانی ایجاد می‌شود که تقریباً در همه‌جا یافت می‌شود. این ویروس به‌راحتی از فردی به فرد دیگر سرایت می‌کند. راه‌های زیادی برای خلاص‌شدن از شر زگیل وجود دارد، اما می‌توانید با رعایت برخی اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از ظاهر شدن زگیل، در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. رعایت این نکات پوست شما را نیز سالم و شفاف نگه می‌دارد.

همانطور که می‌دانید همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین در این مطلب، قصد داریم چند نکته ساده برای جلوگیری از ظاهر شدن زگیل معرفی کنیم.

چند روش فوری و آسان برای جلوگیری از ظاهر شدن زگیل:

1. از حوله شخص دیگری استفاده نکنید

 جلوگیری از ظاهر شدن زگیل

به اشتراک گذاشتن حوله با اعضای خانواده گاهی ممکن است بی‌ضرر به نظر برسد، اما در واقع یکی از دلایلی است که پاپیلوم‌ها و زگیل‌های آزاردهنده روی پوست شما ظاهر می‌شوند. اگر فردی در خانواده شما زگیل داشته‌باشد، این احتمال وجود دارد که استفاده از حوله مشترک، زگیل را از فردی به فرد دیگر منتقل کند. اطمینان حاصل کنید که هر فرد در خانواده حوله و سایر وسایل شخصی خود را دارد، مانند صابون و ناخن‌گیر.

2. پوست خود را مرطوب نگه دارید

برای جلوگیری از ظاهر شدن زگیل، پوست خود را مرطوب نگه دارید

هیدراته نگه داشتن پوست برای کمک به جوان‌ و بدون چین‌وچروک ماندن آن برای مدت طولانی ضروری است. استفاده منظم از مرطوب‌کننده مناسب نیز می‌تواند به پیشگیری از زگیل کمک کند. هنگامی که پوست شما بیش از حد خشک است، ویروس پاپیلومای انسانی از طریق ترک‌های پوست شما به‌راحتی وارد بدن شما می‌شود و باعث ایجاد زگیل های مزاحم می‌شود.

3. عادت ناخن جویدن را ترک کنید

برای جلوگیری از ظاهر شدن زگیل، ناخن جویدن را ترک کنید

ناخن جویدن عادتی است که بسیاری از افراد ترک آن را سخت می‌دانند. اما حتی اگر برای سلامت دندان‌های خود آمادگی ترک این عادت را ندارید، برای زیبایی پوست خود این کار را متوقف کنید. جویدن ناخن‌ها باعث ایجاد پارگی‌های ریز در پوست شما می‌شود. اگرچه ممکن است این پارگی‌های ریز را نبینید، اما این نقاط به ویروسی که باعث ایجاد زگیل می‌شود ،اجازه می‌دهند که به داخل بدن شما نفوذ کند.

4. حتماً در استخر دمپایی بپوشید

برای جلوگیری از ظاهر شدن زگیل، حتماً در استخر دمپایی بپوشید

اگرچه ممکن است راه‌رفتن با پای برهنه روی زمین گرم اطراف استخر احساس خوشایندی داشته‌باشد، اما در واقع دلایل زیادی برای پوشیدن دمپایی وجود دارد. پیشگیری از زگیل یکی از این دلایل است. محیط‌های گرم و مرطوب، بستر مناسبی برای رشد باکتری‌ها ایجاد می‌کند. زمانی که پوست شما مرطوب و نرم است، در برابر عفونت‌های مختلف از جمله ویروس پاپیلومای انسانی آسیب‌پذیرتر است. پوشیدن دمپایی در حمام‌های عمومی و استخرهای شنا می‌تواند خطر ابتلا به زگیل روی پاهای شما را کاهش دهد.

5. بریدگی ها و خراش های خود را بپوشانید

برای جلوگیری از ظاهر شدن زگیل، بریدگی ها و خراش های خود را بپوشانید

تمیز کردن و پوشاندن بریدگی‌ها می‌تواند به بهبود سریع‌تر آنها کمک کند. همچنین این کار از پوست شما در برابر ابتلا به زگیل محافظت می‌کند. اگر به طور اتفاقی چیزی آلوده به ویروس ایجادکننده‌ی زگیل را لمس کردید، این احتمال وجود دارد که ویروس از طریق خراش وارد بدن شما شود.

6. از اصلاح روی زگیل خودداری کنید

برای جلوگیری از ظاهر شدن زگیل،از اصلاح روی زگیل خودداری کنید

اصلاح به شما این امکان را می‌دهد که در کوتاه ترین زمان از شر موهای زائد خلاص شوید، اما اگر زگیل دارید، بهتر است روش‌های دیگر حذف موهای زائد را انتخاب کنید. زیرا هنگام اصلاح، بریدگی‌های میکرو در پوست خود ایجاد می‌کنید و ممکن است ویروسی را که باعث ایجاد زگیل می‌شود را در سطح پوست خود پخش کنید. اصلاح روی زگیل و سپس تراشیدن سایر نواحی بدن می‌تواند منجر به ایجاد چندین زگیل جدید روی پوست شما شود.

آیا تا به حال متوجه پاپیلوم یا زگیل در بدن خود شده‌اید؟ آیا راه‌های موثر دیگری برای جلوگیری از ظاهر شدن زگیل می‌شناسید؟

نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.