تک‌سنگ‌های جزیره ایستر

هویت واقعی تک‌سنگ‌های جزیره ایستر در منطقه دیدنی مثلث پلی‌نزی مشخص شد

تشخیص هویت واقعی تک‌سنگ‌های جزیره ایستر یا به اصطلاح مونولیت‌های منطقه مثلث پلی‌نزی قرن‌هاست که جزو دغدغه‌های دانشمندان و باستان شناسان به حساب می‌آید. نتایج تحقیقات اخیر، سرانجام هویت واقعی این جاذبه دیدنی گردشگری را مشخص کردند.  در ادامه با جزییات خبر همراه دینو باشید.

کشف هویت واقعی تک‌سنگ‌های جزیره ایستر

دانشمندان معتقدند که آن‌ها سرانجام معنای واقعی برخی از «تک‌سنگ‌های موآی» را که در راپا نویی – که به جزیره ایستر معروف است – یافت می‌شود، کشف کرده‌اند. این مجسمه‌های تک‌سنگ مشهور که بر فراز جزیره راپا نویی معروف شده‌اند، قرن‌هاست که دانشمندان را دچار سردرگمی کرده بودند. اکنون، باستان شناسان و دانشمندان خاک که در مورد موآی باستان مطالعه می‌کنند، معتقدند که هویت واقعی تک‌سنگ‌های جزیره ایستر در منطقه دیدنی مثلث پلی‌نزی را کشف کرده‌اند. سرنخ‌های موجود در خاک‌های اطراف نشان می دهد که مجسمه ها ممکن است برای جشن باروری محصولات زراعی در این منطقه قرار داده شده باشند.

 طبق تحقیقات انجام شده ماه گذشته در مجله علوم باستان شناسی، دانشمندان تجزیه و تحلیل خاک در مجاورت دو مجسمه موآی را انجام دادند و اثری از موز، تارو و سیب زمینی شیرین را یافتند. این آثار نشان می‌دهد که مجسمه‌ها در واقع برای جشن باروری محصولات خاک در منطقه استفاده می‌شده‌اند.

تک‌سنگ‌های جزیره ایستر

تحقیقات اخیر

برای بیش از سه دهه، «Jo Ann Van Tilburg»، از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، به همراه هنرمند اهل راپا نوئی «Cristián Arévalo Pakarati»، و دیگر اعضای جامعه محلی، ریشه موآی را مطالعه کرده‌اند. آن‌ها دانشمند خاک، «Sarah Sherwood»، از دانشگاه جنوب در تنسی را استخدام کردند تا خاک را از پایه دو مجسمه‌ای که به طور عجیب و غریب به صورت قائم قرار گرفته‌اند، استخراج کند. این مجسمه‌ها واقع در معدن رانو راکو (Rano Raraku) در قسمت شرقی جزیره کشف شده بود. جایی که بیش‌تر این مجسمه‌ها یعنی بیش از 1000 تک‌سنگ موآی از آن سرچشمه گرفته‌اند. دانشمندان گمان می‌کنند که کار در این معدن در حوالی سال 1455 بعد از میلاد مسیح آغاز شده است.

این تیم، خاک‌هایی را در پای دو سازه، که باستان شناسان معتقدند توسط یا قبل از سال 1510 تا 1645 بعد از میلاد مسیح ساخته شده‌اند، تجزیه و تحلیل کردند. آن‌ها شواهد شیمیایی محصولات غذایی متداول محلی را در نتایج این بررسی‌ها مشاهده نمودند. این یافته‌ها حاکی از آن است که افراد محلی در این جزیره در واقع از این معدن به عنوان محلی برای رشد مواد غذایی استفاده می‌کرده‌اند.

تک‌سنگ‌های جزیره ایستر

بیانیه دانشمندان درباره هویت واقعی تک‌سنگ‌های جزیره ایستر

Sherwood در بیانیه‌ای گفت:

هنگامی که ما نتایج شیمی را به دست آوردیم، من دوباره تمامی موارد را چک کردم. خاک در بیش‌تر قسمت‌های راپا نوئی از شکل و ساختار ضعیفی برخوردار است. هم بسیار فرسایش یافته و هم از مواد مغذی حیاتی که به رشد گیاهان کمک می‌کنند، سرشار است. تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد که خاک‌های موجود در این معدن به مراتب بارورتر از چیزی است که قبلا تصور می‌شده. با مقدار زیادی آب و سطح بالای عناصری مانند کلسیم و فسفر که در افزایش بازده محصول ضروری می‌باشد.

Van Tilburg در همان بیانیه توضیح داد:

نتایج مطالعه اخیر به طور بنیادی این عقیده را تغییر می‌دهد که همه مجسمه‌های ایستاده در رانو راکو صرفا به طور نمادین منتظر حمل و نقل از معدن هستند. یعنی احتمالا تک‌سنگ‌های قائم موآی در رانو راکو برای اطمینان از مقدس ماندن ماهیت خود معدن در این محل نگهداری می‌شده‌اند. همان طور که می‌دانید موآی معتقد به ایده باروری بوده و به اعتقاد راپا نوئی، حضور آن‌ها در این جا، انگیزه‌بخش تولید مواد غذایی کشاورزی بوده است.

این تک‌سنگ‌ها به عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های توریستی منطقه اقیانوسیه و کشور شیلی، شناخته می‌شوند. می‌توانید به عنوان مقصد بعدی خود در سفرهایتان کشور شیلی را انتخاب کنید. در نظرات با ما همراه باشید.

منبع: Popularmechanics

بیشتر بخوانید: ده شهر باستانی که در طول تاریخ سالم مانده‌اند و امروزه می‌توانید از آنها بازدید کنید

بیشتر بخوانید: مکان‌های عجیب و دیدنی دنیا: دریاچه صورتی رنگ در 10 نقطه از زمین

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.