گردن درد

گردن درد خود را با استفاده از این چهار راهکار ساده و کاربردی کاهش دهید

تقریبا همه افراد حداقل یکبار در زندگی به دلایل مختلف به گردن درد دچار شده‌اند. بروز درد در گردن معمولا به دلیل بد قرار دادن سر در هنگام خواب، کار با کامپیوتر به مدت طولانی، استفاده از بالش نامناسب و یا اتفاقات ساده دیگری رخ می‌دهد که در بسیاری از موارد خود شخص قادر است تا این درد را تسکین دهد. البته در برخی موارد مثل مننژیت یا فتق، این درد می‌تواند از علائم یک بیماری جدی باشد. بنابراین اگر به گردن درد مزمن دچار هستید پیشنهاد می‌کنیم تا حتما به یک پزشک مراجعه کنید؛ اما اگر به ندرت به این درد دچار می‌شوید می‌توانید با استفاده از راهکارهای زیر این مشکل را به آسانی حل کنید.

تمرین

اگر با گردن درد از خواب بیدار شده‌اید می‌توانید با انجام تمرینات ساده‌ای این درد را ساکت کنید. سر خود را در حالتی که کاملا به جلو نگاه می‌کنید، ده بار بالا و پایین ببرید. سپس برای ده بار ابتدا به شانه چپ و پس از آن به شانه راست خود نگاه کنید و در نهایت گوش چپ خود را به شانه چپ و گوش راست خود را به شانه راست برسانید. این عمل را نیز ده بار تکرار کنید. انجام این تمرینات باعث درگیر شدن تمامی ‌عضلات و مفاصل موجود در گردن و کاهش درد می‌شود. به خاطر داشته باشد که هیچ کدام از این حرکات نباید باعث فشار آمدن زیاد به گردن یا سر شود. اگر درد زیادی دارید تنها تا جایی که می‌توانید این تمرینات را انجام دهید.

تغییر دما

شما می‌توانید با قرار دادن چیزی بسیار گرم یا بسیار سرد بر روی گردن خود، درد آن را کاهش دهید. اینکار باعث کاهش التهاب و افزایش گردش خود در قسمت‌های گردن و سر شده و به بدن کمک می‌کند تا سریعتر از شر درد خلاص شود. برای اینکار میتوانید تعدادی یخ را در یک کیسه فریز قرار دهید و به گردن خود بمالید. استفاده از کیسه‌های آب گرم یا بسته‌های فوری یخ نیز به تسکین درد کمک می‌کند.

قرار دادن سر در موقعیت نامناسب به مدت طولانی، یکی از شایع‌ترین دلایل گردن درد است
قرار دادن سر در موقعیت نامناسب به مدت طولانی، یکی از شایع‌ترین دلایل گردن درد است
ماساژ دادن

اگر بعد از انجام تمریناتی که بالاتر گفتیم و تغییر دما هنوز درد دارید، پیشنهاد می‌کنیم ماساژ دادن را نیز امتحان کنید. برای اینکار میتوانید قسمت‌هایی که درد می‌کنند را به آرامی بمالید و یا یک توپ تنیس را بین کتف‌های خود قرار داده و آن را به سمت شانه‌ها و گردن خود حرکت دهید. ورزشهایی مثل یوگا و پیلاتس نیز باعث انعطاف پذیری هرچه بیشتر ماهیچه‌های گردن می‌شوند.

بیشتر بخوانید: چرا نشستن طولانی مدت برای سلامتی مضر می باشد؟ (عوارض جانبی آن)

داروهای ضد التهاب

اگر هیچ کدام از راه‌های بالا کارساز نبودند می‌توانید از داروهای مسکن مثل ایبوپروفن برای تسکین درد استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که نباید به میزان زیاد و به طور مرتب از این داروها استفاده کنید.

امتیاز: 4.3 از 5 (3 رای)

یک دیدگاه

  1. Avatar Negin گفت:
    0

    منم زیاد با گوشی کار میکنم گردن درد قشار میاره. نرمش ولی واقعن کمک میکنه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.