کشف فسیل‌های لاک‌پشت غول‌پیکر

کشف فسیل‌های لاک‌پشت غول‌پیکر به بزرگی یک خودرو سواری سدان

در منطقه آمریکای جنوبی امروزی، فسیل‌هایی به بزرگی یک خودروی سواری سدان یافت شده است. برای اطلاع بیشتر از کشف فسیل‌های لاک‌پشت غول‌پیکر در ادامه با دینو همراهی نمایید.

کشف فسیل‌های لاک‌پشت غول‌پیکر به بزرگی یک خودرو سواری سدان

کشف فسیل‌های لاک‌پشت غول‌پیکر

کشف فسیل‌های لاک‌پشت غول‌پیکر در کویر تاتاکوای کلمبیا و منطقه ارومکو ونزوئلا اتفاق افتاده است. اعتقاد بر این می‌باشد که لاک‌پشت «استوپندمیس جیوگرافیکوس» (Stupendemys Geographicus) بین 13 تا 7 میلیون سال پیش در این منطقه از آمریکای جنوبی می‎‌زیسته که اولین فسیل‌های استوپندمیس در دهه 1970 کشف شد. با این حال، از آن زمان رازهای زیادی در مورد این حیوان 4 متری باقی گذاشت.

کشف فسیل‌های لاک‌پشت غول‌پیکر - محل حفاری

ویژگی فسیل‌های لاک‌پشت غول‌پیکر

در مورد ویژگی‌های ظاهری این فسیل‌های لاک‌پشت غول‌پیکر باید گفت که هم اندازه و تقریبا هم وزن یک خودروی سواری سدان هستند. همچنین این نر شناخته شده، دارای دو شاخ رو به جلو می‌باشد که در اطراف لاکش قرار گرفته‌اند. زخم‌های عمیق موجود در فسیل‌ها نشان می‌دهند که شاخ‌ها احتمالا مانند نیزه برای مبارزه با رقبا استفاده می‌شده است.

اندازه بزرگ استوپندمیس برای دفاع از خود در برابر سایر شکارچیان بزرگ بسیار مهم بوده و در یکی از فسیل‌های یافت شده از این گونه لاک‌پشت‌ها، یک دندان تمساح غول‌پیکر پیدا شده که نشان از حمله به او می‌دهد.

کشف فسیل‌های لاک‌پشت غول‌پیکر

رژیم غذایی لاک‌پشت غول‌پیکر

محققان می‌گویند که آن‌ها یک لاک به طول 3 متر و یک استخوان فک پایین پیدا کرده‌اند که در مورد رژیم غذایی این موجودات، سرنخ‌های بیشتری به ما می‌دهند. آن‌ها فکر می‌کنند که لاک‌پشت غول‌پیکر در پایین دریاچه‌ها و رودخانه‌ها در کنار تمساح غول‌پیکر زندگی می‌کرده و رژیم غذایی متنوعی از حیوانات کوچک، پوشش گیاهی، میوه و دانه‌ها داشته است. مشخص شده که این موجود قبل از شکل‌گیری رودخانه‌های آمازون و اورینوکو، در تالاب عظیمی در شمال آمریکای جنوبی ساکن بوده است.

نظر شما در باره کشف فسیل‌های لاک‌پشت غول‌پیکر چیست؟ در نظرات با ما باشید.

منبع: BBC

بیشتر بخوانید: آتش‌سوزی، زلزله و سونامی؛ اتفاقاتی که در 24 ساعت اول انقراض دایناسورها رخ داد

بیشتر بخوانید: جمجمه 3.8 میلیون ساله چهره جدیدی را بر روی نیاکان ناشناخته انسان می‌گذارد

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.