jack ma

کاهش تعداد میلیاردرهای چین در سال گذشته؛ مالک علی بابا همچنین در صدر لیست

با اینکه برخی از تولیدکنندگان دارو و یک دامدار به تازگی وارد لیست میلیاردرهای چین شده‌اند، اما افرادی که در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کنند حضور پررنگ تری در لیست ثروتمندان چینی دارند.

طبق لیستی که از سوی Hurun منتشر شده، در سالی که گذشت تعداد میلیونرها و میلیاردرهای چین برای دومین سال متمادی کاهش پیدا کرده است اما میانگین ثروت افراد افزایش داشته. تمرکز بیشتر چین بر اقتصاد دیجیتال باعث شده تا برخی از تولیدکنندگان و افرادی که در صنعت ساخت و ساز املاک فعالیت داشتند از این لیست خارج شوند.

به گفته مدیر موسسه هورون، کارآفرینان حوزه تکنولوژی جای ثروتمندان سنتی چین که در زمینه تولیدات صنعتی و ساخت و ساز مسکن فعالیت داشتند را گرفته و ثروت افرادی که در زمینه اقتصاد دیجیتال در حال فعالیت هستند افزایش یافته است.

همانند چندین سال گذشته، جک ما (Jack Ma) موسس علی بابا (Alibaba) با 39 میلیارد دلار در صدر لیست ثروتمندترین افراد چین قرار دارد. پونی ما (Pony Ma) از شرکت تنسنت (Tencent) نیز با 37 میلیارد دلار به رتبه دوم رسیده است.

اما سان پیایانگ (Sun Piaoyang) و ژونگ هوئیجوان (Zhong Huijuan) که از رتبه بیستم به رتبه پنجم رسیده‌اند، بیشترین رشد را در این لیست داشته‌اند. این زوج چینی پس از عرضه بخشی از شرکت دارویی خود به نام Hansoh در بازار سهام هونگ کونگ، ثروت خود را دو برابر کرده و به 25 میلیارد دلار رسانده‌اند. فعالیت اصلی این شرکت ساخت داروهای مربوط به اسکیزوفرنی و اختلال دو قطبی است. هشت درصد از ثروتمندترین افراد چین در صنعت داروسازی فعالیت دارند که نسبت به ده سال پیش دو برابر شده است.

پونی ما، مالک و موسس تنسنت
پونی ما، مالک و موسس تنسنت

افزایش تعداد میلیاردرهای چین که ثروت خود را از صنایع داروسازی و تکنولوژی به دست آورده‌اند نشان از تغییرات اقتصادی در این کشور دارد. طی سالهای گذشته دولت تلاش زیادی داشته تا چین را از یک کشور صرفا تولیدکننده، به محلی جذاب برای تکنولوژی‌های جدید تبدیل کند. انتشار لیست جدید ثروتمندان چینی نشان می‌دهد که این سیاست در حال رسیدن به نتایج مطلوب است.

کولین هوانگ ژنگ، موسس کمپانی تجارت الکترونیک Pinduoduo اولین کارآفرین خودساخته‌ای است که در دهه 80 به دنیا آمده و وارد لیست ده نفر اول ثروتمندترین افراد چین شده است. کولین 39 ساله با ثروت 19 میلیارد دلاری در رتبه هفتم لیست قرار دارد. ژانگ ییمینگ 36 ساله، موسسس کمپانی Bytedance که مالک اپلیکیشن معروفی مثل تیک تاک نیز هست با 13.5 میلیارد دلار وارد لیست بیست نفره ثروتمندترین افراد چین شده است.

رن ژنگفی موسس هواوی علی رغم تحریم‌های آمریکا، با ثروت سه میلیارد دلاری خود در لیست دویست نفره ثروتمندترین افراد چین قرار دارد.

همچنین به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز، کین یینگلی و کین یینگ که از بزرگترین تولیدکنندگان گوشت خوک در چین هستند، ثروت خود را سه برابر کرده و به 14 میلیارد دلار رسانده‌اند.

اما لِی جون موسس کمپانی شیائومی یکی از بزرگترین بازنده‌های امسال بوده است. کاهش فروش جهانی شیائومی یکی از دلایلی است که باعث شده تا ثروت لِی جون با حدود سی درصد کاهش به 10.8 میلیار دلار برسد. ثروت لی بین موسس و مالک کمپانی NIO که در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی فعالیت دارد نیز نصف شده به 860 میلیون دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید: 6 عادت ثروتمندترین‌های جهان: راه رسیدن به بزرگ‌ترین موفقیت مالی چیست

امتیاز: 3.7 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.