9 کاری که نباید قبل از مراجعه به پزشک انجام دهید

بر اساس یک مطالعه، بیش از 30 درصد از تشخیص‌های اشتباه منجر به آسیب جدی یا مرگ می‌شود و دلیل برخی از این موارد اشتباه در هنگام مراجعه به پزشک، بیماران هستند. بنابراین هنگام مراجعه به پزشک، مهم است که به یاد داشته باشید که کیفیت معاینه نه تنها به متخصص بلکه به شما نیز بستگی دارد.

قبل از مراجعه به پزشک این کاها را انجام ندهید:

1. قبل از مراجعه به متخصص ناخن‌های خود را مانیکور و پدیکور نکنید

پدیکور و مانیکور ناخن‌ها

متخصص پوست در طول معاینه کامل، نه تنها پوست بلکه ناخن‌های شما را نیز معاینه می‌کند زیرا بسیاری از عفونت‌های قارچی معمولاً در آنجا جمع می‌شوند. علاوه بر این، هرگونه تغییر در ناخن‌ها ممکن است نشان‌دهنده بیماری سایر اندام‌ها باشد، بنابراین سعی کنید به آنها توجه کافی داشته باشید.

2. قبل از آزمایش ادرار آب بخورید و تشنه نباشید

خوردن به اندازه آب

ادرار انسان 99 درصد آب و تنها 1 درصد اسید، آمونیاک، هورمون‌ها، سلول‌های مرده خون، پروتئین و سایر موادی است که برای آزمایش استفاده می‌شود. همانطور که می‌بینید غلظت آن بسیار پایین است. بنابراین اگر 100 میلی لیتر ادرار تهیه کنید، تقریباً 1 میلی لیتر از آن برای تجزیه و تحلیل مناسب است. چند ساعت قبل از آزمایش آب بیشتری بنوشید تا مطمئن شوید که ادرار کافی تولید می‌کنید.

3. قبل از ماموگرافی از ضد تعریق استفاده نکنید

ممنوعیت استفاده از ضد تعریق و مام قبل از ماموگرافی به ترکیب آن مربوط می‌شود زیرا حاوی مواد فلزی کوچکی است که به راحتی می‌توان این فلزات را با کلسیفیکاسیون اشتباه گرفت، که نشانه‌ای از توسعه سرطان است و باعث اشتباه شدن نتایج می‌شود.

4. قبل از انجام کولونوسکوپی غذای قرمز نخورید

غذاهای قرمز

غذای قرمز طبیعی می‌تواند روده بزرگ شما را رنگ کند و بر نتیجه آزمایش تأثیر بگذارد. از جمله محصولاتی که حداقل یک هفته قبل از کولونوسکوپی نباید بخورید عبارتند از: چغندر، زغال اخته، آب نبات قرمز، شیرین بیان قرمز، گوجه فرنگی و سس گوجه فرنگی. همچنین باید به خاطر داشته باشید که این بدان معنا نیست که محصولات با رنگ‌های دیگر را می‌توان قبل از مراجعه به پزشک مصرف کرد. یک روز قبل از عمل پزشکی، باید فقط غذاهای شفاف و مایع بخورید.

5. قبل از انجام آزمایش فشار خون، غذای نمکی نخورید

انجمن قلب آمریکا مصرف بیش از 2300 میلی گرم نمک در روز را توصیه نمی‌کند. در میان دیگر اثرات مضر، به افزایش فشار خون کمک می‌کند. بنابراین، قبل از آزمایش، نباید فست فود، آجیل، لوبیا یا سایر محصولاتی که حاوی نمک زیادی هستند مصرف کنید. در غیر این صورت، نتایج می‌تواند به طور کاذب بالا باشد.

6. قبل از انجام آزمایش خون دارو مصرف نکنید

آزمایش خون

چند روز قبل از آزمایش، برای نتیجه دقیق‌تر، باید از مصرف دارو خودداری کنید تا خون شما زمان پاکسازی داشته باشد و تحت تأثیر عوامل خارجی قرار نگیرد. در مورد قرص‌هایی که برای مصرف روزانه اجباری برای شما تجویز می‌شود، پزشکان معمولاً می‌گویند صبح قبل از خون دادن مصرف نکنید و بلافاصله بعد از آزمایش مصرف کنید. اما در هر مورد خاص، بهتر است این موضوع را از قبل با متخصص خود در میان بگذارید.

7. برنامه روزانه خود را تغییر ندهید

تغییر برنامه روزانه

بدن ما یک سیستم پایدار است که برای سازگاری با رژیم‌ها و برنامه‌های جدید به زمان معینی نیاز دارد. به عنوان مثال، مسافران از این قانون جهانی استفاده می‌کنند که پرواز فقط در یک منطقه زمانی به حدود 2 روز ریکاوری نیاز دارد. معلوم می‌شود که وقتی یک ساعت دیرتر از حد معمول به رختخواب می‌روید، بدن شما در استرس قرار می‌گیرد، که این سترس بر وضعیت عمومی و شاخص‌های مختلف بدن تأثیر می‌گذارد. همین امر در مورد سایر فرآیندهای طبیعی مانند تغذیه، مصرف آب و سطوح استرس نیز صدق می‌کند.

8. قبل از تست پاپ اسمیر از کرم، روان کننده یا تامپون استفاده نکنید

تست پاپ اسمیر

آزمایش پاپ اسمیر یکی از مهم‌ترین آزمایشات برای تعیین سلامت اندام‌های زنانه است. پزشکان توصیه می‌کنند این کار را هر 3 سال یک بار انجام دهید. با توجه به اینکه منطقه مورد مطالعه نسبت به عوامل خارجی بسیار حساس و تحریک پذیر است، باید قوانین زیر را به خاطر بسپارید:

  • تامپون را تا 48 ساعت قبل از پاپ اسمیر قرار ندهید.
  • 48 ساعت قبل از پاپ اسمیر از کرم‌ها و روان کننده‌ها استفاده نکنید.
  • 48 ساعت قبل از اسمیر از اسپرم کش‌ها استفاده نکنید.
  • 72 ساعت قبل از اسمیر دوش واژینال انجام ندهید.

9. قبل از مراجعه به چشم پزشک در اینترنت گشت و گذار نکنید

مراجعه به چشم پزشک

خستگی مداوم چشم می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات جدی باشد و نیاز به توجه ویژه دارد. اما این حالت ممکن است به دلیل استفاده طولانی مدت از بعضی چیزها مانند گوشی، نیز به طور موقت رخ دهد. برای چندین ساعت، تا زمانی که چشمان شما استراحت کند، بینایی شما ممکن است بدتر از آنچه هست شود. در اینجا لیستی از علائمی وجود دارد که می تواند به خستگی چشم کمک کند. اگر آنها را دارید باید مدتی مراجعه به پزشک را به تعویق بیندازید تا نتیجه بهتری بگیرید.

  • این احساس که نمی توانید چشمان خود را باز نگه دارید
  • سوزش یا خارش چشم
  • تاری دید یا دوبینی
  • افزایش حساسیت به نور
  • سردرد

آیا تا به حال مجبور شده اید به دلیل اقدامات اشتباه مقدماتی مراجعه به پزشک را به تعویق بیندازید؟ نکات خود را در مورد آنچه که بهتر است قبل از رفتن به پزشک انجام ندهید، با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar لیلا میرزاخان گفت:

    عالی و مفید بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.